תערובת לתרנגולות: גרגרים וזרעונים ולקינוח, תולעים

גינון וחקלאות

התרנגולות מבלות את ימיהן בשיטוט באחו, שם הן סועדות עלים ירוקים, חרקים, זרעים ומטעמים ערבי חיך שהן מוצאות בקקי של הפרות, הסוסות והאיילים. כל יום, שעתיים לפני השקיעה הן מקבלות מאיתנו ארוחת ערב. הדלי עמוס בשלל הקומפוסט היומי, דגנים מונבטים ותולעים חתוכות. כל זאת ועוד כדי להחליף את התערובות הקנויות המוכנות מראש. לפני שאתן ניגשות להכין תערובת בעצמכן כדי להבין את תפקידם של הרכיבים השונים.

אלו התרנגולות שלנו: שלוש מטילות, שני תרנגולים ושלוש פרגיות צעירות.

 הלול

הגדר לא שומרת עליהן בפנים (הן עוברות מלמטה) אלא שומרת על שאר החיות באחו בחוץ.

התרנגולות מבלות את ימיהן בשיטוט באחו, שם הן סועדות עלים ירוקים, חרקים, זרעים ומטעמים ערבי חיך שהן מוצאות בקקי של הפרות, הסוסות והאיילים.

כל יום, שעתיים לפני השקיעה הן מקבלות מאיתנו ארוחת ערב. הדלי עמוס בשלל הקומפוסט היומי, דגנים מונבטים ותולעים חתוכות. כל זאת ועוד כדי להחליף את התערובות הקנויות המוכנות מראש.

התרנגולות אוכלות

לפני שאתן ניגשות להכין תערובת בעצמכן כדי להבין את תפקידם של הרכיבים השונים.

קומפוסט

תרנגולות יכולות לאכול את רוב שאריות המזון שלנו: כיוון שהן אוכלות כל ולא צמחוניות (בניגוד לדעה הרווחת), הן שמחות מאוד לקבל שאריות של בשר, שומן ומוצרי חלב. למעשה אחד מזני המורשת שאנחנו מגדלות “גולדן קמפיין” טופח במאה ה-16 כדי לטפל בשאריות שהן תוצר של הכנת מוצרי חלב. ודווקא אבוקדו, למשל, הן לא אוכלות. בתוך הלול הן מטפלות גם בקומפוסט שלא נאכל, הופכות אותו, מחרבנות בתוכו, ומאווררות אותו. ככל שערימת הקומפוסט יותר פעילה ביולוגית, נגיד לפחות בת חצי שנה, ככה יש מארג חיים יותר מורכב שכולל חרקים טעימים במיוחד ששווים הרבה יותר מהירקות, מבחינה תזונתית.

“גרגרים וזרעונים”

התרנגולות נמשכות לחלקים אלה של הצמחים כיוון שהאנרגיה של הצמח המזריע מרוכזת בהם. אנחנו מספקים חופן אחד לתרנגולת ליום, וזה הרכיב היחיד לדעתי, שכדי להגביל בו כדי לא לעודד עצלנות בקרב הלהקה.

בהשרייה

בהשרייה

את הזרעים אנו מנביטים על מנת להעלות את ערכם התזונתי, כמות החלבון ובמיוחד כדי להפטר מהחומצה הפיטית, הנמצאת בדגנים במצבם הרגיל כדי להגן על הזרע מנביטה מוקדמת. החומצה קושרת אליה מיקרו-מינרלים כגון ברזל ואבץ ובמידה מסוימת אפילו סידן ו”גונבת” אותם מהגוף. יש שמכנים אותה “אנטי-נוטריינט” בגלל התכונה הזו. על מנת שתהיה לנו אספקה שוטפת של זרעים מונבטים אנחנו משתמשים במערכת של שלושה מכלים המשרתת 8 תרנגולות.

במיכל הראשון אנו משרים למשך יום אחד כמות מתאימה של זרעים ליומיים. ההשרייה מתרחשת פעם ביומיים

שני המכלים הבאים הם דליים בהם חיררנו חורי ניקוז בתחתית והם משמשים להנבטה.

דלי עם חורי ניקוז

דלי עם חורי ניקוז

הזרעים עוברים ליומיים של נביטה בדלי השני ומשם לדלי השלישי וממנו חצי להאכלה היומית וחצי להאכלה של מחר. הנבטים נשטפים כל יום כדי לשמור על לחות וקרירות והמים זולגים לאיטם דרכי חורי הניקוז.

כרגע אנחנו משתמשים בזרעים קנויים – שעורה, תירס, חיטה ושיבולת שועל. בקרוב נקצור תירס, סורגום וזרעי חמנייה מהגינה שלנו שגידלנו למטרה הכפולה של גידולי פחמן לקומפוסט וכמזון לתרנגולות.

נבטים בדלי

נבטים בדלי

תולעים

בתוך הלול יש אמבטיה שמשמשת כחוות תולעים. כיוון שהתרנגולות שלנו לא הורגלו לתולעים אלו מאפרוחות לפעמים אנחנו חותכים אותן ומערבבים בשאר המזון כדי להכיר להן אותן ולפעמים חושפים אותן חיות בתקווה לפתות אותן לנקר בהן. מעניין לציין שהעניין שלהן ברימות הרבה יותר גדול, וכשמזדמן פגר לסביבה הוא מספק להן תעסוקה ושמחה רבה.

תוספים

קליפות ביצים או צדפות מרוסקות, בכלי נפרד, משמשות את התרנגולות בתהליך העיכול של הדגנים ומספקות סידן זמין ליצירת ביצים. אנחנו מפזרים אבקת מינרלים ייעודית לתרנגולות בכמות קטנה על המזון שלהן ולפעמים נותנים להן אצות.

משהו לשתות

תרנגולות אוהבות את המים שלהן צלולים ונקיים בדיוק כמונו, לכן חשוב לספק להן מים טריים כל יום. למים אנחנו מוסיפות חומץ שהושרה בו שום כדי לשמור על בריאות טובה ולהימנע מטפילים.

ולסיום המלצה על ספר מצוין לכל מי שחושבת לגדל תרנגולות חופשיות ובריאות בעצמה- the small scale poultry flock / ussery.

לתוכן זה נכתבו 21 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן