יצירה ושימוש חוזר: כלי קלוע לעציץ

יצירה ושימוש חוזר

בואו להכין כלי במראה קלוע מהמם, שעשוי מ… שקיות פלסטיק!
(לצמחים, מברשות שיניים, כלי כתיבה או כל דבר אחר!)

כמה שלא ננסה, כולנו שוכחים לפעמים לקחת את השקיות הרב פעמיות לסופר, ונתקעים עם שקיות הפלסטיק החד פעמיות. אז מה עושים איתן עכשיו? מכינים כוס קלועה יפהפייה כמובן!

מה צריך?

שקיות פלסטיק פשוטות מהסופר (אני השתמשתי ב-18), מספריים, מצית, דבק מגע ומשהו שנותן צורה – אני השתמשתי בגליל פרינגלס שחתכתי לחצי :)

שלב 1:

מיישרים את השקיות למלבן שטוח, גוזרים את התפר שבחלק התחתון שלה, וגוזרים ממנה את החלקים של הידיות שבהם נשתמש (לאורך הפסים הכחולים שבתמונה). את “בטן” השקיות נשמור ליצירות אחרות. לא חובה לגזור ישר במיוחד, כי לא יראו את זה אח”כ.

שלב 2:

לוקחים כל שלוש חתיכות כאלו, קושרים אותן יחד כמה שיותר קרוב לקצה, קולעים לצמה הדוקה, ושורפים את הקצה כדי שלא תיפרם. אם נשארו שוונצים על פני הצמה, מקרבים אליהם בזהירות מצית דולק והם נעלמים.

שלב 3:

מודדים מה אורך הצמות שאתם צריכים לפי היקף הכלי שעליו נדביק אותן, חותכים את החלק המיותר ושורפים שוב את הקצה כדי שהצמה לא תיפרם.

שימו לב #1: שרפו את השקיות עם החלק הכחול של הלהבה, החלק הצהוב שלה ישחיר את השקיות וחבל.

שימו לב #2: הפלסטיק נמס ויכול לטפטף, אז תיזהרו כי אחרת תישארו עם כוויות על האצבעות :)

שלב 4:

לוקחים כל צמה ומדביקים על הגליל אחת מעל השנייה מלמטה למעלה, כמה שיותר הדוק (מומלץ להדביק כל צמה בכיוון אחר). אם נשאר קצת עודף ושני הקצוות של הצמה לא נסגרים בדיוק אחד על השני, שורפים עוד קצת כדי לקצר אותם (אפשר גם לשרוף את הקצוות כדי שיידבקו אחד לשני, אבל לא חובה).

שימו לב: מאחורה ייווצר מעין תפר שרוף (כמו בתמונה), אם רוצים להסתיר אותו אפשר להדביק עליו שתי צמות אנכיות.

שלב 5 ואחרון:

טה דהההה! הכלי שלכם מוכן! עכשיו רק נשאר להחליט מה תשימו בו :)

(אם שמים בכלי דברים רטובים, כמו מברשות שיניים או אדמה, החלק הפנימי ייחלד ויתפורר אחרי זמן מסוים – אצלי זה לקח יותר משנה. כדי להימנע מזה כדאי לצפות אותו מבפנים בניילון עבה)

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן