סטופ מושן (Stop Motion) למתחילים

טכנולוגיה מתקדמת

לא צריך סטודיו יקר ומצלמות מתוחכמות כדי להפיק סרטונים. מפגש קצר עם טכניקה פשוטה ליצירת סרטוני Stop-Motion, כלי פשוט וחביב שכל מייקר (ולא רק) צריך להכיר. כך תוכלי להציג את הפרויקט שלך בצורה מעניינת, במינימום השקעה ובמינימום ציוד.

סטופ מושן (Stop Motion) היא שיטת עריכה לצילום סטילס שבעזרתה ניתן לגרום לאשליה כי חפצים דוממים זזים בכוחות עצמם.
אפשר לעשות דברים מדהימים בשיטה זו. רובכם בטח מכירים חלק מהסרטונים והסרטים שנעשו בטכנולוגיה הזו ואפילו לא חשבתם / ידעתם את זה.
כאן למטה הדבקתי מעט דוגמאות לדברים מרהיבים ומסובכים, אך בפועל המדריך הזה ייקח אותכם לשימוש הרבה יותר פשוט בסטופמושן, לצורך הצגה של תהליך בנייה כלשהו. אם כך, אציג בפניכם “הקמה” של סטודיו פשוט מאוד שניתן לארגן תוך פחות מ10 דקות כדי לאפשר צילום יחסית נקי של סרטון סטופמושן להדגמת פירוק ו/או הרכבה של מוצר או פרויקט כלשהו.

עשרת סרטים מפורסמים באורך מלא שנעשו בטכניקה זו:

סרטון נחמד שמסביר על היתרונות בשימוש בסטופמושן ביצירה שלכם:

דוגמא לעבודה מטורפת אבל סטינג יחסית פשוט:

את זה אני אוהב ממש למרות שהוא לא מוכר במיוחד:

הסטודיו

במקרה הזה, כדי לצלם, היה נחוץ לנו רקע אחיד. לצורך זה לקחנו בריסטול (במקרה הזה מספר בריסטולים קטנים) והדבקנו אותם מהקיר ואל השולחן שעליו עבדנו. במצב כזה ומכיוון שאין פינות (כמו שהיו לפני בין הקיר לשולחן) האשליה הנוצרת בצילום היא של רקע אחיד.

הסטודיו מהצד - רואים את ההבדל

הסטודיו מלפנים - רקע לבן בלי קיפולים

הסטודיו מלפנים - רקע לבן בלי קיפולים

מעמד לסמארטפון

המעמד לסמארטפון שבו נתקין את האפליקציה במקרה שלנו עשוי מכוס קרטון חתוכה מעט בזווית בחתך ברוחב המכשיר, והיא הודבקה הפוכה לכוס קרטון נוספת. 4 דקות עבודה, במקרה הרע. הכוס התחתונה מאפשרת לנו להגביה את המעמד בלפחות 15 סנטימטר בלי לאבד יציבות באמצעות הלבשה של עוד כוסות מתחת לכוס התחתונה.

ארגון המורים ותרומתו הצנועה לעולם

ארגון המורים ותרומתו הצנועה לעולם

מבט מקרוב של המעמד

מבט מקרוב של המעמד

המעמד והסטודיו יחד

המעמד והסטודיו יחד

האפליקציה - Stop Motion Studio

יש המון אפליקציות שמאפשרות לעשות Stop Motion. אני ניסיתי כמה לאורך השנים, ונשארתי עם Stop Motion Studio. היא חינמית, עובדת חלק, ומניבה תוצאות טובות מהר. אפשר גם להשתגע איתה אבל זה לא חובה. אפשר גם פשוט. זאת לא הבחירה היחידה אבל אני ממליץ להתחיל איתה.

כאן למטה סרטון שמדגים את האפליקציה. וכאן הקישור לעמוד בGoogle Play

התוצאות

אני הדגמתי לתלמידים הקמה של עשר דקות מרגע ההתקנה של האפליקציה ועד צילום של סרטון פשוט שבו סובבתי אובייקט בסטודיו ב20+ פריימים (קופסת הקרקרים ללא גלוטן שמסתובבת).

לתלמידים זה לקח קצת יותר זמן, ונראה קצת יותר מבולגן, ולו משום שהמשימה שלהם הייתה להדגים כיצד אריזת קרטון הופכת לאריזה למשהו אחר – משימה מורכבת כשלעצמה, שלא לדבר כשמוסיפים לזה את המרכיב של תיעוד ב-StopMotion.  כמובן, בשביל תוצאות טובות צריך תשומת לב, אחרת, כמו שרואים בחלק מהתוצרים כאן, משתרבבות ידיים, והרקע האחיד נשכח שם מאחור. ובכל זאת, אולי העבודות שלהם קצת פחות זורמות, אבל בהחלט נותנות טאץ’ מעניין לסיכום תיעוד התהליך שעברו.

בהצלחה בסרטונים שלכם.

הדוגמא שלי לתלמידים - עשר דקות עבודה מאפס למאה

הדוגמא שלי לתלמידים - עשר דקות עבודה מאפס למאה

קופסא של חלק של מטהר מים הפכה לאריזה למזלגות חד פעמיים

קופסא של חלק של מטהר מים הפכה לאריזה למזלגות חד פעמיים

קופסא שהופכת לקלמר

קופסא שהופכת לקלמר

אריזה שהופכת לאריזה לקביים(?)

אריזה שהופכת לאריזה לקביים(?)

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן