מובמבר וגילוח רב פעמי

גוף בריא

נובמבר הוא חודש השפם הבינלאומי, הידוע גם בשם ”מובמבר” (Moustache + November), בו גברי העולם מוזמנים לגדל שפם לתפארת, שנועד לתמוך ולעורר מודעות לאותם גברים שנפגעו מסרטן הערמונית ולבריאות הגבר באופן כללי. בהזדמנות חגיגית זאת רציתי לשתף באפשרות הגילוח הרב פעמי שנמצאות ממש בהישג ידינו.

נובמבר הוא חודש השפם הבינלאומי, הידוע גם בשם “מובמבר” (Moustache + November), בו גברי העולם מוזמנים לגדל שפם לתפארת, שנועד לתמוך ולעורר מודעות לאותם גברים שנפגעו מסרטן הערמונית ולבריאות הגבר באופן כללי.

שפמים עם כבוד

שפמים עם כבוד

גם אני!

לכבוד מובמבר, גם אני הצטיידתי בשפם מביך למדי, כמו שאר גברברי הקהילה בה אני נמצא.

בהזדמנות חגיגית זאת רציתי לשתף באפשרות הגילוח הרב פעמי שנמצאות ממש בהישג ידינו, ולא, אני לא מדבר על סכיני המאך 3 לדגמיהם, שאיכשהו זכו לשם סכינים רב פעמיות, למרות שאחרי מספר מועט של גילוחים הן כבר לא ראויות לשימוש, ובעצם הן חד פעמיות, ועולות הרבה מאוד כסף לאורך זמן.

להלן סכיני גילוח רב פעמיות אמיתיות!!

אלה הסכינים שעד לפני מהפיכת הפלסטיק של המאה האחרונה שימשו כאמצעי הגילוח העיקרי לגברים ונערים מתבגרים בכל רחבי העולם, על ידי הספר השכונתי או בגילוח עצמי. בשנים האחרונות נפגשתי במספר ספרים שעוד מגלחים איתם, אם כי בעיקר בחו”ל (אנגליה, תאילנד, ירדן).

מסע החיפוש שלי לפתרונות מקיימים יותר מסכיני הגילוח החד פעמיים, הוביל אותי לשני פתרונות – האחד היה למצוא סכין רב פעמית אמיתית, זה לא היה פשוט, כיוון שהן לא נפוצות במיוחד, לא התמצאתי בדגמים השונים, ולא היה לי מושג איך להשתמש בהן. והשני היה שינוי תפיסה, להתגלח פחות, שיער פנים זה דבר יפה, וגילוח תדיר פוצע את העור.

את הסכין שלי מצאתי בחנות הסכינים, “לובלינסקי”, שברחוב המלך ג’ורג’ 14 בתל אביב. במחזיקה גם סכינים חדשות וגם משומשות. שלי הייתה מיד שנייה, מהזולות אבל באיכות טובה, בלי מותג ועלתה 140 ₪. הם נתנו לי גם שירות השחזה מספר חודשים אחר כך, כשהסכין שלי החלידה כיוון שלא יבשתי אותה כראוי לפני אחסון.

גילוח יכול להיות עניין טקסי למדי, וזה הטקס האישי שלי:

  1. אני לוקח את הזמן. לא משנה איך מתגלחים, מומלץ לעשות זאת ברוגע. חיפזון עם סכין רב פעמית זה ממש לא לעניין. אני אף פעם לא מתגלח כשאני ממהר. אני מפנה כחצי שעה לכל הסיפור.
  2. לרוב אני מתגלח לפני המקלחת, ותמיד מול המראה.
  3. אני מתחיל את הגילוח עם שטיפה של הפנים במים חמים וסבון שמנקה את הפנים.
  4. מברשת להקצפהאני מאוד אוהב את השימוש במברשת דורבנים טבולה בקרם גילוח של ולדה (שפופרת אחת מחזיקה לי לשלוש שנים). את המברשת אני שוטף במים חמים, ואז לתוך קערה קטנה אני מוציא קצת קרם שאותו אני מקציף בעזרת המברשת.
  5. החלק המהנה ביותר, עם הקרם והמברשת אני עושה קרצוף יסודי לזקן, שמרים את השערות ומכין אותן לגילוח.
  6. הגילוח. אני מעדיף להתחיל מהפאות למטה. מצאתי שגילוח עם כיוון השערות מפחית באופן משמעותי את הגירוי של העור ואת פצעי הגילוח והחתכים.
  7. תוך כדי הגילוח אני מנקה את הסכין עם מגבת, כך שהלהב נשאר חשוף וחד לחיתוך השערות הבאות. את השיער אני מעביר לקומפוסט ואת המגבת אני מכבס.
  8. אחרי הגילוח הראשוני, אני שוטף את הפנים ובוחן איפה צריך עוד עבודה.
  9. הסבב השני כולל קרצוף מקדים (כמובן), וגילוח האזורים שסימנתי לעצמי קודם.
  • הערה – בשנה הראשונה, שבה אחרי גילוח בסכין רב פעמית עדיין היה לי מה לגלח, נעזרתי בסכין המאך 3 הישנה שלי לפיניש שאליו שאפתי. שימוש בסכין חד פעמית באופן כזה עדיין שווה את המאמץ כיוון שהלהב נשאר חד לממש הרבה יותר זמן.
  1. לאחר הגילוח ושטיפת הפנים, אני משתמש באבן מלח שנקראת אלומניום אלום, שנפוצה כיום בתור דאודורנט טבעי. סבתא שלי סיפרה לי שהיא זוכרת את אבא שלה בעירק משתמש באבן כזאת לאחר כל גילוח. האבן נועדה לסגור את החתכים והיא עושה עבודה מצוינת. אפשר לקנות אותה בזול בצורתה הגולמית. סבתא שלי מצאה מישהי שמוכרת גוש יפה ב-20 ש”ח, או ביוקר בכל חנות טבע במחלקת הדאודורנטים. כאן המקום לציין, שבניגוד למצופה, כמות חתכים שעור הפנים שלי חווה, התמעטה מאוד, ואני כמעט ולא נחתך עם הסכין הזאת. אני חושב שזה קשור לזהירות ולזמן, מה שקוראים – תשומת לב 
  2. בשלב זה אני בדרך כלל מתקלח ומוריד את השכבה המייבשת שהאבן יצרה.
  3. להב על אבן השחזההשחזרה על רצועת עורלאחר כל גילוח אני מקדיש מספר דקות להשחזה. את הלהב אני משחיז בשני שלבים. א. בעזרת אבן משחזת או שיש, שאותה אני מרטיב ומשחיז את הסכין בתנועות סיבוביות בזוית של הלהב. ב. שימוש ברצועת עור (שהשגתי מסנדלרייה), בתנועות איטיות (המהירות היא רק עניין של סטייל ובדרך כלל מניבה תוצאה פחות טובה) ממני והלאה.
  4. ייבוש מלא של הסכין.
  5. שימון עדין של הלהב לאחר כל גילוח על מנת למנוע חלודה לפני האחסון.

להעמקה

הדגמה – ככה עושים גילוח בלהב “אמיתי” (תער)

 

איך מתחזקים תער גילוח

 

הדרכה על גילוח בתער

 

סרטון הדרכה נוסף

 

וכמובן, איך אפשר בלי ויקיפדיה? על סכיני תער בויקיפדיה באנגלית

גילוח נעים!

לתוכן זה נכתבו 16 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן