תחרות אלקטרוניקה וטקסטיל – תחרות #5

תיקונים ושיפוצים

ב-15 ביולי 2021 פתחנו את עונת הקיץ עם סדרת תחרויות – תחרות אחת בכל 15 לחודש. ארבע תחרויות מאחורינו, עכשיו אנחנו מכריזים על התחרות הרביעית בסדרה. הנושא הפעם: אלקטרוניקה וטקסטיל.
זאת תהיה התחרות האחרונה לעונה זו. נתראה בעונה הבאה!

בא לנו לפנק אתכם בפרסים ואת הקוראים שלנו במדריכים חדשים ומעולים.

למה, אתם שואלים? שאלה מעולה. הכל מוסבר במאמר הפותח את עונת הקיץ של בידיים ומציג את התחרות הראשונה בסדרה של תחרויות. התחרות ההיא תמה, אבל לנו יש עוד מלא פינוקים עבורכם, בתחרות האחרונה לעונה הזו. שנה הבאה אנחנו מבטיחים להמשיך להפתיע אתכם בתחרויות מגניבות עם פרסים שווים!

בכל 15 לחודש פירסמנו פה בבידיים, בפייסבוק, בניוזלטר ובאינסטגרם שלנו את נושא התחרות ואת הפרסים השווים שאנחנו מציעים. כל שעליכם לעשות הוא לכתוב מדריך הקשור לנושא ומתאר משהו שעשיתם, קטן או גדול. אנחנו נשתף את המדריך שלכם בבידיים וברשתות החברתיות שלנו, ומאותו הרגע – אתם בתחרות. עליכם לאסוף את כמות ההצבעות הגדולה ביותר באמצעות הכפתור המגניב שהכנו במיוחד עבור התחרויות. יש לכם חודש שלם להגיש את המדריך ולהשתתף בתחרות ועוד שבועיים כדי לזכות בעוד הצבעות. בסוף החודש אנחנו נכריז על הזוכים המאושרים. ויש לנו תוספת קטנה: פרס המומחים – הפרס הזה יינתן כל פעם על ידי מומחים אחרים שבחרנו והוא איננו תלוי בכמות ההצבעות אלא באיכות התוכן.

**שימו לב: גם מדריכים ותיקים יכולים להשתתף בתחרות! כל שיש לעשות הוא להוסיף את המילים “אלקטרוניקה וטקסטיל” לכותרת המדריך ולהתחיל לאסוף הצבעות!**

לתחרות הזאת חברנו בשיתוף פעולה עם הרשות לאיכות סביבה וקיימות עיריית תל אביב-יפו.

נושא האלקטרוניקה והטקסטיל נבחר במיוחד עבור חודש ללא-צריכה שמציינת עיריית תל אביב-יפו בשלל אירועים ברחבי העיר. חלק גדול מתרבות הצריכה המערבית הוא אלקטרוניקה וטקסטיל, ואלו סוגי פסולת שהיינו רוצים לחסוך מהעולם. במיוחד כי זה ממש אפשרי ולא כזה קשה. לכן הפרסים שבחרנו קשורים כולם לנושא ונועדו להראות לכל מי שייחשף לתחרות הזאת שאפשר אחרת. אפשר לבחור בחירות מודעות, אפשר לקנות יד שניה, גם בגדים וגם אלקטרוניקה. והרי לכם ההוכחה.

זאת הזדמנות נהדרת להודות לרשות לאיכות סביבה וקיימות עיריית תל אביב-יפו על האמון ועל שיתוף הפעולה, ומאחלים להם שימשיכו בפעילות הטובה להעלאת המודעות ושימשיכו בעשייה להפוך את תל אביב-יפו לערים מתקדמות, ירוקות, ממחזרות, ככל הניתן. תודה.

כל הפרטים על התחרות הקרובה:

 

מקום ראשון: מערכת מחשב נייח שלמה מתוקנת ומשודרגת על ידי Ecommunity – אקולוגיה לקהילה מוגנת, ומוענק מרוחב ליבם. מפעל המיחזור לפסולת אלקטרונית “אקולוגיה לקהילה מוגנת” הוקם בשנת 2008 ע”י דני קוגן, אב לילד עם מוגבלויות, ופועל לשינוי התפיסה בחברה הישראלית לגבי מקומו של האדם האחר בה, על ידי הכרה במסוגלותו לתרום לחברה בעבודה יצרנית, בעלת ערך ובמקצועיות מרבית, הגדלת שיעור התעסוקה בקרב אוכלוסיית האנשים עם המוגבלויות בעבודות ראויות ובעלות ערך שיקומי וכלכלי. זאת, במקביל לאקולוגיה סביבתית. המפעל מוגדר כמפעל מקדם תעסוקה, מפעל שיקומי ומפעל מוגן ממשרד הביטחון, הרווחה והבריאות. עד כה, הועסקו במפעל מאות עובדים עם מוגבלויות שונות, בתנאי עסקה מלאים וביחסי עובד-מעביד. הם ישמחו לקבל מכם פסולת אלקטרונית. למפת מיחזוריות פסולת אלקטרונית בישראל – https://ecommunity-erp.co.il/recycling-map/

מקום שני: סדנת מיחדוש בגדים של Re.Gal – מותג לאופנה מקיימת ואקולוגית, שם הן יוצרות פריטי אופנה חדשים בשימוש חומרים קיימים, החל מהשאריות הקטנות ביותר ועד לסדינים ושמיכות. החלום שלהן הוא ליצור אופנה מיוחדת ושונה אך נוחה ופרקטית, תוך צמצום פסולת טקסטיל ופגיעה בסביבה. הן מציעות סדנת מיחדוש ותפירה במיוחד בשביל הזוכה המאושר/ת – סדנה של 3 וחצי שעות, בה תתפרו פריט חדש בשימוש חומרים הקיימים בסטודיו/בגדים שלך שכבר לא בשימוש. בסדנה תלמדו לקחת מידות, לגזור את הבד לפי גזרה, ולתפור את הבגד! שווי הפרס המהמם הזה = ₪500. הסדנה תתקיים בתל אביב-יפו.

מקום שלישי: השתתפות זוגית בסדנה על מערכת ההפעלה הנפוצה לינוקס. זוהי מערכת הפעלה בקוד פתוח הנפוצה ומצויה בשימוש במיוחד במחשבים זעירים ובשימוש רב בתחומי הבקרה, DIY, IoT ועוד. צורת הלימוד גם היא בקוד פתוח: בהובלת מדריך, למשתתפים יש תרומה בבחירת התוכן ומתאימה לכל אחד ואחת. המשתמשים מרמת מתחיל ועד אשף משתפים פעולה, והחוויה הלימודית אופיינית לצורת החשיבה ואף התרבות שהתפתחה סביב עקרון הקוד הפתוח. תאמ”י ההאקרספייס הראשון בישראל מ2012, מקום יצירה קהילתי בקוד פתוח, ומקום מהווה מרכז לקהילת המייקרים, מתכנתים, אמנים ואומנים ובאופן כללי אנשים שאוהבים ליצור, לדעת וללמוד. תאמ”י = תל אביב מייקרספייס. כתובת: שוקן 19, תל אביב-יפו. הזוכה המאושר/ת יזכו לקבל סיור במקום וגם במכשיר קטן (כדוגמת raspberry pi), על מנת להריץ לינוקס ולשים לשימוש את מה שלמדו בסדנה.

פרס המומחים: הפעם יוענק על ידי הרשות לאיכות סביבה וקיימות עיריית תל אביב-יפו שמתוך שיתוף פעולה איתם נולדה התחרות המגניבה הזאת. הפרס הוא הפתעה מוחלטת ויוענק למדריך האיכותי ביותר ללא קשר למספר ההצבעות. הזוכה המאושר/ת יגיעו לעיריית תל אביב-יפו לקבלת הפרס באופן אישי.

איך משתתפים: כותבים מדריך בנושא אלקטרוניקה וטקסטיל, ומשתפים אותו לפני ה-15 בדצמבר 2021. בתחילת כותרת המדריך יש להוסיף את צמד המילים “אלקטרוניקה וטקסטיל” כדי שנדע שהמדריך משתתף בתחרות. משתפים כמה שיותר ואוספים הצבעות באמצעות כפתור ההצבעות החדש שלנו עד ה-31/12. זהו היום בו נכריז על המנצח/ת בתחרות. חשוב לציין: גם מדריכים ישנים יכולים להשתתף בתחרות, יש להוסיף את המילים “אלקטרוניקה וטקסטיל” לכותרת המדריך ולהתחיל לאסוף הצבעות.

**שימו לב: זאת התחרות האחרונה לעונה זו. תודה לכל מי שהיה ספונסר, לכל מי שהשתתף, לכל מי שתמך מקרוב ומרחוק. אנחנו אוהבים אתכם. עד לעונה הבאה! **

המאמר נכתב בלשון זכר אבל כמובן וכמובן שמופנה לכל המינים.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן