שיפצור* שולחן עבודה

בבית המלאכה

לפני מספר שנים התאחד המוסך של הקיבוץ עם מוסך בקיבוץ אחר ועבר דירה. כמי שהריחה פוטנציאל התחלתי לבלוש, ושמתי עיני על שולחן עבודה, תוצרת עצמית כמובן, שנראה לי מושלם לפינת העבודה שלי. אחרי מו”מ קצר קבלתי את השולחן לרשותי. סיפורו של שולחן עבודה משופצר.

לפני מספר שנים התאחד המוסך של הקיבוץ עם מוסך בקיבוץ אחר ועבר דירה. כמי שהריחה פוטנציאל התחלתי לבלוש, ושמתי עיני על שולחן עבודה, תוצרת עצמית כמובן, שנראה לי מושלם לפינת העבודה שלי. אחרי מו”מ קצר קבלתי את השולחן לרשותי.

שולחן עבודה ישן

לשולחן רותכה מעין תוספת שאליה חוברו מלחציים אימתניים, 6″ ( כ- 30 ס”מ). הבונוס היה סדרת מגרות מתכת מתחת לשולחן. כל האירוע יחד הביא את השולחן למשקל של קרוב למאה ק”ג.

מלחציים

כיון שבאותו זמן צעיר הבנים, שהיה כבן 5 הסתובב עם מברגה ישנה וקדח חורים בכל מה שזז, ראיתי פוטנציאל לגנים הטכניים וניסרתי את הרגליים  לגובה נמוך שיאפשר עמידה בטוחה על הגבהה ועבודה בטוחה לגמד. השנים עברו, הילד נטש את המברגה, ואני הבחנתי בשולחן עבודה גדול יותר וגבוה יותר שעמד מיותם בפינת הקיבוץ ערום וערירי. עשיתי ברטר: שולחן העבודה הישן עם המלחציים האימתניות, עבור מלחציים בגודל 4″, ונגשתי לשפצר את השולחן.

שולחן ערום ועריה

כפי שמקובל, משטח העבודה עשוי מקורות עץ, בחתך 19.5X4.5. הקורות היו במצב רעוע, מחוררים, ספוגים בשמן, ורקובים בחלק התחתון.

מצאתי קרשים באותו שטח חתך שפורקו משולחן, במצב יותר טוב והתאמתי אותם בניסור לגודל השולחן.

דיסק פלאפ'חתכתי את הקורות למידה המתאימה באמצעות מסור אנכי. ההתאמה היתה איטית כי מסגרת השולחן העשויה ברזל לא מדוייקת. השתמשתי בדיסק פלאפ’ למשחזת זוית (מיועד לשיוף מתכת), שמצויין להשתמש בו גם בעץ, כשצריך ללטש עובי רב ללא דיוק. דיסק פלאפ’ עובד מצויין גם כשרוצים ללטש עץ לא מעובד.

אחרי ההתאמות הנדרשות, סיימתי להכין את משטח השולחן. הקורות מוחזקות במקומן רק על ידי הלחץ שמופעל ביניהן, וההתאמה בלחץ לרוחב המסגרת.

משטח מוכן

הוספתי למגרעת בתחתית השולחן מדף מדיקט.

כיון שניתן היה להכניס מדף נוסף, וכיון שאין לי כישורי ריתוך, בניתי מעין שולחן עץ קטן שהתיישב על גבי המדף התחתון ויצר מדף נוסף.

שולחן כמדף נוסף

המדף הנוסף

חברתי את המלחציים באופן כזה שבורג אחד עובר בשולי הברזל של השולחן.

מלחציים מחוברים

השולחן הגיע עם מתנה: קופסת שקעי חשמל מתחת לשולחן. כיון שמטעמי מקום השולחן שלי ניצב באמצע מרפסת שירות, העברתי מאריך דרך הגגון לחיבור קופסת השקעים. המאריך ניתן לפירוק, כדי שניתן יהיה להזיז את השולחן במקרה הצורך.

מאריך

הסתרתי את החלק הפונה לחצר ולשביל גישה לבית, מטעמי אסטטיקה, בעזרת קנים. וזהו.

שולחן עם הסתרה

את המדריך הבא ל”בידיים” אצור על שולחן העבודה החדש.

 *שִיפְצוּ‏ר פירושו עריכת שיפורים ושיפוצים בציוד צבאי כדי להתאימו לחייל. המילה היא ככל הנראה הלחם של המילים שיפוץ ושיפור או ראשי תיבות של המילים שיפור צורה.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן