תחרות מתכוני ליקוט – בידיים, בת קיימא ושביל הליקוט בשיתוף פעולה יחיד במינו!

חינוך, חברה וקהילה

עונת הליקוטים בשיאה, ואנחנו לא שכחנו שהבטחנו הפתעה! אז החלטנו לפנק את הכותבים בפרסים מגניבים ואת הקוראים במדריכים האדירים שתכתבו בשביל לזכות בפרסים! סיבכנו? נעשה קצת סדר:

אחרי חורף גשום במיוחד מגיע אביב פורח במיוחד. הטבע הארצישראלי שופע במרבדים ירוקים, יפים למראה, ומרביתם אכילים.

עבורנו, בבידיים, זאת הזדמנות לחידוש מלאי המדריכים שלנו בנושא אהוב ופופולרי במיוחד בקרב אנשי הקיימות – ליקוט. ודרך נהדרת שעובדת מעולה לעשות זאת היא באמצעות תחרות כיפית עם פרסים מגניבים, כמו שבידיים יודעת ואוהבת לעשות. אז השקענו! ופנינו לשתי לקטיות-על שאנחנו מעריכים במיוחד – טלאור כהן משביל הליקוט ולילך מוצפי בת קיימא – לשיתוף פעולה שהתברר כמוצלח במיוחד. אירגנו לכם פרסים מזה שווים!! אבל התחרות הזאת שונה במתכונת שלה מתחרויות אחרות שעשינו, וכדי לזכות בפרסים צריך קצת יותר מלכתוב מדריך ולאסוף הצבעות. כמו שאמרנו, השקענו :)

מה צריך לעשות? לכתוב מדריך על ליקוט ולפרסם אותו בבידיים (איך מפרסמים מדריך בבידיים? כל הפרטים בקישור). אבל לא עוד מדריך על צמח מוכר או משהו שכבר נכתב בבידיים, אלא מדריך קצת יותר יצירתי שכולל בתוכו מתכון טעים למאכל מזין, או למרקחת כלשהי לשימוש רפואי או קוסמטי – קרם, משחה, שמן טיהור, וכו’. אנחנו נפרסם את המדריכים שלכם ואתם תתחילו לאסוף הצבעות. פרס אחד מבין השלושה יינתן למדריך עם מספר ההצבעות הכי גבוה, שני הפרסים האחרים יינתנו כל אחד על ידי שותפה אחרת – לילך וטלאור – שיצטרכו לבחור את המדריכים האיכותיים ביותר בעיניהן. ואיך הן יעשו זאת? על ידי בחינה של ארבעה קריטריונים:

מקוריות – האם המדריך מלמד את הקוראים משהו חדש? האם המתכון ייחודי או עוד מתכון גנרי?

פשטות – האם המתכון פשוט לחיקוי? או האם הוא דורש שעות רבות של הכנה?

טבעיות – האם יש שימוש נרחב במצרכים טבעיים שלוקטו מהטבע? האם המצרכים טריים? או האם יש שימוש רב במוצרים מעובדים שנקנו בסופר?

מספר הצבעות – האם המדריך קיבל הצבעות? האם כותב המדריך שיתף אותו והתאמץ כדי לזכות בפרס?

 

חשוב שתדעו: הוספנו יומיים לתחרות – עכשיו ניתן להגיש מדריכים עד ה-28/3, יום שני הקרוב, בחצות. בהצלחה!

 

ולפרסים:

מקום ראשון:

המדריך שיאסוף הכי הרבה הצבעות יזכה בספר “התססה מקומית” של אורי מאיר-צ’יזיק, אחד מהלקטים הידועים ביותר בארצנו הקטנטונת, מומחה בריאות ששמו הולך לפניו והמייסד של המרכז להנהגת הבריאות. הספר מלא באילוסטרציות, תמונות, הסברים מפורטים והגיגי חוכמה, כמו שאורי יודע לספק בחן ובנועם. המדריך הזוכה הוא המדריך של מירב הראל “סושי אביבי”, שהוא באמת נהדר ומעולה ומגיע לו את כל ההצבעות שהוא קיבל.

 

הפרסים הבאים יוענקו למדריכים גם לפי מספר הצבעות, אבל בעיקר לפי שלושה קריטריונים עיקריים: מקוריות, פשטות ושימוש במצרכים טבעיים.

פרס א’:

סדנת קליעה של נירית זנדני מתנת “שורשים”. בבקתת בוץ מוקפת בוסתן מתקיימות סדנאות לקליעת סלים בנצרים. מוזמנות/ים לכמה שעות של שקט ושלווה יחד עם חבר או חברה, במושב אביגדור. את המדריך שיזכה בפרס הנהדר הזה תבחר טלאור כהן הלקטית המופלאה של שביל הליקוט. הזוכה הוא המדריך “כדורי אנרגיה עם טוויסט מדליק” של גילעד עמיר.

פרס ב’:

סל קלוע מושקע ואיכותי מתנת מירי סגן-הכהן, לאסוף בו את כל הליקוטים והדברים הנהדרים שאתם מוצאים בטבע. את המדריך שיזכה בפרס השימושי והמדהים הזה תבחר מלכת הלקטים, לילך מוצפי בת קיימא – ליקוט ותזונה אקולוגית. הזוכה המאושר בפרס הוא מתן יעקב גולן עם המדריך שלו “הטריק הכי חשוב שתלמדו על צריכת מזון מלוקט – EVER!!!“.

 

 

 

 

 

מדריכים ניתן להגיש כבר החל מהיום, יום שישי ה-11/3, ועד יום שבת ה-26/3 בחצות. אנחנו נכריז על הזוכים המאושרים ביום חמישי ה-31/3. עד אז תוכלו לאסוף הצבעות.

ושיהיה בהצלחה!

 

שביל הליקוט – מפגשי ליקוט בהדרכת טלאור כהן:

“כל חיי אהבתי את הטבע ואת המפגש האנושי ואני עוסקת בחינוך וקיימות מזה עשור. יותר מהכל אני אוהבת לצאת למרחבים הפתוחים ולהנות מהשמש החמימה, הרוח המלטפת ותחושת האדמה בכפות רגליי.

מאמינה ששינויים קטנים יוצרים אדוות גדולות ומשתדלת לחיות בצורה מינימליסטית אשר מכבדת את האדם והאת הטבע.

יציאה לטבע מזמנת הזדמנויות רבות להשראה ממנגנון בלתי נגמר של יצירה וחקירה של הצמחים ובעלי החיים שסובבים אותנו מקטנים ועד גדולים. בהדרכות בטבע אני נהנת מהזכות לחזור להתרגש כמו ילדה מרגעי פלא קטנים.

ויותר מכל הטבע עבורי הוא המזווה הבלתי נגמר שמזין אותי ואת משפחתי עם שלל צמחי הבר האכילים שבו.

רקע והכשרה: בוגרת קורס מדריכי ליקוט צמחי בר של שימי רף וקורס לקטי רפואה של דרור דראמי. בעלת תואר ראשון בחינוך סביבתי והוראת מדעים. בעלת העסק “שביל הליקוט”.

אמא של שקד וכליל ובת הזוג של נצן.”

קישורים חשובים:

לילך מוצפי בת קיימא – ליקוט ותזונה אקולוגית:

לילך מוצפי-הראל, מדריכת ליקוט מוסמכת ולקטית-על, מלמדת ליקוט צמחי בר למאכל תוך חיבור לחושים ולטבע הפראי שבתוכנו.
יש לי שני תארים במדעי הסביבה, וב-20 שנה האחרונות עסקתי בתחום איכות הסביבה וקיימות, בניה ירוקה, יערות מאכל, פרמקלצ׳ר ועוד, כמרצה באקדמיה, כמתכננת סביבתית וכאקטיביסטית. אני גם אמא ל-3 ויו״ר הוועד המנהל וממייסדי העמותה ליערות מאכל בגליל.

את בת-קיימא הקמתי כדי לחלוק את הידע, היופי ותחושת השפע שיש בליקוט צמחי בר.
אנחנו מעבירות סיורי ליקוט, סדנאות פרטיות לקבוצות, קורס ליקוט שנתי, קורסי חורף וקיץ, קורס מכשפות (יחד עם מכשפות-שותפות מדהימות) וגם קורס ליקוט דיגיטלי משובח.
אני מזמינה אתכם לבחור בשפע, לבחור ביש, לבחור במזון טבעי ואיכותי ישר מאמא אדמה, לבחור לקחת נשימה עמוקה ולצאת איתי לטבע, להרפתקה.”

www.batkayma.com
greenmutz@gmail.com

 

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן