אפס פסולת: מדף מגיטרה ישנה

יצירה ושימוש חוזר

יש לכם גיטרה ישנה? תשמרו עליה! גם לא תוסיפו זבל לעולם וגם תיצרו לעצמכם מדף בבית! והאמת זה בכלל לא מסובך, בואו תראו. (תמונה בסוף, התוכן הינו להעשרה בלבד)

גיטרה diy לקישוט.

אם יש לכם גיטרה שכבר יצאה משימוש, אל תחשבו לרגע לזרוק אותה, גיטרה, כלי יפה שכזה עם קונוטציה מוזיקליץ ורגעים נוסטלגים, לא זורקים, ממחדשים!

את הגיטרה הזאת קניתי בשקלים האחרונים שהיו לי ולעוד שני חברים בטיול בצפון, גיטרה קטנה שהלכה איתי רבות מאקורד ראשון, דרך רגעים של עצב ועד לרגעי שירה מחיה. כשהגיעה גיטרה חדשה וטובה יותר במתנה, החלטתי שהגיטרה תמשיך להיות לצידי בגלל החשיבות שלה, ובעתך למה בכלל לזרוק דבר כל כך יפה? לא חבל על העולם… אז יאללה בואו נתחיל נצמצם פסולת של גיטרה ושל פקקי שעם!

אז כל מה שצריך בשביל הפרויקט זה מרחב עבודה נוח נעים ונקי, גיטרה ישנה בעלת משמעות סנטימנטלית, מסור ידני, מסמרים, נייר שיוף, דבק, אוסף פקקי שעם וחתיכת עץ קטנה!

 

איך מתחילים? ומתקדמים

אז מה עושים? שלב ראשון חותכים! אפשר עם מסור ידני לא צריך כלים חשמליים (להיזהר כמובן) חותכים את החלק החיצוני של הגיטרה זה שעליו פורטים (תיבת התהודה), לאט ובזהירות כך שיהיה לנו את החלל האקוסטי ליצירת מדף (או שולחן).

החיתוך צריך להיעשות בסבלנות כדי שיצא מדוייק וכמו שאתם רואים בתמונה (אם תסתכלו טוב) נשאר ברזל מבצבץ מצוואר הגיטרה, אבל זה חלק מהיופי.

שיוף

  1. השלב הבא הוא לשייף עם נייר שיוף פשוט וידני את מה שחתכנו כדי שלא ניחתך וכדי שיראה מקצועי

מדפון

שלב שלישי (כן אנחנו כבר פה) הוא להוסיף חתיכת עץ קטנה שתהיה מדפון. לוקחים חתיכת עץ ופשוט חותכים לפי הגודל, שימו לב שהיא מספיק עבה לצורך מדף אך נשארת בגבולות הגיטרה. את חתיכת העץ מחברים עם מסמרים.

(יש אפשרות לצבוע את הגיטרה כמובן, אבל באמת שזה לא חובה, לגיטרה יש סטייל כמו שהיא)

שעם

מפה לשם כבר יש לנו גיטרת מדף! השלב הבא והכיף מאוד בעיני זה להביא שעם (את שלנו אספנו לאורך תקופה, אפשר גם להשיג מיקבים וכו’) ולהתחיל לסדר ולעצב. כמו שתראו בתחילת הגיטרה עשינו את השעם לכיוונים שונים, בעיני פשוט יותר יפה אבל כמובן שזה טעם אישי.

את השעם מדביקים עם כל סוג דבק איכותי שתרצו, שלנו הודבק בעזרת דבק נגרים. על השעם אפשר לתלות דברים קטנים ולשים פתקים.

(אם יש חלקים שלא מתאימים תנסו שעם מסוגים שונים, אפשר גם לחתוך את השעם (אם מתקשים אפשר לחמם במים חמים)

ויש לנו גיטרת מדף!!

לעצב ולתלות

לסיכום תשקיעו בעיצוב, אל תזלזלו בגיטרת מדף שלכם, תנו לה מקום ראוי תעצבו את החפצים שעליה, יכולים להוסיף גרילנדה צמחים וכל מה שבא ליד.

ולבסוף רק לתלות, שלנו תלוי על מתלה גיטרה שאפשר למצוא בחנויות מוזיקה/ באינטרנט, תהנו!

 

לתוכן זה נכתבו 2 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן