צימר בגליל

גינון וחקלאות

מה הקשר לצימר בגליל ולקיימות? המון! כי מה שאנחנו אוהבים לקרוא לו הצימר בגליל, הוא בעצם מיזם מדליק של גינה מזמינה לציפורים בחצר ביתנו. בואו נגלה לכם איך עם קצת עבודה והמון אהבה תוכלו גם אתם להזמין אליכם את האורחים המציצים.

לפני כשש שנים חצר ביתנו בישוב כפר ורדים שבגליל, היתה חצר רגילה, מלאה בדשא ומעט עצי פרי. יום אחד החלטנו לטפח את החצר ובעזרת כמה טריקים פשוטים, הפכנו אותה “לגינה מזמינה” המושכת אליה ציפורים.

גינה מזמינה (Wildlife garden) הינה יצירת סביבה טבעית, בעלת מגוון רחב של צמחים ובעלי חיים אשר יוצרים אינטרקציה ביניהם ומאפשרים אקוסיסטמה. בצורה זו כל האורגניזמים פועלים ביחסי גומלין ומאפשרים גדילה והתפתחות לאורגניזמים הנוספים בגינה.

אנחנו יודעים שאין דבר שיותר חשוב בטבע להתקיימות חיים מאשר מים. לכן, בשלב הראשוני התקנו מערכת של צינורות והשקייה בכל רחבי הגינה. לאחר מכן התחלנו לשתול פרחים, צמחים ועצי פרי רבים. כדאי כמובן לבחור את הצמחיה האהובה עליכם ביותר, אצלינו יש מגוון רחב של פרחי בר ופרחי נוי, עצי פרי כמו רימון, נקטרינה, אבוקדו, תפוח ועוד. צמחים אלה ישמשו בהמשך, כאשר יגיעו הציפורים, למזון בשבילן אך גם למסתור והגנה. המים והצמחיה המגוונת מושכת אליה חרקים, מאביקים ובעלי חיים שונים כל אלה תורמים לסימביוזה שמתחילה להפתח בגינה. כך לדוגמא, פרחים עשירים בצוף ימשכו אליהם דבורים ופרפרים אשר ימשיכו להאביק בגינה, ותולעים שנהנות מעלי הפרחים ישמשו מזון לציפורים אשר יעזרו לנו בהדברה ביולוגית.

  

כדי להיות אטרקטיבים לציפורים בנינו בשבילן כמה בתי קינון, הוספנו צלוחיות מים בעומק של כ-3 ס”מ, אחת באזור שימשי ואחת באזור מוצל. צלוחיות חרס אלו משמשות את הציפורים לשתיה ולרחצה. לבסוף החלטנו לפנק את הציפורים שלנו בדבר אחרון שניתן למצוא בכל חנות בעלי חיים- מתקן האכלה מיוחד לציפורים בו אנו שמים זרעוני בר, גרעינים ופיצוחים נוספים.

בעבר היינו יוצאים לשטח, מחכים שעות וממתינים עד שיגיעו ציפורים ונוכל לצלם אותם. היום, הציפורים מגיעות אלינו, ואנחנו כחובבי צילום נוהגים לצלם אותן במגוון האטרקציות שנמצאות אצלינו בחצר. עד 2016 נהגנו להשתמש במצלמות Canon 7Dii ו- Canon 5D Mark iii. כיום אנחנו משתמשים בשתי מפלצות אמיתיות Nikon D750 ו- Nikon D850, ובעדשות Nikon 200-500mm f/5.6, Tamron 70-200mm f/2.8, והתמונות יוצאות באיכות מעולה. את הצילומים אנחנו מעלים לאתר שלנו שנקרא “צימר בגליל” ובו ניתן למצוא תוכן משעשע על חייהם של אורחי הצימר- הציפורים, בזמן שכשוך בג’קוזי או באכילת ארוחת בוקר גלילית. ביומן החצר אנו מעלים את העידכונים האחרונים והשיפורים שהוספנו לגינה המזמינה. עד היום ביקרו בצימר מגוון רחב של ציפורים, ביניהם ניתן למצוא שחרור, צופית, ירגזי, חוחית, סבכי ואפילו בז, ולאחרונה מגיעה לצימר שועלה יפיפיה שנוהגת לשתות אצלינו מים.

הצימר מנוהל על ידי ג’קי וציפי סויקיס. ג’קי הינו צלם, אשר בבעלתו אתר צילומים בשם photo-art. באתר ניתן להסתכל על מגוון תמונות במגוון נושאים ואף לרכוש תמונות באיכות מעולה.  מעבר לכך הזוג סויקיס הינם בעלים של חברה העוסקת בשיווק באינטרנט בשם סיאו סימפל בע”מ. הצימר קם מתוך אהבה גדולה לבעלי הכנף וצילומי הציפורים הינם להנאה בלבד וללא כל מטרות רווח וזאת כדי שהציפורים ימשיכו להגיע אלינו.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן