איך להקים גינה לבד

גינון וחקלאות

איך מקימים גינה לבד? מה צריך לבדוק? ואיזו תחזוקה נצטרך בהמשך..

איך להקים גינה לבד?

החלטתם להקים בעצמכם גינה בחצר הבית? הנה מספר טיפים להקמת גינה, לשיקום גינה וגם עבור עיצוב גינות כמו בסרטים. אילו צמחים יהיה כדאי לרכוש? מתי יהיה מומלץ לשתול אותם ועד כמה צריך להקפיד על השקיה? מדריך הקמת גינות עצמי.

זהירות, אחרי קריאה של המדריך הבא אתם תתמכרו לנראות של גינה נפלאה, חיה, מעוצבת ונושמת. אז איך מקימים לבד גינה? קודם כל, אני אישית ממליץ על בנייה של החזון של הגינה. אתם חולמים על גינה מפוארת? כדאי כבר מראש לשקול לרכוש את צמח ציפור גן העדן – בהחלט צמח מלכותי שמיועד לגינות מפוארות. מה מעבר לסוגי הצמחים? מה עכשיו? בואו נדבר על סוג האדמה והחשיבות שבבחירת אדמה טובה.

 

אדמה טובה

מה היא בכלל “אדמה טובה” עבור הקמת גינות?

אם אתם עומדים להקים גינה בביתכם, אתם חייבים לדעת דבר או שניים על סוגי אדמות. בעוד שישנן אדמות אשר מגיעות בשקית יחד עם דשן איכותי, תמיד יהיו סוגים שונים של אדמה המגיעים עם קומפוסט או ללא דשן בכלל.

 

בדיקת אדמה

 

הקומפוסט חשוב ביותר להתפתחות של הצמחים בגינה, וככה גם רלוונטי כמובן לגבי הדישון. שימו לב שגם אם אתם רוכשים אדמה מדושנת, יהיה עליכם להוסיף דשן על מספר שבועות, או כל מספר חודשים (תלוי בסוג הדשן וסוג הצמח).

 

תחזוקה

איזו תחזוקה מצריכים צמחים ופרחים?

בעוד שישנם צמחים אשר “אוכלים” דשן ושותים מים בקצב מהיר יותר, תמיד יהיו צמחים אשר יצריכו פחות תחזוקה והתעסקות. אגב, נענע למשל, ידועה בתור שתיינית מים רצינית. מעוניינים לשתול עשבי תיבול בגינתכם?

כדאי לדעת שהצד הדרומי תמיד יהיה מועדף על עשבי תיבול. ברגע שתשתלו אותם אל מול השמש הדרומית, הם יתחילו לצמוח בפראות אמיתית! כדאי. מעבר לכך שיהיה עליכם לבחור בשתילים ובסוגי הצמחים הנכונים (לכל צמח יש עונה המתאימה לגידולו, וישנם צמחים רב עונתיים גם), יהיה מומלץ לבחור באלמנטים עיצוביים שונים, כמו למשל גדר עץ מעוצבת ומשולבת צמחייה חיה, פרגולת עץ מעוצבת בחצר ועוד.

פרחים סגולים

גינה מעוצבת

הקמת גינה מעוצבת ושיקום גינות – לבד!

שימו לב שבחלק מהמקרים, הקמת גדר עץ לגינה לא תצריך ממכם גירעון תקציבי מאוד משמעותי. במילים אחרות, במחירים אטרקטיביים למדי תוכלו להתקין גדר עץ שכזו. בהחלט כדאי לשקול זאת. מה עוד כדאי לדעת על הקמת גינה לבד?

אני מזמין אתכם לקרוא הכול על מזיקים שונים, כינים צמחים ועוד. אין ספק, אם אתם מחליטים להקים גינה לבד בביתכם, אתם תצטרכו להבין דבר או שניים בנושא של הדברת מזיקים מכל הסוגים. לרוב, תוכלו לטפל כמעט בכל סוגי המזיקים בעצמכם, למעט מקרים בהם תצטרכו להזמין שירות של הדברה לדברה בגינה. סובלים ממזיקים ולא מבינים הרבה בנושא? בהחלט ניתן לקפוץ למשתלה הקרובה לבית ולרכוש ספריי אנטי מזיקים לצמחים. בהצלחה!

 

מקורות מידע וקרדיטים:

תמונות: https://pixabay.com/

ויקיפדיה: https://he.wikipedia.org/

גננים פלוס: https://www.ganplus.co.il

מרכז וולקני: https://www.agri.gov.il/

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן