חוות חלון מודל 2015 – מדריך youtube

גינון וחקלאות

חלפה שנה מאז פירסום המדריך המלא לחוות חלון, מאז זרמו הרבה מים בגנג’ס וגם בחוות חלון שונות ומשונות בארץ ובעולם… בזמן הזה קראתי את התגובות שלכם, שמעתי רעיונות של משתתפי סדנאות וגם הבאתי קצת רעיונות בעצמי לשידרוג המערכת. להלן התוצאות, חוות חלון מודל 2015.

חלפה שנה מאז פירסום המדריך המלא לחוות חלון, מאז זרמו הרבה מים בגנג’ס וגם בחוות חלון שונות ומשונות בארץ ובעולם… בזמן הזה קראתי את התגובות שלכם, שמעתי רעיונות של משתתפי סדנאות וגם הבאתי קצת רעיונות בעצמי לשידרוג המערכת.

הדבר שהכי הפריע לי במודל הקודם היו המראה של הבקבוקים ושיטת החיתוך המסובכת יחסית. היה קשה במיוחד לחתוך את בסיס הבקבוק שבו הפלסטיק צפוף יותר. שמתי לב גם שבקבוקי המים המינרלים עשויים מפלסטיק דק לעומת חבריהם הקשוחים ממחלקת המוגזים (מי קונה את כל המשקאות האלה??) ונוטים להמעך בקלות שמנסים לחתוך אותם. למצוא בקבוק חלופי לא הייתה משימה פשוטה משום שהעציצים היו נופלים פנימה לתוך הבקבוק, כל מה שניסיתי לא התאים פרט לבקבוקי השוופס שלמרבה המזל מאופיינים גם במראה חלק ואסטטי, עניין שאין להקל בו ראש כלל וכלל…אז כאן בחוות החלון 2015 במקום לחתוך ב3 מקומות שונים נעשה חיתוך אלכסוני אחד. שדרוג נוסף בחוות החלון החדשה הוא מערכת התלייה או יותר נכון, ביטול (כמעט לגמרי) של מערכת התלייה. את זה הצלחתי לעשות בעזרת חירור הבקבוקים עם מחורר (בשונה מחיתוך עם סכין החור לא מתרחב בהפעלת לחץ) וקשירה באזיקונים (המצאה מופלאה) סביב צוואר פקק הבקבוק. מה שנשאר זה רק לתלות את הבקבוק העליון ביותר לזווית מדף, לתקרה או למוט ווילון והמערכת נראית כאילו היא מעופפת באוויר.

אז הנה הסרטון ממליץ גם למי שלא הולך לבנות המערכת ממש עכשיו, להציץ לפחות בדקה האחרונה…

 

מי שיבחר לקנות ערכת חוות חלון של FARMIT יקבל את על הציוד והחומרים לרבות דפי תבנית לחיתוך מדוייק של הבקבוקים, דשן מיוחד להידרופוניקה ובקבוקון חומצה להורדת הPH של המים (לשיפור זמינות הדשן לצמחים)

מערכת מעלית האוויר (לא השתנתה מהמערכת הישנה)

דיאגרמת מערכת המים חוות חלון

אמנם המערכת החדשה כבר ברמה גבוהה מאוד אך תמיד יש עוד מקום לשידרוגים, וכאן זה בדיוק המקום להזמין אתכם להשתתף בהמשך המו”פ של חוות חלון 

דישון: כיום אני משתמש בדשן מינרלי תעשייתי ואני לא מרוצה (מהדשן אני מאוד מרוצה, אך לא מההשלכות הסביבתיות שלו) אני מזמין אתכם להציע דשנים נוזליים אורגנים מסוגים שונים לעשות ניסויים השוואתיים בין הדשן הרגיל לאורגני (תה קומפוסט מסוגים שונים, גואנו, נוגרו?) לדשן הרגיל. וכן יש לבדוק בצורה מסודרת גם מינונים שונים של דשנים אלה.

צביעה:  זהו החלק המסריח ביותר בהכנת הבקבוקים (יש גם כאלה שאוהבים את הריח של הספריי צבע) אשמח לשמוע רעיונות לשיטות צביעה אחרות שישיגו מראה אסטטי (לא, גרביים זה לא רעיון טוב…) ויאטמו את הבקבוק לאור לחלוטין (אצות גדלות בכיף). צריך גם לבדוק צבעים שונים כי במיוחד אם אתם מגדלים בחוץ בשמש מלאה הצבע הלבן עדיין מאפשר מעבר של אור לתוך הבקבוקים.

יש לכם עוד הצעות לשיפור, רעיונות אחרים? מצויין. תכתבו כאן למטה בתגובות

חוות חלון 2015

לתוכן זה נכתבו 26 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן