קיר ירוק מבקבוקים – בתוך הבית

גינון וחקלאות

במדריך זה אציג גרסה של “הקיר הירוק” ברבים או “עציץ וורטיקלי” ביחיד שמתאים לתוך הבית. זהו מדריך המשך למדריך “קיר ירוק – עשה זאת בעצמך”. בחלוף הזמן אפשר לומר שהקיר הירוק מבקבוקים מוצלח ביותר יחסית לעלות המגוחכת שלו ובכלל, הווכחו בתמונות המעודכנות.

זהו מדריך המשך למדריך “קיר ירוק – עשה זאת בעצמך“. בחלוף הזמן אפשר לומר שהקיר הירוק מבקבוקים מוצלח ביותר יחסית לעלות המגוחכת שלו ובכלל (ראו תמונות מעודכנות). העניין היחידי שחשוב לי להדגיש הוא הדישון. מה לעשות שצמחים לא חיים רק על מים, אם תשקו אותם בשפע ובתדירות גבוהה בסופו של דבר המצע ישוטף ממינרלים חיוניים (במיוחד חנקן) והצמחים יאטו את צמיחתם ויראו סימני מחסור כגון הצהבת עלים. הדבר נכון גם לצמחי נוי וגם ולתותים שגדלים מצויין בקיר. כדי להצליח לאורך זמן יש להוסיף דשן שחרור איטי או קומפוסט איכותי לכל בקבוק ובקבוק, או הפתרון המקצועי והיקר יותר – להוסיף מדשנת למערכת ההשקיה ולדשן עם דשן נוזלי אורגני כמו גואנו או נוגרו.

קיר ירוק מבקבוקים מחוץ לבית

תמונה עדכנית של קיר ירוק חיצוני. הנקז הולך לכיסשתילים ולעציצים

יש דשן יש תותים

יש דשן – יש תותים על הקיר

במדריך זה אציג גרסה של “הקיר הירוק” ברבים או “עציץ וורטיקלי” ביחיד שמתאים לתוך הבית.

שלושה הבדלים מהותיים לגידול בתוך הבית על פני גידול בחוץ. האחד – סוג הצמחים: לתוך הבית נבחר צמחים אוהבי צל – פוטוס זהוב, ירקה וקיסוס הם אופציות מוצלחות (התייעצו עם צוות המשתלה הקרובה אליכם). השני – השקיה: בתוך הבית נשקה ידנית (אם יש לכם מערכת טפטפות בתוך הבית אז אני מוריד ואוכל את הכובע). עניין שלישי הוא ניקוז העציצים. בעוד שבחוץ לא אכפת לנו שהקיר הירוק יטפטף ישירות לאדמה (במקרה של הקיר הירוק בבית שלי הוא מטפטף לכיסשתיל אורבני מצד אחד ולעציצים של עצים מצד שני) בתוך הבית, טפטופים חומים וריחניים יכולים להיות עילה (מוצדקת) לגירושים או לשנת לילה טרופה עם החתולות על הספה…

אז כדי לשמור על שלום בית מבלי להתפשר על פוטוסינטזה בסלון, הנה השדרוגים: בקבוק השקיה בחלקו העליון של הקיר ובקבוק קליטת נקז, שיכול להיות משורשר במקרה של קיר ירוק, בחלקו התחתון.

בקבוק השקיה: עושים חיתוך ישר באמצע הבקבוק, עושים חור עם מנקב ומולו בדיוק חותכים מעין מפרץ שיאפשר השקיה נוחה וגם יאפשר הברגה לתוך הקיר. את הפקק שלו ניתן להשאיר כמו שהוא ולפתוח אותו מעט, כדי לאפשר טפטוף איטי

מספיק חור אחד לתלייה על בורג ודיבל

מספיק חור אחד לתלייה על בורג ודיבל

בקבוק עליון להשקיה ידנית

בקבוק עליון להשקיה ידנית

בקבוקי גידול: באותה השיטה של חיתוך אלכסוני וחיבור עם אזיקונים כמו במדריך הקודם ובחוות חלון (השיטה הזאת עובדת מצויין! – מצליחה להחזיק עמודה של 11 בקבוקים מלאים במצע שתילה וצמחים). כדי לוודא שלא יטפטף החוצה ניתן לחתוך את הפקק בצורה של בית שהשפיץ פונה אחורה.

לחתוך בזהירות עם סכין יפני

לחתוך בזהירות עם סכין יפני

בקבוק איסוף נקז: עושים חיתוך ישר באמצע הבקבוק. צריך להיות באותו גודל או קצת יותר גדול מבקבוק ההשקיה, מחבר 7 ממ לתוך הפקק מחובר לצינורית וברזון יעזרו לנו לנתב את המים לאן שנרצה (למים אפורים או להשקיה חוזרת) כדי למנוע סתימות ניתן להוסיף לבקבוק הזה רשת זבובים ו/או טוף 4-8 ממ שיתפקדו כפילטר.

בקבוק קליטת המים

בקבוק קליטת המים

ניתן לחורר או לקדוח בפקק כדי להכניס מחבר 7 מ"מ וצינורית עם ברזון

ניתן לחורר או לקדוח בפקק כדי להכניס מחבר 7 מ”מ וצינורית עם ברזון

צינורית 7 עם ברזון

צינורית 7 עם ברזון

בקיר ירוק רחב יותר ניתן לשרשר עם מחברי T כמה בקבוקי איסוף ביחד ולהוציא את הצינור למחוז חפצינו (בגבולות כח הכבידה כמובן)

קיר ירוק משורשר לפני שתילה. בסדנת קיר ירוק במרכז ההדרכה של אש"ל גויינט בתל השומר

קיר ירוק משורשר לפני שתילה. בסדנת קיר ירוק במרכז ההדרכה של אש”ל גויינט בתל השומר

והתוצר המוגמר:

20150621_165740

 

לתוכן זה נכתבו 7 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן