שני משחקים שכיף להכין עם הילדים – מקופסאות שמוצאים ברחוב

יצירה ושימוש חוזר

כשאין לך תכניות פעולה מוכנות לזמן שאת/ה עם הילדים, סיכוי טוב שזה יגמר רע. אז הנה 2 רעיונות קלים, כיפים, מעודדים יצירתיות, קיימות (רק ממה שיש), עבודת כפיים וחשיבה מקורית. השלב הראשון בשני הפרויקטים המוצגים כאן הוא יציאה לציד עם הילדים – צייד הקופסא המתאימה.

כשאין לך תכניות פעולה מוכנות לזמן שאת/ה עם הילדים, סיכוי טוב שזה יגמר רע. אז הנה 2 רעיונות קלים, כיפים, מעודדים יצירתיות, קיימות (רק ממה שיש), עבודת כפיים וחשיבה מקורית. השלב הראשון בשני הפרויקטים המוצגים כאן הוא יציאה לציד עם הילדים: צייד הקופסא המתאימה.

תאטרון בובות

המידות של קופסא מתאימה לתאטרון בובות הן, בסדר גודל:
גובה: 20-25 ס”מ
רוחב: 35-45 ס”מ
אורך: 60-70 ס”מ

קופסא מהסוג המתאים להכנת תאטרון בובות

קופסא מהסוג המתאים להכנת תאטרון בובות

הוראות הכנה

מקפלים את 4 החלקים של הסגירה העליונה (הפתוחה) פנימה, אל תוך הקופסא. נדמה לי שעדיף להכניס קודם את החלקים הארוכים יותר ורק אח”כ את הקצרים.

מקפלים פנימה את 4 ה"כנפיים" הסוגרות את הקופסא מלמעלה

מקפלים פנימה את 4 ה”כנפיים” הסוגרות את הקופסא מלמעלה

פותחים בסכין חדה את נייר הדבק המדביק את תחתית הקופסא, ומקפלים פנימה את 4 החלקים כמו עשינו בחלקים של הסגירה העליונה לעיל.

מפרקים את תחתית הקופסא, המחוברת עם נייר דבק

מפרקים את תחתית הקופסא, המחוברת עם נייר דבק

הקופסא לפני הוספת המסך ולפני העיטורים והקישוטים

הקופסא לפני הוספת המסך ולפני העיטורים והקישוטים

עכשיו אפשר לצבוע, להדביק ולקשט. כמו שתראו במשחק השני שאביא עוד מעט. אני הייתי עצלה, ועברתי מיד להכין מסך. מסך ניתן להכין מיריעת בד, או מלונג אם יש לכם בבית, או סדין (ללא גומי) מקופל לשניים או יותר, או צעיף גדול.

הכנת מסך לתאטרון, מלונג

הכנת מסך לתאטרון, מלונג

ואז הילדים יכולים להכין הצגה, עם הבובות שיש בבית, עם בובות אצבע, עם בובות מיוחדות לתאטרון בובות, או עם בובות רגילות. ולהזמין את ההורים והסבים לצפות ביצירה.

הצגה בתאטרון בובות תוצרת עצמית, מקופסא שמוצאים ברחוב

הצגה בתאטרון בובות תוצרת עצמית, מקופסא שמוצאים ברחוב

משחק קט-רגל ביתי

את המשחק הזה הגתה ויצרה שיר בהר (באתר הבלוגים סלונה) בבלוג שלה תשאלו את אימא של… בו אפשר למצוא המון רעיונות מוצלחים לפעילות עם הילדים.

משחק הקט-רגל מקופסא שמוצאים ברחוב, או אצל הירקן

הוראות מפורטות תוכלו למצוא במדריך שלה – פעולות בבית עם הילדים – חוויה של כדורגל לכל המשפחה, הקרדיט הוא, כמובן, כולו שלה.

בהצלחה.

לתוכן זה נכתבו 2 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן