תיקון מדחס קטן

תיקונים ושיפוצים

תיקון תקלות במדחס קטן (1/6 כ”ס) שמשמש אותי לצביעת דגמים במברשת אוויר

הקומפרסור הקטן (1/6) כ”ס שמשמש אותי לצביעת דגמים במברשת אוויר, התחיל לעשות צרות ולהיכבות מתי שנוח לו. עוד אני מחפש את הזמן בתקופות הסגרים לנסוע לאדם היקר שמכר לי אותו והציע סיוע למרות ששנת האחריות הסתיימה מזמן, וגם שעון הלחץ שבק.

שאלות בפורום מקצועי הניבו מקור אפשרי לתקלה – אבק ולכלוך שנשאבו פנימה כיוון שהקומפרסור מונח על הרצפה במרפסת.

התיקונים שיפורטו הם במכלול הווסת ושעון הלחץ בלבד, והסכנה בביצועם הם קפיץ שעלול לעוף או קילקול איזה חלק. לא פתחתי את גוף המדחס לבדוק את הפרסוסטט – זה למתקדמים, ומערב סכנת התחשמלות או פגיעה מהמנוע, ורצוי במקרה כזה למסור לטכנאי מוסמך.

אני מרגיש נוח לפרק ווסת לחץ לראשונה בחיי, אחרי שיחת טלפון של עשר דקות עם טכנאי מקצועי. מי שחושש, מוטב שייגש למעבדה מוסמכת

 

פירוק ווסת הלחץ

פירוק הווסת נעשה עם מפתח פתוח במידה המתאימה, ודרש הפעלת כח רב לשחרור הראשוני.

לאחר הפירוק הופעל המדחס כאשר פתח יציאת האוויר פונה הלאה ממני, כדי לשחרר לכלוך מהמדחס. המון רעש, ולא בטוח שהייתי מנסה עם מדחס גדול יותר.

מיכל לוכד המים ושעון הלחץ פורקו בהברגה ידנית, כדי שלא יינזקו בהמשך העבודה.

פירוק וסת הלחץ

כדי להקטין סכנת פגיעתו הרעה של הקפיץ, נפתח בורג כוונון הלחץ עד הסוף, וגוף הווסת קובע במלחצי שולחן הנגרים. שחרור זהיר של הברגים, זהירות במיקום הפנים בעת הסרת המכסה, ו- לא קרה כלום, שחרור הקפיץ לפני הפתיחה עשה את שלו ושום דבר לא קפץ.

תהליך הפירוק צולם והחלקים נשמרו בקופסה

 

ניקוי הווסת

פנים הווסת נמצא די נקי, כל המעברים פתוחים. מעט חלודה בתוך אביזר הכניסה נוקתה עם מנקה אוזניים ואלכוהול רפואי. החלודה היא תזכורת למי שגר בבירת הלחות של ישראל, לרוקן את לוכד הלחות תחת לחץ לאחר כל שימוש במדחס.

הומלץ לי לצפות את הדיאפרגמה בשכבה דקה של וזלין נקי כדי להגן עליה מייבוש וסדיקה, אבל לא היה לי חומר כזה בבית.

את השעון אי אפשר לנקות, וגם לא לפרק לגורמים. פירוק שעון כזה מחייב אטימה מחדש, וכיול מקצועי, ואת זה כבר לא יכולתי לעשות לבד.

מיקי ממנו קניתי את המדחס התגייס ושלח שעון חלופי

הרכבה והפעלה

השעון החלופי הגיע בדואר והורכב.

בהפעלה ובצביעה לניסיון, התברר שהשעון עובד היטב ומגיב לבורג ווסת הלחץ.

בהפסקות בצביעה כאשר מברשת האוויר מונחת על הכן, נרשמו מקרים של כניסת המדחס לפעולה. זו מעין בדיקת לחץ, והמשמעות היא דליפת אוויר. את מברשת האוויר ואת הצינור מכיר כבר היטב, ולכן המקור לדליפה היה כנראה שני המחברים שנפתחו – בין השעון לווסת הלחץ, ובין הווסת לגוף המדחס. סרט טפלון של אינסטלטורים, שתי כריכות הדוקות ולא יותר – והדליפה נעלמה.

כאמור, תיקון קטן שמתאים למי שמבין במה אפשר לגעת ובמה לא. אפשר כמובן גם להזמין שעון לחץ או ווסת קומפלט מאיביי, אם יודעים מה הלחץ המירבי ואיזו הברגה מתאימה

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן