פוליטיקה בת-קיימא, הסיפור של עורו

חינוך, חברה וקהילה

על הציר הסכמטי שבין ”תנועת המחאה” ובין ”תנועת הקיימות” שהמצאתי לטובת אותם פוסטים, אני תמיד מרגיש על הצומת. מחובר רעיונית ורגשית עם חבריי בחוות הפרמקלצ’ר ובהתיישבויות האקלוגיות, רוצה לקדם את החזרת גידול המזון לרמה המקומית, את האנרגיות המתחדשות, את החיים המתחשבים בכל הסובב אותנו, אבל חי בעיר, רוב זמני מוקדש לפעילות חברתית-פוליטית ולאחרונה אני אפילו מתפרנס מהפעילות הזאת.

לפני חודשיים בערך ראיתי את ההרצאה שאסף העביר בקורס הפרמלצ’ר של דרך היער, ונדלקתי על מודל “ספירלת הלמידה הפעילה”. חשבתי לעצמי שגם את הסיפור של היוזמה שאני עובד בה היום – אתר האינטרנט של תנועת עורו – אפשר לספר על פי אותו מודל.

המחשבה הזאת התחברה לי לצמד הפוסטים שפרסמתי כאן לפני חצי שנה – “האחות הנשכחת של תנועת המחאה“. על הציר הסכמטי שבין “תנועת המחאה” ובין “תנועת הקיימות” שהמצאתי לטובת אותם פוסטים, אני תמיד מרגיש על הצומת. מחובר רעיונית ורגשית עם חבריי בחוות הפרמקלצ’ר ובהתיישבויות האקלוגיות, רוצה לקדם את החזרת גידול המזון לרמה המקומית, את האנרגיות המתחדשות, את החיים המתחשבים בכל הסובב אותנו, אבל חי בעיר, רוב זמני מוקדש לפעילות חברתית-פוליטית ולאחרונה אני אפילו מתפרנס מהפעילות הזאת.

לכן הרעיון לחבר את “עורו” לפרמקלצ’ר ובאופן הזה ל”בידיים” באמצעות מודל ספירלת הלמידה הפעילה כל כך מצא חן בעיניי. עורו היא תנועה פוליטית, כפי שתוכלו לראות במצגת, היא פונה ל”מעמד הביניים”, ל”רוב הדומם”, ומנסה להשפיע על המערכת הפוליטית מבחוץ – בלי להתעלם ממנה או להילחם בה עצמה כמו שרבים מחבריי, משתי התנועות האחיות, מנסים לעשות. ולמרות זאת יש בי אמון בתנועה הזאת, ולא מכיוון שאני עובד בה – אם כבר, אז להפך.

אם יש לכם 50 דקות פנויות, אתם מוזמנים לצפות במצגת, שבה אני מסביר על דרך התפתחות האתר ועל העקרונות שעומדים בבסיסו, שבעיניי יש להם שורשים משותפים עם עקרונות הפרמקלצ’ר ותנועת הקיימות. אם אין לכם זמן, אני מציע שלפחות תבקרו באתר – תשוטטו קצת בין הדיונים, תקראו את המדריך למשתמש ואת עמודי האודות, ואם הרעיון ימצא חן בעיניכם, אשמח מאוד אם תירשמו. שם ואימייל, זה כל מה שתתבקשו לתת. זה, ואמון ביכולת לשנות גם לטווח הקצר, גם דרך המערכת, ואמון בכך ששינוי כזה יכול להוות בסיס לשינוי עמוק יותר ומהותי יותר.

זו כתובת האתר – http://uru.org.il. אתם מוזמנים.

 

 

לתוכן זה נכתבו 6 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן