תחרות יצירה ושימוש חוזר – תחרות #3

יצירה ושימוש חוזר

ב-15 ביולי 2021 פתחנו את עונת הקיץ עם סדרת תחרויות – תחרות אחת בכל 15 לחודש.
שתי תחרויות מאחורינו, עכשיו אנחנו מכריזים על התחרות השלישית בסדרה.

בא לנו לפנק אתכם בפרסים ואת הקוראים שלנו במדריכים חדשים ומעולים.

למה, אתם שואלים? שאלה מעולה. הכל מוסבר במאמר הפותח את עונת הקיץ של בידיים ומציג את התחרות הראשונה בסדרה של תחרויות. התחרות ההיא תמה, אבל לנו יש עוד מלא פינוקים עבורכם.

בכל 15 לחודש נפרסם פה בבידיים, בפייסבוק, בניוזלטר ובאינסטגרם שלנו את נושא התחרות ואת הפרסים השווים שאנחנו מציעים. כל שעליכם לעשות הוא לכתוב מדריך הקשור לנושא ומתאר משהו שעשיתם, קטן או גדול. אנחנו נשתף את המדריך שלכם בבידיים וברשתות החברתיות שלנו, ומאותו הרגע – אתם בתחרות. עליכם לאסוף את כמות ההצבעות הגדולה ביותר באמצעות הכפתור המגניב שהכנו במיוחד עבור התחרויות. יש לכם חודש שלם להגיש את המדריך ולהשתתף בתחרות ועוד שבועיים כדי לזכות בעוד הצבעות. בסוף החודש אנחנו נכריז על הזוכים המאושרים. ויש לנו תוספת קטנה: פרס המומחים – הפרס הזה יינתן כל פעם על ידי מומחים אחרים שבחרנו והוא איננו תלוי בכמות ההצבעות אלא באיכות התוכן.

**שימו לב: גם מדריכים ותיקים יכולים להשתתף בתחרות! כל שיש לעשות הוא להוסיף את המילים “יצירה ושימוש חוזר” לכותרת המדריך ולהתחיל לאסוף הצבעות!**

כל הפרטים על התחרות הקרובה:

מקום ראשון: מולטי דרמל תוצרת STAYER בשווי 400 שקלים, באדיבות הבית שלך, חברה עם מוניטין של למעלה מעשר שנים בתחום תחזוקת הבית והגינה. הזוכה: טלי וייט המקסימה עם המדריך “יצירה ושימוש חוזר: מפחית לעציץ – עציצים מפחיות שימורים” שזכה ל-497 הצבעות וקרוב לאלף שיתופים!

מקום שני: סדנת קליעת סלים של קסם הקליעה בהדרכת טל שמש. הזוכה: טליה סיבוני הנהדרת עם המדריך “יצירה ושימוש חוזר: כשבדים ישנים הופכים לשטיחים” שזכה ללא פחות מ-315 הצבעות!

מקום שלישי: חגורה מחומרים בשימוש חוזר של FlyRooster –  אקולוגיים, צבעוניים, טבעוניים, קלים וחזקים, ומיוצרים בעבודת יד בפרדס חנה. הזוכה: מיכל דובינסקי עם המדריך המהמם שלה “יצירה ושימוש חוזר: כלי קלוע לעציץ“, שזכה למספר מכובד של 90 הצבעות!

מקום רביעי + חמישי: חבילת בידיים הכוללת סטיקר איכותי לאוטו וחולצה עם הלוגו של בידיים.

פרס המומחים: הפתעה מתנת המומחים הגדולים ביותר בעינינו ליצירה ושימוש חוזר – עץבעיר. פרס המומחים יינתן למדריך האיכותי ביותר ואיננו תלוי במספר ההצבעות. הזוכה: בן דביר עם מדריך מעולה ואיכותי במיוחד “יצירה ושימוש חוזר: מנעל לנדן” שזוכה בסיור ליקוט עירוני במתנה!

איך משתתפים: כותבים מדריך בנושא יצירה ושימוש חוזר, ומשתפים אותו לפני ה-15 באוקטובר 2021. בכותרת המדריך יש להוסיף את שלושת המילים “יצירה ושימוש חוזר” כדי שנדע שהמדריך משתתף בתחרות. משתפים כמה שיותר ואוספים הצבעות באמצעות כפתור ההצבעות החדש שלנו עד ה-31/10. זהו היום בו נכריז על המנצח/ת בתחרות. חשוב לציין: גם מדריכים ישנים יכולים להשתתף בתחרות, יש להוסיף את המילים “יצירה ושימוש חוזר” לכותרת המדריך ולהתחיל לאסוף הצבעות.

**שימו לב: ב-15 באוקטובר תצא תחרות נוספת בנושא אחר, וככה כל חודש לזמן הקרוב. יש תקופת חפיפה של שבועיים בין תחרות לתחרות**

המאמר נכתב בלשון זכר אבל כמובן וכמובן שמופנה לכל המינים.

 

דוגמאות למדריכים:

חרבות ספוג – מדריך של טל לוי

איך מכינים בובת תיאטרון ללא דבק? מדריך של נופר בן-אריה

 

קצת על הבית שלך:

חברה בעלת שני סניפים, עם מוניטין של למעלה מעשר שנים בתחום תחזוקת הבית והגינה. מתמחים בשיווק והפצה של מוצרי חשמל ביתיים, אינסטלציה, כלי מטבח, כלי עבודה וצבע, ובעצם כל דבר שתצטרכו לבית ולגינה. כמו כן הם מציעים שירותים נוספים כמו חותמות למשרדים, שכפול מפתחות ושלטים לרכבים ושערים.

הבית שלך הוא אינו עוד אתר אינטרנט שמוכר מוצרים, הבית שלך היא חברה אינטימית וביתית, ולה פנים העומדות מאחוריו ושתי חנויות בעלות ניסיון רב בתחום. האתר הוקם על ידי ניב ושי, שני אנשים בעלי חזון שהוא יותר מעוד חזון עסקי. שי וניב הקימו את האתר מתוך מטרה לשנות את כללי המסחר באינטרנט בתחום זה. הם חרטו על דגלם את סמל המצוינות והשירות כערך עליון, מצוינות המתבטאת במחירים זולים, מוצרים איכותיים, מידע ויעוץ. לחברה צוות עובדים נעים ומנומס ושירות לקוחות מצוין, בהבטחה.

 

קצת על קסם הקליעה:

טל שמש נחשפה לעולם הקליעה בקורס המדריכים של ארגון שומרי הגן ביער כלשהו שם בשנת 2003. הם למדו מיומנויות שונות מתרבויות הציידים-לקטים, ודרכן העמיקו את החיבור פנימה אל הלב, והחוצה אל העולם/הטבע. הקליעה היא גם אומנות, אבל היא קודם כל מלאכה. מלאכה עתיקה מראשית ימי האנושות. ההתבוננות, הליקוט ועיבוד הצמחים לקליעה הם חלק בלתי נפרד מהתהליך, האופן שבו אפשר ממש להקשיב לענף ולהבין איך נכון לכוון אותו ולאן, הוא השראה של חיבור.
הקליעה עבור טל היא מלאכה של חיבור, וכמו בחיים הקהילתיים/שבטיים, ענף אחד בודד, או עלה או גבעול – יישבר ויישחק, נכון, אבל לעומת זאת שילוב הסיבים יחד יוצר חבל חזק; שילוב ענפים יחד יוצר מקלעת מהודקת. ואם ענף אחד חלש יותר, כשהוא קלוע עם חבריו הוא מקבל מהם תמיכה. כמו קהילה.
מלאכת החיבור הזו, דרכים רבות לה, עולם אינסופי של אפשרויות, וטל נהנית מאד להמשיך ולגלות אותו עוד ועוד. את הצד הפרקטי והשימושי שבסל המכיל, באהיל המצל או בכובע… וגם את היופי המרפא של מקלעות שנושאות ברכה, מכניסות קצת טבע הביתה ומשמחות את הלב.

 

קצת על FlyRooster:

המוצרים של פליירוסטר נתפרים בעבודת יד בסטודיו של אופיר יעקובי בפרדס חנה. הם אקולוגיים, צבעוניים, טבעוניים, קלים וחזקים. אופיר משתמש בחומרים ממוחזרים מעולם הטיפוס, התעופה והשייט, איתם הוא מרכיב, משלב ותופר תיקים, ארנקים חגורות ועוד. רוב המוצרים הם “וואן פיס” בזכות שילובי הצבעים בשיטת מיקס אנד מאץ’, בה מוקדשת מחשבה על כל מוצר בפרט, שלא כמו בשיטת ‘פס ייצור’ המקובלת. בין חומרי הגלם: מפרשי ים וקיט, מצנחים, כיסויי סירות, רצועות גרירה, חבלי טיפוס, פנימיות של גלגלים, שאריות בדים מהתעשייה הצבאית, ועוד.
עם ניסיון שצבר במהלך 15 שנים בתעשיית הטקסטיל, הוא מגיש את כל הידע שלו למתן פתרונות בתחום: פיתוח מוצר, תיקונים למוצרים מורכבים, התאמה ובניית מוצר לפי דרישת הלקוח ועוד. הסטודיו שלו מצויד במכונות תפירה מתקדמות ושם דגש על איכות ורמת גימור גבוהות מאד.

קצת על עץבעיר:

עץבעיר הוא עסק חברתי עצמאי המפתח ומפיץ ידע לחיים אקולוגיים ולחוסן אקלימי.

העץ חוקר בפועל איך “לחיות טוב בעיר” ומנחיל ידע לטיפוח הסביבה העירונית כמרחב שופע חיים ומערכות יחסים – בין האדם לצומח ולחי, בינם לבין עצמם, לאדמה, למים ולכל היסודות. המידע רב-הערך שהצטבר וממשיך להצטבר בעץ יכול להיות קיומי בעת משבר, וביומיום הוא פשוט איכות חיים: תזונה מיטיבה, שימור מזון, השבת הזבל לאדמה, עבודה נכונה עם מים ועם צמחים, אקולוגיה אנושית, עצמאות-עם, כלכלה מעגלית, יצרנות מקומית. בקיצור, העץ סולל דרך בכל הנוגע לקיימות עירונית ולחיים ברי-קיימא אורבניים.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן