ספתי, מנקה לי את האוויר – על צמחי בית וחברות ארוכת שנים

גינון וחקלאות

הדיל שלנו הולך ככה – אנחנו מספקים עציץ, אדמה טובה והספקה קבועה של מים. הם עושים את חלקם במשק הבית ע”י ניקויו מפורמלהידים שנפלטים למשל מרהיטי עץ לא מלא, עשן סיגריות, ושקיות מכולת. בנזנים שנפלטים למשל מיוד, גומי, צבעים, נפט, עשן, ופלסטיק. וגם מאמוניה וכל מיני פליטות מהנשימה והגוף של דרי הבית. בקיצור הם נותנים לנו אוויר לנשימה. וכמובן ירוק בעיניים וחברות בין ביו-ממלכתית.

ספתי, צמח הבית האהוב שלנו, חיי איתנו כבר 5 שנים.

בעצם, כיוון שחיינו בארבעה יבשות שונות בשנים הללו, אלו היו כמובן פריטים שונים העונים לשם ספתי, אולי אפילו זנים שונים, של צמחי ספתיפילום ( peace lily ). ספתי
הפעם הגדלנו לעשות. יש לנו בבית שלושה ספתיפילומים, קיסוס אחד, עץ בננה, פיקוס דניאל, שרך קטן ועוד כמה קטנים ונחמדים מהמשתלה המקומית.

הדיל שלנו הולך ככה – אנחנו מספקים עציץ, אדמה טובה והספקה קבועה של מים.

הם עושים את חלקם במשק הבית ע”י ניקויו מפורמלהידים שנפלטים למשל מרהיטי עץ לא מלא, עשן סיגריות, ושקיות מכולת. בנזנים שנפלטים למשל מיוד, גומי, צבעים, נפט, עשן, ופלסטיק. וגם מאמוניה וכל מיני פליטות מהנשימה והגוף של דרי הבית.

בקיצור הם נותנים לנו אוויר לנשימה.
וכמובן ירוק בעיניים וחברות בין ביו-ממלכתית.

הטבלה הזו מוויקיפדיה, מסכמת את יכולות הניקוי של צמחים שונים לפי המחקר של נאס”א, שחיפשו שותפים ירוקים לתחנות החלל שלהם, שגם ינקו את האוויר לאסטרונאוטים ואסטרו-גננים. הטבלה משלבת מידע ממחקרים נוספים בנושא וכוללת אפילו מידע לגבי רעילות ובטיחות לחיות מחמד.

ג'ונגל בבית כיום יש חברות שמתמחות בגידול ומכירה של צמחי בית ייעודיים לניקוי אויר והקטלוגים שלהם פורסים את היכולות השונות שלהם, כדוגמת Air-So-Pure.

 ספתי, החבר החינני שלנו,  הוא צמח כל יכול, ואחד משני הצמחים היחידים בטבלה הנ”ל שמסומנים כמנקים בכל הקטגוריות. כיוון שהוא מנקה גם חומרים שנפלטים בנשימה שלנו , אנחנו שמחים לא רק לחיות לידו אלא גם לישון לידו, במיוחד בחדר שינה סגור.

 כדי שהג’ונגל שלנו יהיה פראי באמת, אנחנו מחשבות לפחות חמישה צמחים לאדם בבית ולפחות ספתי אחד לעשרה מטרים רבועים.

לתוכן זה נכתבו 8 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן