מגרות אחסון פשוטות

בבית המלאכה

נכון תמיד רציתם מחסן מסודר, כזה שלכל בורג, מסמר ואום יש את המקום שלו? קחו עוד צעד אחד קדימה, ובנו לכם מגרות אחסון פשוטות ופרקטיות ביותר, רק מזבל, ללא כל הוצאה כספית

רקע

הרעיון עלה כשאמא שלי (ממחזרת מדופלמת) שאלה אותי אם יש לי מה לעשות עם סוג מסוים של מכלי אריזה למזון, בנפח של ליטר, עם צורה מרובעת משהו. לא אפרסם כאן את שם המוצר, מי שירצה מאוד לגלותו יוכל לחפש את המותג פה ושם במעומעם בתמונות. הבטתי בקופסאות, ומיד ראיתי: הצורה המרובעת שלהן, בשונה מהצורה העגולה של הרבה מצנצנות הפלסטיק והזכוכית בנפח כזה, הופכת את האחסון של קופסא ליד קופסא למאוד יעיל. כך החלטתי ליצור לי מגרות אחסון לברגים, אומים ושאר פיצ’יפקס.

מדידה

בדיקת כמות המדפים על דופן המתקןהחלטתי ליצור מדפים בזווית, כך שהמשקל של תוכן הקופסאות ישמור אותן במקום, ולכן יהיה קל ומהיר להוציא ולהכניס כל קופסא. החלטתי על גובה קיר המתקן לפי עץ שהיה ברשותי (נתון לבחירה כמובן), והנחתי עליו קופסאות בזווית שרציתי (אחת ליד השנייה). כך נודע לי כמה מדפים אצליח להכין עם העץ הזה, כאשר הוא ניצב (פחות או יותר) למדפים עצמם. מספר המדפים והקופסאות הניח את דעתי, ועל כן סימנתי את החיתוך שיש לעשות על מנת לחבר כל מדף. בתמונה השלישית מופיעים סימני החיתוך ללא הקופסא שמדדתי בעזרתה.

סימונים לחיתוך משני צידי הקופסאכך זה נראה ללא הקופסא

 

ניסור

החיתוך התנהל באופן כזה. בכל חריץ עתידי של מדף, חתכתי עם המסור האנכי את הקווים שנוגעים בשפת העץ באופן ישר ופשוט. לאחר מכן, חתכתי חיתוך עגול מאמצע קו אחד אל קצה הקו השני. עכשיו מקצה הקו השני חתכתי ישר אל קצה הקו הראשון. כך הצלחתי לחתוך את כל החריץ החוצה (שהינו בעובי 2 ס”מ).
לאחר שחתכתי את כל החריצים על קיר מתקן אחד, היה עלי להכין את הקיר השני. לצורך כך, הנחתי את קיר המתקן המחורץ על קיר המתקן הראשון, הצמדתי עם תופסנים, וסימנתי את החריצים. חשוב שהסימונים יהיו מדויקים וישבו בדיוק אחד מול השני, אחרת יהיה קשה להשחיל את המדפים לתוכם.

חיתוך הקווים שנוגעים בשפת העץחיתוך עגול מאמצע קו אחד אל קצה הקו השנימקצה הקו השני חתכתי ישר אל קצה הקו הראשוןהנחתי את קיר המתקן המחורץ על קיר המתקן הראשוןסימון החריצים בקיר המתקן השני

 

 

 

 

 

 

לחבר

בשלב הבא ווידאתי שאורך המדפים שנוצר במתקן מתאים לרוחב הדיקט שיש לי, ולצפיפות קופסאות רצויה. לשם כך, הנחתי את הדיקט על הרצפה, העמדתי את שני קירות המתקן על הדיקט כאילו הן מחוברות, והעמדתי קופסאות לכל האורך. כך הייתי בטוח שלא יישאר סתם רווח של חצי קופסא בכל שורה.
הפכתי את הדיקט וחיברתי את הקירות אליו בברגי סיבית. כך נראה המתקן עומד ללא מדפים.

ווידוא לאורך מדפים מתאים מול מספר קופסאות במדףהפכתי את הדיקט וחיברתי את הקירות אליו בברגי סיביתהמתקן עומד ללא מדפים

 

מדפים

עתה השחלתי מדף אחד והעמדתי עליו קופסאות כדי לראות שהכל בסדר. אכן, הכל היה בסדר.

מדף אחד ועליו קופסאות כדי לראות שהכל בסדר

לסיים לחבר, וסיימנו

בתחתית כל מדף (מצטער לא רואים את זה כאן), חיברתי את המדף אל קיר המתקן עם בורג סיבית, סתם ליתר ביטחון. תמונות של כל המדפים מחוברים וריקים כבר אין לי, אבל זה לא כל כך משנה, העיקרון ברור. כך נראה המתקן לבסוף, מקדימה ומהצד.

חיברתי את המדף עם בורג סיבית אל קיר המתקןכך נראה המתקן הגמור מהצדכך נראה המתקן הגמור מקדימה

לתוכן זה נכתבו 6 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן