איך לתקן סדקים בקירות – מדריך עשה זאת בעצמך

תיקונים ושיפוצים

כולנו בבית כרגע בגלל מגפת הקורונה, אז אמרתי לעצמי למה לא לעשות מדריך עשה זאת בעצמך של איך לתקן סדקים בקירות, גם מעביר את הזמן וגם חוסך לכם כסף :)

שיפוץ דירה קטנה לא חייב לעלות הרבה כסף, כי יש כמה תיקונים קטנים שגם אתם יכולים לעשות לבד וללא עזרה חיצונית. בין התיקונים האלה ניתן למנות סדקים בקירות, ולמעשה יש כמה סוגים של סדקים, כשכל אחד מצריך טיפול אחר. סדקים נימיים למשל ניתן להעלים בעזרת צבע פשוט – כן, לא צריך יותר מזה. אם הסדק ישר לחלוטין לעומת זאת, זהו ככל הנראה סדק קונסטרוקטיבי שמצריך קבלן שיפוצים שידע איך להתמודד נכון עם שיפוץ דירה ישנה. סדקים אחרים יכולים להיות כאלה שבקצוות שלהם תראו מן התרוממות כלפי מעלה לאורכם, ואלו הם הסדקים שתוכלו לתקן בעזרת המדריך הבא.

חומרים:

  • מברג קטן – נשתמש בו לפתיחת הסדק כדי שנוכל למרוח בתוכו חומר מילוי
  • מברשת לניקוי – נשתמש בה כדי לנקות את הלכלוך שייווצר לפני שנמרח את חומר המילוי
  • פריימר – חומר מקשר שהמטרה שלו לחבר היטב בין הקיר לחומרים שעליו (צבע וכדומה), ניתן למצוא בכל טמבוריה, כשישנם סוגים רבים – נוזלי, אקרילי ואפוקסי.
  • מרק אקרילי / מסטיק אקרילי – חומר שמיועד למילוי סדקים ואיטום כללי. מגיע בדלי או במזרק, כשהכי נוח לעבוד איתו בצורת מזרק.
  • שפכטל אמריקאי
  • נייר לטש גס או עדין (בהתאם לטקסטורה של הקיר)

פתיחת הסדק

דחפו את המברג לתוך הסדק ולאורכו כדי לפתוח אותו קצת – אל תפחדו להפעיל מעט כוח. עשו זאת רק עד לרמה שתוכלו להחדיר חומר מילוי לתוך הסדק, ואם אין צורך בכך באזורים מסוימים דלגו בהם על השלב הזה. אחרי שסיימתם ככל הנראה יישאר מלא לכלוך בסדק, ועליכם לנקות אותו היטב בעזרת מברשת.

תיקון חור בקיר

מילוי הסדק

כשהסדק נקי לחלוטין מלכלוך, מרחו בתוכו פריימר שישמש כחומר מקשר למרק האקרילי וחכו לייבוש. אחרי שהפריימר התייבש תוכלו להשתמש במרק האקרילי למילוי הסדק. תצטרכו לעשות זאת פעמיים, כי אחרי שהמרק האקרילי יתייבש הוא ישקע מעט. מרחו שוב כדי למלא את החלקים שבהם חסר חומר בסדק והחליקו את החומר עם שפכטל.

מילוי סדקים

תיקון וצביעה

אחרי שהחומר התייבש כל מה שנותר לכם לעשות זה לשייף את הקיר ולצבוע אותו. שייפו אותו עם נייר לטש עדין בשביל מראה חלק או עם נייר לטש גס למראה מחוספס – בהתאם למרקם המקורי של הקיר. לאחר מכן נקו היטב את הקיר, מרחו עליו שוב פריימר בשביל צבע וחכו 24 שעות עד שיתייבש באופן מלא. לבסוף צבעו את הקיר כולו ולא רק את האזור שעליו עבדתם, זאת כי הצבע נוטה לדהות עם הזמן ויראו בבירור את ההבדל בין האזור שתיקנתם לאזורים האחרים שבקיר.

 

לאחר צבע

לסיכום

כמו שאתם מבינים לא מדובר בתהליך קשה או מסובך מדי, וכל מה שצריך זה רק לדעת באילו כלים וחומרים להשתמש. שלא כמו שיפוץ אמבטיה למשל שיוצר הרבה מאוד בלגן ומצריך ידע מקצועי באינסטלציה, כאן אתם לא זקוקים בידע מיוחד או לחשוש מטעויות. במקרה הגרוע ביותר, אם לא הצלחתם לתקן את הסדק תמיד תוכלו להזמין איש מקצוע שיעזור לכם בכך, אך מילה שלי – כל עוד תעקבו אחרי ההוראות שרשמתי, אתם תצליחו גם אם לא עשיתם דבר דומה לזה בחיים.

מקורות מידע: 

המשפצים בישראל: https://www.renovations-israel.co.il

תמונות נלקחו מאתר: https://pixabay.com

מדריך באנגלית כיצד לתקן חור קטן בקיר היבש שלך: https://www.wikihow.com/Patch-A-Small-Hole-In-Your-Dry-Wall

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן