תחרות אפס פסולת – תחרות #4

חינוך, חברה וקהילה

ב-15 ביולי 2021 פתחנו את עונת הקיץ עם סדרת תחרויות – תחרות אחת בכל 15 לחודש.
שלוש תחרויות מאחורינו, עכשיו אנחנו מכריזים על התחרות הרביעית בסדרה. הנושא הפעם: אפס פסולת!

בא לנו לפנק אתכם בפרסים ואת הקוראים שלנו במדריכים חדשים ומעולים.

למה, אתם שואלים? שאלה מעולה. הכל מוסבר במאמר הפותח את עונת הקיץ של בידיים ומציג את התחרות הראשונה בסדרה של תחרויות. התחרות ההיא תמה, אבל לנו יש עוד מלא פינוקים עבורכם.

בכל 15 לחודש נפרסם פה בבידיים, בפייסבוק, בניוזלטר ובאינסטגרם שלנו את נושא התחרות ואת הפרסים השווים שאנחנו מציעים. כל שעליכם לעשות הוא לכתוב מדריך הקשור לנושא ומתאר משהו שעשיתם, קטן או גדול. אנחנו נשתף את המדריך שלכם בבידיים וברשתות החברתיות שלנו, ומאותו הרגע – אתם בתחרות. עליכם לאסוף את כמות ההצבעות הגדולה ביותר באמצעות הכפתור המגניב שהכנו במיוחד עבור התחרויות. יש לכם חודש שלם להגיש את המדריך ולהשתתף בתחרות ועוד שבועיים כדי לזכות בעוד הצבעות. בסוף החודש אנחנו נכריז על הזוכים המאושרים. ויש לנו תוספת קטנה: פרס המומחים – הפרס הזה יינתן כל פעם על ידי מומחים אחרים שבחרנו והוא איננו תלוי בכמות ההצבעות אלא באיכות התוכן.

**שימו לב: גם מדריכים ותיקים יכולים להשתתף בתחרות! כל שיש לעשות הוא להוסיף את המילים “אפס פסולת” לכותרת המדריך ולהתחיל לאסוף הצבעות!**

הפעם יש לנו פרסים ל-4 מקומות שונים ואת פרס המומחים. אין סוף להפתעות :)

כל הפרטים על התחרות הקרובה:

מקום ראשון: סדנת נגרות מעץ ממוחזר של MOLET – סדנה זוגית של 5 שעות בסטודיו החדש שלהם בטרמינל העיצוב בבת ים. סדנה שווה ממש שבסופה תצאו עם ריהוט מגניב ואיכותי שאתם הכנתם וחסכתם פסולת מיותרת לעולם. שווי הפרס: 690 שקלים. הזוכה: חי ערב, גבירותיי ורבותיי, עם המדריך שלה “אפס פסולת: קומפוסט ומים אפורים – פשטות שלמדתי עד גיל 70”. שלא רק כותבת מדריכים בבידיים בגיל 70, אלא גם זוכה בפרסים! זה באמת מרשים אותנו, ומגיע לה מחיאות כפיים!

מקום שני: קורס “גינת הפרמקלצ’ר” של טליה שניידר ובית יער – הקורס הדיגיטלי של האישה שהביאה את הפרמקלצ’ר לארץ, המורה מספר אחת שלימדה אלפי מתכנני פרמקלצ’ר ידועים ומוכרים בישראל. מדובר בקורס של 27 שיעורים מוקלטים בתוספת מדריך הפרמקלצ’ר “גן עדן בפתח הבית” והזמנה לקבוצת פייסבוק סגורה בהנהלת טליה. בואו ללמוד איך לחיות אפס פסולת מהאישה שהכניסה את המושג קיימות לז’רגון הישראלי. שווי הפרס: 990 ש”ח! הזוכה:  מדריך מקסים במיוחד – “אפס פסולת: בגינת המאכל הביתית וקצת יותר”– של שחר קורן הנהדרת.

מקום שלישי: קומפוסטר תולעים מעוצב מתנת חברת אגורלן שמתמחה ביבוא ושיווק ציוד וחיישנים למדידות, וכן חוות תולעים מהסוג המשובח והאסטתי ביותר. שווי הפרס: 600 שקלים. הזוכה:  עומר אורבך התותח עם המדריך האיכותי שלו “אפס פסולת: שולחן פלסטיק מתקפל מקבל חיים חדשים”.

מקום רביעי: חבילת מוצרי ניקוי אפס פסולת מתנת אקו-בית. מדובר בחבילה המורכבת מ-2 ערכות – אחת להכנת ג’ל כביסה טבעי בבית ואחת להכנת משחת שיניים ביתית, בתוספת 2 מברשות שיניים עשויות במבוק וחבילה של אטבי כביסה שלא נשברים. שווי הפרס: 180 שקלים. הזוכה:  הראל בסן עם המדריך המגניב שלו “אפס פסולת: מדף מגיטרה ישנה”.

פרס המומחים: הפתעה מתנת המומחים שלקחו את עניין האפס-פסולת צעד אחד קדימה והקימו את הסופר הראשון בישראל ללא אריזות  – מוצרים עירומים, או באנגלית ובפשטות Naked Market. פרס המומחים יינתן למדריך האיכותי ביותר ואיננו תלוי במספר ההצבעות. והפרס הוא: 200 ש״ח לקנייה ממוצרי הנייקד מרקט. אוכל, חומרי ניקוי, טואלטיקה, מוצרים משלימים – מה שרוצים! הזוכה המאושר: יואב מלמד עם המדריך שלו “אפס פסולת: כיפה גיאודזית ראשונה מחומרים ממוחזרים”.

כך כותבים נייקד מרקט מדוע בחרו דווקא במדריך הזה: “בחרנו במדריך הזה כי עיקרו הוא מיחדוש – שימוש בדברים קיימים בדרכים חדשות. אחד הדברים החשובים לנו ביותר בנייקד מרקט הוא שימוש בקיים, במקום לזרוק למיחזור ולקנות מוצר חדש. במדריך הזה עשו בדיוק כך כשמצאו שימושים מקוריים לחומרים קיימים. בנוסף, כל דבר שהופך לפרוייקט משפחתי ושנהנים ממנו יחד כמשפחה וכקהילה ראוי בעינינו לשבח. נשמח לראות את הזוכים אצלנו (ועדיף מצויידים בכלים מהבית) ולעזור להם להמשיך את הקו הסביבתי של הכיפוש”. תודה נייקד מרקט על הפרס הנהדר והנימוק, בהחלט פרויקטים משפחתיים ראויים לשבח גם בעינינו.

איך משתתפים: כותבים מדריך בנושא אפס פסולת, ומשתפים אותו לפני ה-15 בנובמבר 2021. בתחילת כותרת המדריך יש להוסיף את צמד המילים “אפס פסולת” כדי שנדע שהמדריך משתתף בתחרות. משתפים כמה שיותר ואוספים הצבעות באמצעות כפתור ההצבעות החדש שלנו עד ה-30/11. זהו היום בו נכריז על המנצח/ת בתחרות. חשוב לציין: גם מדריכים ישנים יכולים להשתתף בתחרות, יש להוסיף את המילים “אפס פסולת” לכותרת המדריך ולהתחיל לאסוף הצבעות.

**שימו לב: ב-15 בנובמבר תצא תחרות נוספת בנושא אחר. יש תקופת חפיפה של שבועיים בין תחרות לתחרות. התחרות הבאה תהיה התחרות האחרונה שלנו לעונה זו.**

המאמר נכתב בלשון זכר אבל כמובן וכמובן שמופנה לכל המינים.

 

דוגמאות למדריכים:

איך להתחיל ולתחזק טבעונות עם ילדים” – וגם: מתכונים למזון ללא פסולת.

תחליף לצלפים? חמוצי כובע הנזיר” – וגם: מדריכים על ליקוט, מתכונים להתססה ביתית, ועוד.

בניית שרותי קומפוסט על פח 50 ליטר” – וגם: כל סוגי שירותי הקומפוסט הקיימים, דרכים נוספות לחיסכון בפסולת שירותים, ועוד.

חיתוך בקבוק זכוכית ללא כלים” – וגם: שיטות להכנת כלי מטבח עשו-זאת-בעצמכם, איך לטייל ללא ייצור פסולת, מעבר בית אפס-פסולת, ועוד.

המדריך להכנת קומפוסט ביתי” – וגם: כל דבר שהוא קומפוסט, חוות תולעים, הכנת דשן ביתי, ועוד.

מגדל ירק, גידול במצע מנותק” – וגם: גינון ושתלנות תוך כדי שימוש בחומרים משומשים, מעשים שחוסכים בזבל כמו גידול פטריות בבית, ועוד.

גידול פטריות בגזע עץ – יותר ממה שתוכל לאכול בעצמך” – וגם: על תזונה ביתית ובריאה, מתנות לימי הולדת עשו-זאת-בעצמכם, עבודות יצירה ללא פסולת, ועוד.

וגם: יצירה אפס פסולת:

חרבות ספוג – מדריך של טל לוי

איך מכינים בובת תיאטרון ללא דבק? מדריך של נופר בן-אריה

 

קצת על MOLET:

על קצה המסמר – בית ליצירה מעץ ממוחזר בו המאפשר לקחת פסק זמן מהיום יום, להתנסות בחשיבה עיצובית ויצירתית, ולבנות רהיט ייחודי ושימושי.

דמיינו יחד איתנו את משטחי העץ שסיימו את תפקידם בהובלת מטענים והושלכו לזבל (אבל מקווים בסתר ליבם לסוף שמח יותר). MOLET מעוניינים ליצור שינוי בתסריט הזה, ולהכיר לישראל את אפשרות המיחדוש (מיחזור ושדרוג ,Upcycle).

הסדנאות של MOLET מתאימות לאנשים בכל גיל, מגדר או עיסוק ובמרכזן מחשבה מלאת דמיון על עיצוב חלל המגורים או העבודה שלכם. הצטרפו להרפתקה, קחו פטיש ושברו את השגרה!

על הסדנה: סדנת ה-5 שעות מיועדת לאנשים שרוצים להעניק לעצמם זמן איכות של ממש, ולצאת עם פריט ריהוט בעבודת יד. נפגשים בבוקר, מנשנשים ארוחת בוקר קלה, מתוודעים, לומדים איך לעבוד, מפשילים שרוולים ויוצאים לדרך. בחמש שעות תוכלו ליצור לכם יחידת מדפים, מתלה לכל מה שצריך, או שרפרף שיכול לשמש להמון דברים מעבר לישיבה. יש לכם רעיון משלכם שהייתם רוצים ליצור? אין בעיה! הסדנה תתקיים בסטודיו החדש בטרמינל העיצוב בבת-ים בתאריך שיתואם עם הזוכה.

קצת על בית-יער

בית יער הוא בית הספר לקיימות מקומית של טליה שניידר – בית לפרמקלצ’ר ישראלי. בית יער הוא בעצם בית משפחת שניידר היושב בקריית יערים, והוא גן עדן בפתח הבית. הבית הוא ‘מעט המחזיק את המרובה’ – הוא יושב על שטח זעיר של חצי דונם, אך בתוכו תמצאו את כל מה שיש לפרמקלצ’ר להציע, ויותר. ‘יער’ היא גם הוצאת הספרים האקולוגית היחידה בארץ – ספריה מודפסים על נייר אקולוגי ובדיו סויה שאינה מזהמת את מי התהום. כל ספרינו עוסקים בקשר העמוק בין אדם וסביבה.

הקורס “גינת הפרמקלצ’ר” של טליה הינו קורס מקוון שהוא קודם כל קורס גינון, אבל לא רק. כל נושא מוביל להבנה עמוקה יותר של הגינה ושל העולם בו אנחנו חיים, כי גינה אחת (הגינה שלכם) היא חלק מהבריאה כולה. אם הגעתם לתחרות הזאת, אנחנו מניחים שאתם רוצים לחיות חיים ללא ייצור פסולת לכן גינה עם משמעות, ולא ‘סתם גינה’, תאפשר לכם את זה. כל מילה בקורס הזה – היא מעשית מאוד. הקורס הדיגיטלי הזה הוא התמצית של הטוב ביותר מניסיונה של טליה בשלושים השנים בהן היא מלמדת גינון בכלל וגינון אקולוגי (פרמקלצ’ר) בפרט, והוא מביא לכם את המיטב משני הקורסים שלה, ‘קורס תכנון פרמקלצ’ר’ וקורס ‘מהגינה למטבח’.

קצת על אגרולן:

אגרולן מתמחה ביבוא ושיווק ציוד וחיישנים למדידות בתחומים שונים, כגון – תחנות וציוד מטאורולוגי לחובבים, חידושים וציוד מתקדם לגנן החובב והמקצועי, חיישנים וציוד מדידה, תחנות מטאורולוגיות לחקלאות, ציוד מתקדם לחקלאות, ציוד וכלים חדשים לפתרונות שונים, ועוד. 

קומפוסטר התולעים המעוצב אותו הם מעניקים כפרס מגיע עם מיכל תחתון עם ברז לאיסוף נוזלים, פילטר לסינון הנוזלים, שני מגשים לתולעים ומכסה. במידה והזוכה זקוק לתולעים כדי להתחיל את הקומפוסטר לאחר קבלת הפרס, אנחנו נספק לו את התולעים.

מהו קומפוסטר תולעים? בקצרה, מדובר במיכל בו חיות תולעים אדומות בתוספת זבל אורגני מסוים (לא כל סוגי הזבל האורגני טובים לתולעים – שימו לב!), אותו הן מפרקות והופכות להומוס – דשן נוזלי ומאוד איכותי.

קצת על אקו-בית:

אוריה עמית המקסימה היא השם והפנים מאחורי אקו-בית, עסק ביתי וקטן שעושה המון לקדם את תרבות האפס-פסולת. מייצור חומרי ניקוי טבעיים ואיכותיים בבית והפצתם בתוך מיכלים משומשים ואריזות העשויות מחומרים ממוחדשים, ועד אקטיביזם סביבתי והנגשת מידע על מצב האקלים בארץ ובעולם, אקו-בית עושים הרבה למען העתיד שלנו. אוריה פותחת את חייה ומאפשר לכל המעוניין ללמוד מכל מה שהיא עושה – ג’לים לכביסה, משחות שיניים, קרמי הגנה, סבונים, שמפויים, חומרי ניקוי ועוד, והכל – טבעי!

קצת על מוצרים עירומים – NAKED MAKET:

החברה שלקחה את עקרון האפס-פסולת שלב אחד קדימה ויצרה חנות ללא אריזות פלסטיק כלל! מעל 300 מוצרים בתפזורת – דגנים, קטניות, פסטה, שוקולד, קפה, תה, תבלינים, חומרי ניקוי ועוד – והכל במילוי עצמי! אתם יכולים להביא כלים מהבית ולמלא אותם (רצוי), או לקחת כלים רב-פעמיים משומשים ונקיים בחינם לגמרי.
הם מעניקים את פרס המומחים בתחרות ולכן לא נוכל לגלות לכם מה הפרס, מה שכן – הוא יהיה פרס מפנק כמו שאנחנו אוהבים לתת :)

 

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן