הכנס השני ליערות מאכל ים תיכוניים (+ סרט תיעודי)

פרמקלצ'ר

חלפה לה שנה וחצי מאז התחלנו את פרויקט המחקר והפיתוח של חגורת יערות המאכל הים- תיכונית, ושנה וקצת עברה מאז התחלנו לתכנן את השטח בקדרון. עצי החלוץ הראשונים נשתלו בסתיו שעבר, והסווילים אשר ממשיכים להחפר ממתינים לגשמי הברכה המתקרבים. ככל שחולף הזמן אנו נפעמים מהקצב שבו הדברים מתפתחים, גם מקצב צמיחתם של העצים, וגם מכך שעוד ועוד אנשים באמת רוצים להקים יערות מאכל (סרט, חייבים לראות את הסרט!)

חלפה לה שנה וחצי מאז התחלנו את פרויקט המחקר והפיתוח של חגורת יערות המאכל הים- תיכונית, ושנה וקצת עברה מאז התחלנו לתכנן את השטח בקדרון. עצי החלוץ הראשונים נשתלו בסתיו שעבר, והסווילים אשר ממשיכים להחפר ממתינים לגשמי הברכה המתקרבים. ככל שחולף הזמן אנו נפעמים מהקצב שבו הדברים מתפתחים, גם מקצב צמיחתם של העצים, וגם מכך שעוד ועוד אנשים באמת רוצים להקים יערות מאכל.

במהלך תקופה זו התקיימו אצלנו שני קורסים (קורס תכנון יערות מאכל וקורס תכנון שימור מים) שמטרתם הייתה להכשיר מתכננים נוספים, לקדם את התכנון של השטח בקדרון, ולפרנס אותנו כך שנוכל להקדיש את זמננו לקידום הפרויקט. בנוסף לקורסים, הרגשנו צורך במפגש קהילתי יותר, ולכן בחורף שעבר ערכנו מפגש שבו בילינו יחדיו סופשבוע של לימוד משותף. הגשמים מתקרבים, וקיימת תחושה ששוב הגיע הזמן להיפגש. לשתף בהצלחות ובכישלונות, להחליף רעיונות, לנגן יחד סביב המדורה, לשתול עוד עצים יחדיו, ולתת למרחב לעשות את שלו. מרחב שבו מי שרוצה להקים יער מאכל יוכל לספר על צרכיו, חששותיו, משאביו. מרחב לחיבורים ולשידוכים בין רעיונות, אנשים וקרקעות.

לכן אנחנו שמחים לבשר על ולהזמין אתכם לכנס השני ליערות מאכל ים תיכוניים, שייערך בקדרון ב23-24 לנובמבר 2012. בכנס מתוכננים שוק פרויקטים, הרצאות, סיורים, עבודה מעשית וכמובן פשוט זמן להיות יחדיו.

שבועות של עשייה מבורכת באים עלינו לטובה בקדרון: הכנס יחתום את המחזור השני של קורס תכנון יערות המאכל שמתחיל בשבוע הבא, ויפגיש בין אנשי היערות לאנשי תחילת הסוקצסיה (הלוא מדובר באלכס, מפרויקט ‘בקצה היער’ – שהתחיל לגדל אצלנו צמחים חד שנתיים אוהבי שמש הידועים בכינויים ירקות, באזור שעתיד להיות קרחת יער מופלאה – וחניכיו לקורס הBio-Intensive שנפתח אצלנו בעוד שבועיים).

לפני מספר ימים, בתזמון נפלא, עלה לרשת סרט תיעודי מעורר השראה שצילמו והפיקו איתי גולדשטיין ואודי אהל המקסימים אשר ביקרו אותנו במהלך הקורס הראשון בסתיו 2011. הסרט מציג את ראשיתו של פרויקט יערות המאכל ממספר זוויות, משלב סיפורים ואנשים ונותן טעימה מהקסם של היער שבדרך, טעימה שהיא גם הזמנה לבוא ולקחת חלק בכנס המתקרב.

אם אינכם יכולים לראות את הסרט כאן למעלה, לחצו כאן לצפייה ישירה.

לתוכן זה נכתבו 4 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן