הזדמנות להתבוננות

פרמקלצ'ר

עד משבר הקורונה היינו רגילים לחיים שהתרחשו לרוב מחוץ לביתנו. יצאנו מהבית לבית-הספר, לעבודה, לקנות מזון, לפגוש חברים, לבלות את שעות הפנאי.
כרגע, החיים של רובנו מתרחשים בעיקר בבית, וזו בעיניי הזדמנות להתבוננות: מה הם הצרכים אשר מקבלים מענה בשהותנו במרחב הביתי? ואלו הם הצרכים שאינם מקבלים מענה בבית? אולי יש עוד שאלה מתבקשת: מה זה בית? ומה היינו רוצים שיהיה בית?

עד משבר הקורונה היינו רגילים לחיים שהתרחשו לרוב מחוץ לביתנו. יצאנו מהבית לבית-הספר, לעבודה, לקנות מזון, לפגוש חברים לבלות את שעות הפנאי.
כרגע, החיים של רובנו מתרחשים בעיקר בבית, וזו בעיניי הזדמנות להתבוננות: מה הם הצרכים אשר מקבלים מענה בשהותנו במרחב הביתי? ואלו הם הצרכים שאינם מקבלים מענה בבית? אולי יש עוד שאלה מתבקשת: מה זה בית? ומה היינו רוצים שיהיה בית?
כאשר אנחנו מורידים מאיתנו את הרבדים של המציאות מחוץ לבית, מה אנחנו מוצאים? מה נותר בחיינו בלי ה”חוץ” הזה? את מי אנחנו פוגשים?
כמה אנחנו יכולים להיות עצמאיים לסיפוק הצרכים הבסיסיים שלנו: מים, מזון, קשרים חברתיים, תנועה, תחושת חיבור ותמיכה, ביטחון? האם המיקום של הבית שלנו הוא מיקרי? האם הוא נותן מענה לחלק מהצרכים הבסיסיים האלו שלנו?

התבוננות בהורות

מה קורה כאשר הילדים שילדנו או אימצנו לחיינו נמצאים איתנו, כאשר הם חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מחיינו במשך כל שעות היום ולא רק כמה שעות בבוקר ואחר הצהריים? מה אנחנו מרגישים כלפיהם? האם הם לנו עול או הזדמנות להתפתחות? האם אנחנו נוכחים בהורות שלנו או מנסים לברוח ממנה? איזה סוג של חיבור יש לנו עם הילדים שלנו? האם אנו מקשיבים ומתחשבים ברגשות ובצרכים שלהם כאשר אנחנו מחליטים החלטות משפחתיות? איך היינו רוצים שיהיה הקשר בינינו?

התבוננות בחברה

מה היא הסביבה בה אנחנו מתגוררים? מי הם האנשים שחיים בשכנותי? האם הם חלק מהחיים שלי? האם יש לנו צרכים משותפים? יש ביננו הזדמנויות לחיבור? איזה קשר הייתי רוצה שיהיה לי עם האנשים שחיים לידי?

התבוננות בתזונה

מהיכן אנו משיגים את המזון שאנו אוכלים? האם המזון הזה מיטיב עם בריאותנו או מזיק לנו? מאין מגיעה האוכל שאנו אוכלים? האם אני מכיר את המגדל/ת? כמה ידיים עבר, ואיזה מרחק הוא עבר עד שהגיע אלי? האם יש שסבלו כדי שהמזון הזה יהיה בצלחת שלי? ב-מי אני תומך כלכלית כאשר אני צורכת את המזון הזה? האם אני מזין את היקרים לי במזון שתומך בביראותם? האם הייצור של המזון הזה פוגע ברווחתם של יצורים חיים אחרים או פוגע בסביבה?

התבוננות בתרבות

איך אנו מבלים את שעות היום? ממה אנו נהנים או מתרגשים? מה נותן לנו השראה? מה תומך בנו? איך היינו רוצים לבלות את שעות היום? כמה מזמננו אנחנו מול מסכים? האם נהנים מהעבודה שאנו עושים לפרנסתנו? האם אנו פעילים בחיי תרבות? איך היינו רוצים להיות פעילים?

התבוננות בבריאות

האם אנו פועלים כאילו “העיקר הבריאות”? האם אנחנו בוחרים להתפנות להיטיב עם עצמנו? האם ישנים, מתעמלים, נושמים, ניזונים, אוהבים מתבוננים באופן שתורם לנו?

התבוננות בהרגלים

האם אני מכיר את ההרגלים שלי? מהם הדפוסים שלהם? מאין הם נובעים? איך ומתי בחיי הם נוצרו? האם הם תורמים לשגשוג שלי, או שפשוט התרגלתי אליהם? איזה הרגלים הייתי רוצה לאמץ לחיי?

 

כעת יש לנו הזדמנות להיות בהתבוננות, בהסתכלות כנה על מי שאנחנו, בעצם על מי שהיינו עד כה.
זה זמן נדיר לאמץ לחיינו הרגלים מיטיבים, ולבחור בחירות התואמות לטעם שאנו מבקשים להביא לחיים שלנו.
איזה חיים נבחר לחיות?

 

איפה ההתבוננות הזו פוגשת אתכם? האם לשאול את עצמנו את השאלות האלו מוביל אתנו למרחבי חשיבה חדשים? האם הייתם רוצים לשתף את התובנות שלכם?

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן