אין כניסה לשקיות פלסטיק

יצירה ושימוש חוזר

את הניירות אפשר להפריד למחזור או לקמפסט, שאריות האוכל גם הן יכולות למצוא מקום טוב יותר בקומפוסט מאשר להיזרק לאשפה, רק לשקיות הפלסטיק אין פתרון ממשי בתוך בית ספר. במקום שהן יגיעו לפח שני טיפים איך למנוע את קיומן וגם פעילות יצירתית לעשות עם הילדים בחופש.

הקדמה

בפח כיתתי ממוצע ניתן למצוא בעיקר: ניירות, שאריות אוכל ואיך לא? שקיות פלסטיק.

את הניירות אפשר להפריד למחזור או לקמפסט, שאריות האוכל גם הן יכולות למצוא מקום טוב יותר בקומפוסט מאשר להיזרק לאשפה, רק לשקיות הפלסטיק אין פתרון ממשי בתוך בית ספר. לא מעט נאמר על שקיות פלסטיק ועל הבעיתיות שבהן (מאמר שאסף כתב על 5 ה-Rים ושקיות). אז במקום שהן יגיעו לפח שני טיפים איך למנוע את קיומן וגם פעילות יצירתית לעשות עם הילדים בחופש.

קופסאות או לא להיות

מה צריך? קופסא טובה, מדבקות, צבעים

במקום לקחת את הסנדוויצ’ים בשקיות ניילון, אפשר לשים אותם בקופסא. היא רב פעמית, אפשר לשטוף אותה במידת הצורך והיא גם שומרת על הסנדוויץ’ מפני מעיכה בתיק. יש היום כל מיני קופסאות עם קליפסים או מיכסים אטימים כאלו ואחרים שאפשר לשים בתוכם גם אוכל עם נוזלים כמו: תבשילים או סלט עם רוטב וככה אפשר לגוון בארוחת עשר.

כשהייתי בהתנסות בהוראה בבית ספר הדמוקרטי “נדב” במודיעין, לכל ילד בבית קשת (כיתות א’-ב’) הייתה קופסא משלו שעליה הוא הדביק מדבקות, צייר ציורים והפך אותה לקופסת ארוחת העשר שלו או כפי שאני קוראת לה ה- Lunch Box הפרטית.

lunch box פרטית

השכנה הנחמדה – שקית הבד

מה צריך? חולצה או גופיה ישנה, מספריים ואפשר גם חוט ומחט וקישוטים נוספים.

לפעמים קופסאות זה עניין טיפה מסורבל, כי הם נשארות בתיק ותופסות מקום ולפעמים יש לילדים נטייה לשכוח אותן. פתרון נוסף לשקיות הפלסטיק הן שקיות בד שאפשר לעשות מכל חולצה או גופיה ישנות שיש בבית. אני כבר שנתיים הולכת ללימודים עם תיק אוכל מבד בתוכו יש סנדוויץ’, פירות, ירקות וקופסא עם ארוחת הצהריים. זה מאוד נוח וגם קומפקטי כי אפשר לקפל את השקית חזרה לתיק. אם שקית הבד מתלכלכת אפשר לשטוף ולהחזיר לשימוש נוסף.

את השקיות אפשר להכין יחד עם הילדים, אתם מוזמנים לצפות בסרטון הדרכה של עדי דורי שמסביר בצורה ברורה איך מכינים את השקיות.

 

כמובן, שזאת הזדמנות נהדרת לעשות יצירה עם הילדים ואפשר להוסיף גם חרוזים, לתפור פיסות בד צבעוניות או כל קישוט אחר שעולה לכם בראש.

 

לתוכן זה נכתבו 4 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן