תליית קומפוזציית תמונות על הקיר ללא מטר ועפרון

תיקונים ושיפוצים

28 תמונות להוריד ולסדר מחדש 33. ישנם שני אתגרים בתליית כמות כזו של תמונות על קיר אחד: הראשון לחשב את המיקום של המסמר. השני הוא לצור קומפוזיציה נעימה על הקיר. כיוון שהתעצלתי להעתיק, לגזור, לסמן ולהדביק, וכיוון שאני סומכת על חוש הקומפוזיציה שלי, בניתי כלי עזר קטן שיחסוך את חישוב המיקום של המסמר.

כבר שנים יש בחדר השינה שלנו תמונות ממוסגרות של הילדים. להוציא כמה יוצאות דופן, הרוב בגודל די זהה באזור 18X24, מסגרת סטנדרטית לבנה. הילדים גדלים, התמונות מתרבות והקיר נהיה צפוף משהו.

זמן רב שלא הוספנו תמונות, ועכשיו כשהחלטנו להוסיף בהזדמנות אחת מספר תמונות, היה צורך להוריד את כל התמונות ולערוך אותן מחדש על הקיר.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

זה לא כל כך פשוט: 28 תמונות להוריד ולסדר מחדש 33. ישנם שני אתגרים בתליית כמות כזו של תמונות על קיר אחד: הראשון לחשב את המיקום של המסמר. השני הוא לצור קומפוזיציה נעימה על הקיר.

אפשרות אחת, שדורשת סבלנות, היא להעתיק את מסגרת התמונה לנייר כלשהו, לגזור בהתאם לגודל ולסמן על גביו את נקודת המסמר. כשהתמונות דומות בגודלן כדאי למספר כל נייר ותמונה. מדביקים לקיר את הניירות ומשחקים עם הקומפוזיציה, וכל שנשאר הוא להעתיק מהנייר את מיקום המסמר.

נחמד, אבל המון עבודה

נחמד, אבל המון עבודה

כיוון שהתעצלתי להעתיק, לגזור, לסמן ולהדביק, וכיוון שאני סומכת על חוש הקומפוזיציה שלי, בניתי כלי עזר קטן שיחסוך את חישוב המיקום של המסמר.

הכנת הכליחתכתי, בעזרת סכין חיתוך חד וזוית מתכת, פס ברוחב 3 ס”מ של דיקט 4 מ”מ.

אורך הפס גמיש – אם תולים תמונות קטנות בדרך כלל המרחק מנקודת התליה שמאחורי התמונה (חוט או וו) לקצה המסגרת הוא קטן, בתמונה גדולה המרחק גדול יותר. אורך הפס צריך להתאים למרווח הזה עם שארית של מספר ס”מ. מבריגים בקצה הפס בורג קטן, נניח 20X2, כך שקצהו יבלוט מהעבר השני.

מסמר בקצה פס הדיקט

מסמר בקצה פס הדיקט

תולים את התמונה על הבורג שבקצה הפס ומתאימים אותה למקום. מצמידים את הפס לקיר, מסירים את התמונה, ולוחצים על ראש הבורג. החוד של הבורג ייצור סימון קטן על הקיר. זהו מקום המסמר.

תולים את התמונה על הבורג, ומכוונים...

תולים את התמונה על הבורג, ומכוונים…

...והתמונה במקום, מורידים, ונותנים מכה עם פטיש על הבורג לסימון חור המסמר

…והתמונה במקום, מורידים, ונותנים מכה עם פטיש על הבורג לסימון חור המסמר

ממשיכים כך לתלות תמונה על יד תמונה

מעט תמונות

הרבה תמונות!

הרבה תמונות!

השראה לקומפוזיציות של תליית תמונות, אפשר לקבל בחיפוש frame combination.
ובשביל הנפש וההשראה, לא תמיד צריך מסגרת לצילום, הנה מספר רעיונות:

לוחות ממו שונים

לוחות ממו1

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן