קיימות דיגיטלית – למה לבחור אחסון אתרים ירוק ואיך עושים את זה?

טכנולוגיה נאותה

על אף שאנחנו בעלי זיקה מובהקת לקיימות, עבר זמן עד שהשכלנו לבחון לעומק את טביעת הרגל הפחמנית של העסק הדיגיטלי שלנו. היום כשאנחנו מבינים קצת יותר לעומק את הנתונים, התוונו תכנית מסודרת שבעזרתה נוכל להפוך צעד אחר צעד ליישות עסקית-דיגיטלית בעלת אחריות סביבתית.

הצעד הראשון שעשינו, מפני שחלק ניכר מהעשייה המקצועית שלנו הוא בתחום הבנייה והעיצוב של אתרים – היה להעביר את האתרים שלנו ושל הלקוחות שלנו לאחסון ירוק. אחרי שהתגברנו על המבוכה וההתעוררות המאוחרת (בכל זאת הרבה מהפרוייקטים שלנו הם בתחום הסביבתי-חברתי) יצאנו לחקור את הנושא. לפניכם סקירה קצרה של המסקנות והתובנות.

קצת על תעשיית האינטרנט ופליטות פחמן

טביעת הרגל הפחמנית של האינטרנט

טביעת הרגל הפחמנית של האינטרנט

תעשיית האינטרנט היא אחת המזהמות הגדולות, כדאי להכיר בכך. היא נשענת על חוות שרתים ענקיות, מיליונים של שרתים שרצים על חשמל יום ולילה. מעבר לחשמל שנדרש כדי להריץ את השרתים, מושקעת כמות אדירה של אנרגיה כדי לשמור על השרתים מהתחממות יתר. למעשה, 40% מהצריכה האנרגטית של האינטרנט משמשת למניעת התחממות יתר של השרתים. רוב האנרגיה, מיותר לציין – מגיעה כמובן ממקורות מזהמים.

בנוסף, תעשיית האינטרנט היא אחת התעשיות שמתפתחות הכי מהר. צריכת האנרגיה שלה שקולה כיום ל-2% מכלל פליטות הפחמן, בדומה לחברות התעופה, ועתידה לגדול לכדי 14% מפליטות הפחמן עד שנת 2040.

מה זה אחסון אתרים ירוק?

אחסון אתרים ירוק הוא אחסון המנסה באופן אקטיבי לצמצם ולמתן את השפעתו השלילית על הסביבה. היות ולהרבה חברות האחסון אין את המשאבים הנדרשים להקים לעצמם תשתית המייצרת 100% אנרגיה מתחדשת בהיקף שהם צריכות, ישנן שתי דרכים עיקריות בהן הם יכולות לפעול:

Renewable Energy Certificates (REC)

תקן זה מעיד על כך שחברת האחסון השקיעה בחברה המייצרת אנרגיה מתחדשת, השקעה ההולכת לעלויות תפעול ולקידום יוזמות נוספות בתחום האנרגיה המתחדשת.

כאן תוכלו לראות סרטון המסביר את הרעיון בצורה נגישה וידידותית.

(Carbon Offset Certificate (VER

דרך נוספת בה חברות האחסון פועלות היא ע”י קיזוז פחמני – נושא שנסקר בצורה מקיפה ע”י אסף צ’רטקוף ושווה קריאה משלימה לנושא. תקן הנוגע לקיזוז פחמני, מעיד על כך שבמקום כלשהו הופחתה פליטת הפחמן בהיקף שווה ערך לצריכה.

איך לבחור אחסון ירוק?

היות ומאמר זה עוסק באספקט הסביבתי של אחסון אתרים, ולא בצד הטכני שלו – נגע כאן רק בעקרון הרלוונטי לענייננו – מידת הקיימות. בדקו את מידת השקיפות ואת ההצהרות בנוגע לפעולות שהחברה מיישמת הלכה למעשה כדי לשמור על הסביבה.

נסו להבין ככל הניתן היכן ממוקמים השרתים שהולכים לשמש את האתר שלכם ואיזה סוג של אנרגיה הם צורכים. אם ההצהרה בנושא אינה חד-משמעית, ככל הנראה ישנם מספר מקורות אפשריים. בעזרת האתר electricitymap.org תוכלו לבחון את אופני ייצור החשמל הנהוגים במדינה בה ממוקמים השרתים, ולהעדיף שרתים הממוקמים במדינה עם אחוז גבוה של ייצור חשמל ממקורות מתחדשים.

אם ישנן הצהרות ברורות מצד חברת האחסון, הם אמורים להיות מסוגלים לספק פירוט משביע רצון אודות האופן בו הם מתנהלים, לרוב באחד האופנים אשר הוזכרו כאן קודם. אם החברה מציגה תקנים מסויימים המהווים סוג של רגולציה, תוכלו לבדוק גם את אמינותם.

לסיכום

מאמר זה עסק במחיר הסביבתי הכבד של האינטרנט וביכולתנו לעשות בחירה צרכנית פשוטה יחסית – לעבוד רק עם נותני שירות בעלי אחריות סביבתית, המציעים לנו חלופות ירוקות.

בבחירת אחסון ירוק אתם לא מוותרים על האמינות והיעילות של השרתים וגם לא בהכרח עולים יותר. טווח המחירים רחב ותוכלו למצוא גם מחירים המשתווים לאלה של שירותי אחסון אחרים. אם הסתבכתם ואתם לא בטוחים כיצד לבחור שרת אחסון – פנו אלינו בפרטי ונשמח לעזור לכם.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן