איך לנקות כתמים מספות בד – מדריך פשוט ב-4 שלבים

תיקונים ושיפוצים

נשפך יין על הספה? אולי הילדים מרחו עליה שוקולד? אפשר לנקות כל כתם מהריפוד, ורק צריך לדעת איך. בעזרת המדריך הבא תלמדו כיצד לנקות כתמים מספות.

כשרכשתם את הספה שלכם בעבר, בטח עשיתם זאת אחרי שהתאהבתם בה ממבט ראשון, אך עם הזמן היא הספיקה לצבור לכלוך, העלתה ריח רע מכתמים ישנים ואולי אפילו שינתה את צורתה, ואט אט היא הפכה להיות פריט שהייתם יותר מעוניינים להיפרד ממנו מאשר להמשיך איתו למשך שנים רבות. לפני שתספידו את הספה הישנה שלכם, בדקו האם אתם יכולים להחזיר אותה מעט לקדמותה על ידי ניקוי הכתמים שעיטרו אותה לאורך השנים. חשוב לציין שמומלץ לטפל בכל כתם על הספה ברגע שבו הוא נוצר, זאת כדי להגביר באופן משמעותי את הסיכויים שתצליחו להסיר אותו. עקבו אחרי הצעדים הבאים ולמדו איך לנקות את הספה שלכם.

שלב 1: קראו את ההוראות שעל תווית הספה

מצאו את תווית הספה בחלקה האחורי או התחתון, וקראו אותה היטב. שם תמצאו הוראות שיראו לכם איך עליכם לנקות את הריפוד שלה – האם למשל אפשר לכבס את ריפוד הכריות או האם בכלל אפשר להשתמש עליה במים. אם למשל אסור להשתמש במים, תוכלו להשתמש באלכוהול או חומץ.

החומרים שבהם תוכלו להשתמש על הספה מצוינים לעיתים בקוד על ידי אותיות. האות W למשל מסמלת על כך שניתן לנקות את הספה עם מים (Water), ואילו האות S מסמלת על כך שתוכלו לנקות עם חומץ, אלכוהול או חומרים אחרים של ניקוי ספות. אם שתי האותיות רשומות על התווית, תוכלו להשתמש בכל אחד מהחומרים האלה. לפעמים מצוינת על התווית גם האות X, שמעידה על כך שניתן רק לשאוב אותה או לנקות אותה בעזרת שירותי ניקוי ספות בד מקצועיים.

אם לא הצלחתם למצוא את התווית של הספה כלל וכלל, אל תילחצו. נסו את חומר הניקוי שבו תרצו להשתמש על אזור נסתר שלה, למשל מאחורה או מתחת לכריות הריפוד. אם החומר לא משאיר כתם, אפשר להשתמש בו על שאר הספה.

חומץ

שלב 2: ניקוי ראשוני

אם הכתם טרי וזה עתה נוצר על הספה, ספגו כמה שיותר ממנו כמה שיותר מהר. קחו מטלית יבשה או מגבת נייר ולחצו איתה על הספה עד שכבר לא תצליחו לספוג עוד את הכתם. ככל שתפעלו מהר יותר, כך ישנה סבירות גבוהה יותר שתצליחו לנקות את הספה בלי שיישאר עליה אפילו סימן קטן.

אם הכתם ישן (או אחרי שספגתם כמה שיותר את הכתם החדש), שאבו את הספה מפירורים ולכלוך שנאגרו עליה לאורך הזמן. זה חשוב מאוד מכיוון שאם יישאר על הריפוד לכלוך, הוא עלול לשקוע לתוכו בזמן שתנקו את הספה בשלבים הבאים. לרוב שואבי האבק יש פייה שמיועדת לריפודים, אך אם יש לכם שואב אבק ידני נייד עדיף שתשתמשו בו. חשוב גם שתרימו את הריפוד ותנקו מתחתיו. אם יש לכלוך שעדיין לא הצלחתם להסיר, כמו שערות של חיות מחמד למשל, העבירו על הריפוד רולר דבק לניקוי שערות.

מגבת נייר

שלב 3: ניקוי ספה עם מים

אם ניתן להשתמש במים על הספה, ערבבו כמה טיפות של סבון כלים עם כוס של מים קרים. טבלו ספוג בתערובת וסחטו אותו היטב. לחצו עם הספוג על הכתם למשך כמה דקות, עד שהוא נספג היטב בספוג. לאחר מכן שטפו את הספוג היטב, הספיגו אותו במים, סחטו אותו ולחצו שוב על הכתם – רק עם מים, בלי סבון! חשוב מאוד שלא תשפשפו את הכתם ורק תלחצו עליו בעזרת הספוג, זאת על מנת שלא תמרחו אותו.

אם יש לכם מגהץ קיטור ידני (סטימר), תוכלו להשתמש בו כדי לפרק את הכתמים לפני הניקוי עם הספוג, אך זאת רק על ספות שניתן לנקות עם מים. אפשר להשתמש לעיתים גם במגהץ רגיל עם קיטור, אך היזהרו שלא להצמיד אותו קרוב מדי לריפוד – באופן כללי זה פחות מומלץ ועדיף לנקות בלעדיו.

שאיבת לכלוך מספה

שלב 4: ניקוי ספה ללא מים

אם התווית שעל הספה שלכם קבעה שלא ניתן לבצע ניקוי ספה עם מים, לכו למטבח וקחו בקבוק של חומץ או וודקה, או לארון התרופות וקחו בקבוק של אלכוהול רפואי. הספיגו את החומץ או האלכוהול במטלית יבשה ונקייה ולחצו על הכתם עד שהוא נעלם. תנו לתערובת להתייבש בריפוד. שימו לב – את החומרים האלה מומלץ מאוד לבדוק על אזור נסתר על הספה לפני שתנסו ליישם אותם על הכתם עצמו.

אם יש לכם ספת מיקרופייבר, תשמחו לגלות שקל מאוד לנקות אותה מכיוון שנוזלים לא נספגים בה, ואפשר לעשות זאת אפילו רק עם מגבונים לחים. כל מה שצריך לעשות זה לספוג כמה שיותר מהכתם עם מגבון לח, ולהמשיך ללחוץ עליו עם מגבון לח חדש כך שהכתם ייספג. ממשיכים לעשות זאת עד שהוא נעלם ומחליפים מגבונים בכל פעם שהם נהיים מוכתמים. אם אתם חוששים להשתמש במגבונים לחים, תוכלו לנסות גם מטלית לחה – לפעמים גם זה עובד.

לסיכום

אחרי שביצעתם את כל זה הספה שלכם צריכה להיות נקייה מכל כתם, אך כאמור, זה עובד הכי טוב על כתמים טריים. יהיו כתמים שלא תצליחו להוציא ולא משנה מה תעשו, ועבורם נדרש ניקוי עמוק עם ציוד מיוחד. אם המדריך עזר לכם אשמח לדעת על כך, אז רשמו לי בתגובות, ואם יש לכם טיפים נוספים לשמירה על ספות נקיות אתם מוזמנים גם כן לרשום אותם בתגובות.

 

מקורות מידע:

נקי ברגע

תמונות מאתר: https://pixabay.com וצילום ביתי שלי

https://www.wikihow.com/Clean-a-Couch

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן