השחזת תער (סכין) גילוח – מדריך שיחסוך לכם כסף רב

תיקונים ושיפוצים

כולנו מכירים את התופעה המעצבנת כי סכין הגילוח (שלא אמור להיות חד פעמי) מפסיק לגלח כראוי לאחר מספר שימושים ספורים בלבד, הוא הופך למגרד ולא נעים, איך לפתור זאת? אם חבילה חדשה של 4 תערים עולה בערך 100 שקלים, למה לא לחסוך את הכסף? אפשר לעבור לתער רב פעמי, או להפוך את התער החד-פעמי לרב פעמי בשיטה פשוטה זו

הקדמה וקצת היסטוריה

סכיני הגילוח של ג’ילט הומצאו לפני 110 שנים ע”י סוציאליסט אדוק בשם קינג קמפ ג’ילט, קינג קמפ חיפש פתרון בטיחותי וזול (דגש על זול), שיקל על חייו של הפועל הפשוט. קינג קמפ פרסם כמה ספרים מומלצים שדגלו סוציאליזם אוטופי כגון “The Human Drift”,  “World Corporation” ו  “People’s Corporation”. הוא הגה וקידם רעיונות יפים כגון תעשייה (או תאגיד) שתהייה שייכת לעם ותופעל ע”י אנרגיה ירוקה -הידרואלקטרית. אין מה לומר אכן איש מרתק שיש להצדיע לו!

אדון קינג קמפ ג'ילט על המוצר הראשוןלפני כ-8 שנים נמכרה החברה של קינג קמפ “ג’ילט” לתאגיד ענק ועשיר בשם פרוקטר & גמבל, או כפי שרובנו מכירים אותה – P&G. P&G רכשה לאורך השנים כ-300 חברות שהמשיכו לשמור על שמם המקורי (ג’ילט היא אחת מהן). ככל הנראה, אם תפתחו את ארון האחסון במטבח או במקלחת שלכם תמצאו שם מוצר שלהם. כמה החברה עשירה? ובכן, P&G היא החברה השביעית בעושרה בעולם ומכניסה קרוב ל-82 מליארד דולר בשנה (שזה יותר מפי 7 מהגירעון הלאומי שלנו). בנוסף היא ממשיכה לבצע ניסויים על בעלי חיים לצורך מוצרי היגיינה שהיא מוכרת (אם זה משכנע מישהו עוד יותר).

חלק קטן ממוצרי P&G- אם קנית אחד מאלו שתדע לאיזה תאגיד הלך הכסף שלך.

חלק קטן ממוצרי P&G – אם קנית אחד מאלו שתדע לאיזה תאגיד הלך הכסף שלך.

לא, אני לא יוצא פה במסר של בואו ונחרים אותם, אך יחד עם זאת אם חבילה חדשה של 4 תערים עולה בערך 100 שקלים, למה לא לחסוך את הכסף?

השחזת סכין הגילוח

כולנו מכירים את התופעה המעצבנת כי סכין הגילוח (שלא אמור להיות חד פעמי) מפסיק לגלח כראוי לאחר מספר שימושים ספורים בלבד, הוא הופך למגרד ולא נעים, איך לפתור זאת?

  1. נקו טוב את הסכין עם מים חמים וודאו שלא ישארו שאריות של שערות תקועות בין בתערים.
  2. תמיד ליבש את הסכין טוב טוב בגמר השימוש!
  3. למרוח מעט שמן על הסכין, עדיף שמן שבריא לעור האדם. אני אישית מורח מעט שמן זית. נתקלתי בחנויות בארצות הברית ב”שמן מיוחד לסכיני גילוח” היה רשום שזהו שילוב של כמה שמנים שדואגים להישאר טוב יותר על גבי התער.
  4. לאחסן במקום שבו התער לא יבוא במגע עם חפצים אחרים. פגיעות קטנות מסוג זה הורסות את הלהבים ע”י שבירה שלהם. מצאתי סרטון שטוען ששמירת הסכין במי סבון שומרת על חיי התער, לטעמי זה לא נכון מכיוון שגם אם התער עשוי מפלדת אל חלד, הוא עדיין מחליד, רק לאט יותר, אך בסרטון הוא אומר שאותו סכין נשמר לו ל-7 חודשים, אז מי אני שאטיל ספק (או במילים אחרות, כדאי לבדוק).
     
  5. להשחיז את הסכין לפני השימוש (או כאשר הוא כבר לא נראה טוב), אך איך עושים זאת?

אחת הטכניקות הפשוטות ביותר היא להעביר את סכין הגילוח בתנועות הפוכות לגילוח על גב היד כ-10 עד 20 פעמים (הזוי, כן כן), השפשוף ההפוך לא אמור לפצוע את היד (תמיד לבדוק לפני שאחת הלהבים לא שבורה), אך החספוס של עור היד הגס משחיז חזרה את הלהבים. כמה טוב זה עובד? יש עדויות לכאלו שמשתמשים יום יום במשך שנתיים עם אותו סכין הגילוח!

 

אם אתם פחות אמיצים וגם רוצים לבנות מתקן קטן וחמוד לעשות זאת, ניתן לקחת פיסת ג’ינס ישנה, לחבר אותה לקרש ולהעביר את סכין הגילוח על גבי בד הג’ינס שוב בתנועה הפוכה לתנועת הגילוח כ10 עד 20 פעמים.

 

אם אתם לא רוצים להרוס ג’ינס ישן, מסתבר שיש צבע במיוחד עבור השחזת סכינים, עם הצבע ניתן לצבוע קרש ולבצע את אותה התנועה על גבי הקרש אותו מספר פעמים:

 

ישנם גם מוצרים למכירה “מיוחדים” למטרה זאת, אך בעקרון מדובר בסך הכל על רצועת עור, לכן ניתן לקחת חגורה שלא בשימוש או שארית עור מהרפד השכונתי.

 

או מכשיר “מיוחד” שעשוי גומי שמטרתו גם לנקות ושייף את הלהבים של סכין הגילוח, נסו למצוא את החומר המתאים ולבנות לעצמכם אחד בבית:

 

האם זה באמת עובד ולא סתם אפקט פלסיבו? הנה כמה תמונות ממיקרוסקופ שמראות את השינוי בלהב בזכות הטיפול:

זהו הסכין הישן שP&G ממליצה לכם לזרוק ולקנות חדש

זהו הסכין הישן שP&G ממליצה לכם לזרוק ולקנות חדש

אותה סכין גילוח ישנה שבמקום לזרוק היא שופשפה בג’ינס כמה פעמים כבר לא נראת כה ישנה

אותה סכין גילוח ישנה שבמקום לזרוק היא שופשפה בג'ינס כמה פעמים- כבר לא נראת כה ישנה

סכין גילוח “הישנה” לאחר שפשוף של 20 פעמים על הג’ינס – נראית מושחזת וחדשה לגמרי!

סכין גילוח "הישנה" לאחר שפשוף של 20 פעמים על הג'ינס- נראת מושחזת וחדשה לגמרי!

והנה הסרטון שממנו הקפאתי את תמונות המיקרוסקופ:

 

לסיכום, שיטה זאת סרטון שמציג את כל אשר דברתי עליו (לטעמי בצורה מעצבנת)

 

אגב זה גם עובד טוב על קולפן הירקות (ואולי טיפה הורס את הג’ינס)

 

גילוח ע”י תער רב פעמי

פתרון זה מתואר בהרחבה במדריך של יותם בנושא גילוח ע”י סכין רב פעמי (אמיתי), וגם בסרטו האחרון של ג’יימס בונד, סקייפול, שם מראים לכולנו איך גבר אמיתי צריך לעשות זאת.

 

בונוס – הכנת שמן גילוח לבד בבית

סרטון הכנה חינם (עלי), באנגלית וספרדית:

 

בהצלחה. מוזמנים לספר רעיונות ומחשבות.

לתוכן זה נכתבו 22 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן