למה הסדר והארגון בסדנת העבודה הביתית חשובים?

בבית המלאכה

ברשימת המטלות והרצונות של נגרים/ות חובבים/ות, שדרוג מרחב העבודה הוא כמעט תמיד הדבר האחרון שעושים. קל מאוד לזנוח את הנושא לטובת איזה פרויקט חדש או משהו שפשוט חייבים לעשות. המרחב שבו אנחנו עובדים משפיע באופן משמעותי על חווית העבודה שלנו. סביבת העבודה יכולה לתרום מאוד או לפגוע ממש ברמת הביצוע והניראות של הפרויקט המוגמר. שמירה על סדר ושדרוג מרחב העבודה צריכים להיות בראש סדר העדיפויות של כולנו. מעבר להרגשה הטובה שבטיפוח הסדנה, אנחנו משתפים אתכם בשלוש סיבות ו (יותר מ) שלושה טיפים לשמירה על סדנת עבודה נקייה ומסודרת.

ברשימת המטלות והרצונות של נגרים/ות חובבים/ות, שדרוג מרחב העבודה הוא כמעט תמיד הדבר האחרון שעושים. קל מאוד לזנוח את הנושא לטובת איזה פרויקט חדש או משהו שפשוט חייבים לעשות. עם זאת, אנחנו משתדלים לפחות פעם בשנה לתת קצת אהבה לסטודיו שלנו. לבנות מדפים חדשים, לנקות פינות חשוכות, לעשות סדר בערימה הזו שתמיד זורקים אליה את מה שלא יודעים איפה לשים. כשאנחנו נותנים למרחב העבודה אהבה הוא תמיד מחזיר בגדול.

סדנת עבודה מסודרת תורמת לחווית העבודה ולאיכות התוצרים המוגמרים

                                                   חלל העבודה המרכזי שלנו- סטודיו9

 

המרחב שבו אנחנו עובדים משפיע באופן משמעותי על חווית העבודה שלנו. סדנאות גדולות, סדנאות קטנות, סדנאות קבועות או מאולתרות לכל אחת אופי משלה. סביבת העבודה יכולה לתרום מאוד או לפגוע ממש ברמת הביצוע והניראות של הפרויקט המוגמר. ברור שאם יש לכם שולחן רעוע הסבירות שהפרויקט שלכם יצא עקום עולה, שלא נדבר על הסכנה בניסור על שולחן שאינו יציב.לכבוד האביב (וכל עונה אחרת) אנחנו מעודדים אתכם לפנק את הסדנה הביתית שלכם, אנחנו מבטיחים שהיא תחזיר לכם הרבה טוב בחזרה! ואם אין לכם מוטיבציה להשקיע בעצמכם, אנחנו מקווים שאחרי קריאת הבלוג פוסט הבא תחליטו שהמאמץ שווה ולמעשה הוא ממש משנה חיים!

*לחובבי הצפייה בסוף הפוסט מצורף סרטון שמוסיף (לא מחליף) את כל מה שנכתב כאן.

 

סדר וארגון כתפיסת עולם עושים טוב על הלב, גורמים לנחת ותורמים לאווירה שמעודדת לעבוד

 

מזג האוויר הנעים עושה חשק להפשיל שרוולים ולבנות משהו. לשדרג את הקיים, לסדר איזו פינה ולהתחדש. לנו זה עושה גם חשק לנסות טכניקות עבודה חדשות ולפנק את מרחב העבודה שלנו. אחת לכמה זמן אנחנו עושים מבצע ניקיון בסטודיו. לפעמים אנחנו “מתלבשים” על כלי ספציפי ולפעמים פשוט עושים סדר במרחב כולו. אצלנו זה חשוב כפליים כי אנחנו מעמיסים ופורקים ציוד לסדנאות באופן קבוע, אם לא נשמור על הסדר נפסיד שעות עבודה יקרות והרבה אנרגיה. וחוץ מזה, אין דבר כייפי יותר מלפתוח את היום בסדנת עבודה נקייה ומסודרת, זה פשוט עושה חשק לעבוד.

אזורי אחסון ייעודיים בחלל העבודה שלנו. קיר לתליית כלים וברגייה

 

אזורי אחסון ייעודיים בחלל העבודה שלנו. קיר כליבות ואזור אחסון ג’יגים ועזרי נגרות.

 

 

שמירה על סדר ושדרוג מרחב העבודה צריכים להיות בראש סדר העדיפויות של כולנו. מעבר להרגשה הטובה שהם יוצרים, הנה שלוש 3 סיבות ושלושה טיפים לשמירה על סדנת עבודה נקייה ומסודרת:

1. יעילות בעבודה

איזה מעצבן זה לחפש שעה מקדח או מחוגה ולהתעכב עם המשך הפרויקט כי לא מוצאים אותם? אי סדר הוא אחד הדברים שהכי פוגעים בחדוות העבודה שלנו. כשלכל דבר יש את המקום שלו אנחנו יודעים בדיוק מה יש לנו ומה חסר, מה השאלנו לחברים ואם יש לנו מקום לציוד נוסף. לא סתם אנשי עבודה נוהגים לסמן את מקום האחסון של הכלים. כשעובדים לאורך זמן באותו המרחב ולכל כלי יש מקום, הגוף כבר יודע לאן ללכת כדי למצוא דבר מה נחוץ וזה הופך את העבודה לסופר זורמת ויעילה.

טיפ– יש לנו המון מברגות של חברות שונות, לכל חברה מטען משלה, דבר שיוצר בלאגן שלם בכבלים ומקשה עלינו למצוא את כבל ההטענה הנכון. אז יצרנו אזור הטענה מרוכז וסימנו כל מטען וכל כבל בצבע אחר כדי שנדע מה שייך למה גם כשהכבלים מתערבבים.
יש לכם הרבה כלי עבודה נטענים? סמנו כל מטען וכל תקע בצבע זהה וכך תוכלו לאתר את הצמדים בקלות

 

2. שמירה על הציוד

כשמניחים כלים אחד על השני, נוטשים אותם תחת כיפת השמיים או משאירים אותם מחוברים לחשמל לנצח אנחנו פשוט עלולים לגרום להם נזק. כשלכל דבר יש את המקום שלו הוא ימשיך לשרת אותנו זמן ארוך יותר וכך נמנע מהוצאות מיותרות ומבאסות. + כרסומים ומקדחים שמתחככים אחד בשני או נופלים על הרצפה נשחקים ומתפקדים פחות טוב. אחסנו אותם במקום ייעודי, זה ממש פשוט ליצור אחד כזה.

+ נתקו את המסורית של הגי’גסו בסיום העבודה, כך תזכו לנסר עם מסורית ישרה זמן ארוך יותר וגם תשמרו על האצבעות שלכם שלמות.
+ הקפידו לפנות את שק איסוף הנסורת של המלטשת, אפשר אפילו לאחסן אותה בקופסה. תוכלו לערבב אותה עם דבק בעת הצורך וליצור לעצמכם חומר למילוי סדקים.
+ פתחו את הברגים של פד הליטוש ונקו מאחוריו עם מברשת או לחץ אוויר זה ימנע מהמלטשת להתחרפן בעתיד. אנחנו אומרים זאת מניסיון אחרי שמגביל המהירות של כמה מלטשות נדפק לנו בשל הזנחה (התוצאה- מלטשת שמסתובבת על סופר-אולטרה-טורבו!)

טיפ- התיידדו עם כלי העבודה שלכם. שמנו את מה שדורש שימון, פרקו אותם לפעמים כדי להבין איך הם עובדים (בזהירות, לא כשהם מחוברים לחשמל!) נקו אותם מבפנים…זה יגרום לכם להכיר אותם טוב יותר וזו הרגשה נהדרת!

אחסון מקדחים וכרסומים מסוגים שונים במקום ייעודי קבוע

 

ובקופסה מחולקת שאנחנו לוקחים איתנו לסדנאות

 

3. ב-ט-י-ח-ו-ת!!

סוף יום בסדנת העבודה: השולחן מבולגן, כלי העבודה מפוזרים, נסורת בכל מקום…. יד נשלחת לקחת בורג מהערימה על השולחן ובום! קיבלת ביס מהמסורית של הג’יגסו ששוכב בדיוק לידה!!! נשמע מוכר? בלאגן הוא עדות לכך שיש חיים בסדנה אבל זה עלול להיות גם מתכון לאסון. נושא הבטיחות הוא הכי הכי חשוב אבל גם הכי קל להקל בו ראש. אנחנו רואים כל כך הרבה אנשים שעובדים ללא משקפי מגן, נועלים כפכפים בעבודה, מוותרים על אוזניות ונשמיות…. חבל!! הגוף שלנו הוא כלי העבודה החשוב ביותר שיש לנו, רוב הפציעות הן כל כך מטופשות וכל כך מרגיזות שפשוט עדיף להימנע מהן! עבדו לאט, עם כל אמצעי הבטיחות הנדרשים ושמרו על שולחן עבודה מסודר!! כך תזכו לעוד הרבה שנים של הנאה.

טיפ-לקראת סוף היום עוצרים 10-15 דק’ לפני שצריך להתקפל ומסדרים. לפעמים זה קשה לוותר על המסמר האחרון אבל בסוף היום הרבה פעמים כבר עייפים, הריכוז יורד ויש פוטנציאל לעשות טעויות מעצבנות. נצלו את הדקות האחרונות להתבונן על מה שהספקתם ולכתוב משימות להמשך, סדרו את הסדנה זה ישתלם לכם בפעם הבאה שתגיעו לעבוד

איך אפשר לעבוד עם כל הבלאגן הזה?

 

סיכום:

שינוי משמעותי קורה כשמסגלים הרגלים חדשים, רצוי טובים יותר ובריאים יותר. נסו בכל פעם לסדר ולשדרג קצת את חלל העבודה עד שזה יהפוך להיות חלק משגרת העבודה שלכם. פעם בכמה חודשים תבנו דבר אחד שיקדם את הסדר במרחב העבודה. לאט לאט הרגלי העבודה שלכם ישתנו ומרחב העבודה יהיה נעים יותר ומסודר יותר.

חשבו על צורת העבודה שלכם, לא משנה אם אתם עובדים בחלל קטן, בחצר או בחלל מסודר, אם יש לכם סדנה קבועה או כזו שמתאחסנת בארגזים ומדפים… העזו לפנטז על סדנת החלומות על בסיס הקיים. אנחנו בטוחים שאחרי 2-3 דק’ יהיו לכם כבר שלל רעיונות לשדרוג המרחב הקיים. כל פעם עשו עוד משהו קטן… בנו מתלה למברגות, קטלגו את קופסאות הברגים, סדרו את ערימת חומרי הגלם, שדרגו את התאורה, תלו בכמה מקומות שלטי בטיחות שיזכירו לכם שוב ושוב מה הכי חשוב- אתם! (אנחנו יוצרים גרסאות משלנו כדי שזה יהיה עוד יותר משמעותי וגם כייפי, הנה תראו בתמונה מתחת). לאט לאט הסדנה שלכם תתעצב ותהפוך להיות ממלכה של ממש.

                           שלט בטיחות שיצרנו בעצמנו ותלינו בסדנת העבודה (יפעת, אלונה ואמיר)

 

 

לפני שנאחל אביב שמח הנה עוד שני סרטונים כייפים שקשורים לנושא:

1. קישור לסרטון מסדרת “נגרות בקטנה” שמוקדש לארגון סביבת העבודה, יש בו עוד כמה טיפים מעולים שיתנו לכם רעיונות איך לשדרג את הסדנה הפרטית שלכם. בהזדמנות זו מוזמנת לעקוב אחרי הערוץ שלנו, עולים בו סרטוני הדרכה נהדרים בתחום הנגרות לחובבים/ות:

2. וכאן עוד סרטון נחמד שצילמנו באביב לפני כך וכך שנים כשבנינו אזור איחסון יעודי לפחיות הצבע שלנו:

הכי כיף לראות בסוף איך כל הפחיות מסתדרות מעצמן ;)

ועכשיו…. אביב שמח!
יפעת ואמיר | סטודיו9

 

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן