איך לפרק רהיטים לפני הובלה

תיקונים ושיפוצים

עוברים דירה? יש לכם מספר רהיטים שאתם צריכים לפרק לפני ההובלה ולהרכיב אותם בדירה החדשה? למה לשלם כסף למובילים אם אפשר לעשות את זה לבד בעזרת מדריך פשוט.

בפעם הראשונה שהייתי צריך לפרק את הרהיטים שלי, ממש נלחצתי. אף פעם לא החזקתי מברג ביד – אולי למעט כמה פעמים בודדות שבהן עזרתי למישהו אחר לעשות דברים שכאלה – ולא חשבתי שבאמת אצליח לעשות את זה כמו שצריך. אבל מיד אחרי שהתחלתי גיליתי שזה הרבה יותר קל ממה שחשבתי, אך בכל זאת הייתי שמח להכיר כמה טיפים כדי להימנע מטעויות. כמה מהדברים שלמדתי על בשרי למשל זה שצריך לזכור טוב טוב איזה בורג שייך לאיזה חלק ברהיט, כי בסופו של דבר צריך להרכיב את הכול בחזרה, או שצריך לפעמים להיעזר במישהו אחר כדי שחלקי הרהיט לא ייפלו פשוט לרצפה (כן, זה קרה לי לצערי…). לכן אני משתף איתכם 3 מדריכים קצרצרים שיעזרו לכם לדעת איך להתכונן נכון לקראת הובלה וכיצד לפרק את הרהיטים שלכם בעצמם – זה פשוט יותר ממה שאתם חושבים.

איך לפרק ולהעביר שידה?

רוקנו את מגירות השידה מכל תכולתן.

כעת תוכלו להדביק את המגירות לשידה עם דבק נייר חזק, או מנגד תוכלו להוציא אותן כדי להפחית ממשקל השידה. מומלץ להוציא את המגירות ולמספר אותן כך שתדעו איזו מגירה נמצאת מעל איזו אחת. התחילו עם המגירה העליונה והמשיכו כך עד התחתונה, כדי להוריד ממנה משקל מלמעלה עד למטה. אם תעבדו הפוך, השידה עלולה ליפול קדימה כשתסירו את המגירה העליונה בסוף. תצטרכו להרים את המגירות מעט למעלה כדי להוציא אותן לחלוטין מהמסילה שלהן. בחלק מהשידות יש מתג שתצטרכו ללחוץ עליו למעלה או למטה כדי לנתק את המגירה מהמסילה שלה – המתג נמצא בשני הצדדים של המסילה.

אם יש מראה שמחוברת לשידה, הסירו אותה. תמצאו את הברגים שמחברים אותה לשידה בצדה האחורי על מוטות שמחוברות לשידה ואליה. השתמשו במברג כדי להסיר את הברגים והורידו בעדינות את המראה לרצפה – היעזרו בחבר שיחזיק אותה בזמן שתפרקו אותה. לאחר מכן פרקו גם את המוטות עצמן מהשידה. את הברגים שמרו יחדיו בשקית.

כעת ניתן להמשיך ולפרק את השידה על ידי הסרת ההברגות שלה, אך מומלץ להימנע מכך ופשוט לעטוף אותה בשמיכה כדי לרפד אותה ולהעביר אותה כך. את השמיכה הדביקו לעצמה בעזרת דבק נייר חזק. רפדו גם את המראה שאתם מעבירים באותו אופן.

הרכבת שידה

איך לפרק ולהעביר מיטה?

הרימו את המזרן מהמיטה והניחו אותו בצד. תוכלו כבר עכשיו לעטוף אותו בניילון נצמד כדי להגן עליו מפני קריעות.

הסירו את ההברגות שמחברות את קרש ראש המיטה לבסיס ואת חלקי הבסיס אחד לשני ולרגליות, ושמרו את הברגים בשקית – הדביקו לשקית הזו מדבקה ורשמו עליה “ראש מיטה” או “בסיס מיטה” כדי שלא תתבלבלו בין הברגים, או שתדביקו אותה לחלק שאליו הם שייכים. מומלץ אפילו שתסמנו על הברגים עצמם בצבעים את האזור שאליו הם שייכים אם הם בגדלים שונים, ובאותו צבע תסמנו גם באזור ההברגה במיטה.

עטפו את חלקי המיטה עם שמיכות כדי שלא יספגו נזקים בזמן ההובלה.

הרכבת מיטה

איך לפרק ולהעביר ארון?

הסירו את הדלתות של הארון על ידי פירוק הצירים שלהן עם מברג. היעזרו בחבר שיסייע להחזיק את הדלתות – אם תעשו את זה לבד הדלתות ייפלו וזה יזיק מאוד לארון ולאזורי ההברגות. את הברגים שימו בשקית.

הוציאו את המגירות והמדפים מהארון. אם מדובר בארון קטן אפשר לסיים כאן את העבודה ולהוציא אותו מהבית, כמובן לאחר שמרפדים אותו ואת המגירות והמדפים עם שמיכות, ואם לא אז צריך להמשיך לפרק אותו.

התחילו להסיר את ההברגות של הארון מחלקו הפנימי העליון – תמצאו אותן בצדדים. גם כאן כדאי שתיעזרו בחבר שיחזיק את חלקי הארון בזמן שאתם מפרקים אותם. כל חלק שאתם מפרקים מהארון יש לעטוף בשמיכה כדי להגן עליו כמו שצריך.

הרכבה

לסיכום

כפי שאתם רואים, לא צריך להיות נגר מומחה כדי לפרק רהיטים. צריך רק מברג, קצת תושייה והכרת צעדי העבודה הנכונים שמטרתם למנוע טעויות, בעיות ונזקים. כעת האתגר שנותר לכם הוא להעמיס את כל מה שפירקתם על רכב, ולבסוף להרכיב מחדש – פשוט עקבו אחרי ההוראות בסדר הפוך.

 

מקורות:

https://www.youtube.com/watch?v=3y1cqAMKhOo

https://www.youtube.com/watch?v=QAOifGKab44

https://www.kentremovalsstorage.com.au/moving-tips-and-tools/take-apart-bed-frame-moving

אתר המובילים בישראל

התמונות מאתר: https://pixabay.com/

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן