עשו זאת בעצמכם, הדור הבא

חינוך, חברה וקהילה

הורי מעולם לא לימדו אותי להשתמש בכלים או דחפו אותי להיות Handy Woman. כיוון שראיתי אותם אוחזים בכלים והסתקרנתי עברתי בכתה ז’ ללמוד עם הבנים ב”מלאכה בנים”, ולמדתי איתם עבודה בעץ ויסודות השרטוט (כן, זה בזמן שהבנות למדו כלכלת בית). לקטתי מרחבי הרשת רעיונות, שגם אם לא יהפכו את הילדים לאנשי “עשו זאת בעצמכם”, הן/ם בטוח יהנו מעשייתם.

הורי מעולם לא לימדו אותי להשתמש בכלים או דחפו אותי להיות Handy Woman. יכול להיות שזה נבע מאותו פחד שלי כלפי ילדי, שחלילה ארצה לעבוד בכלי העבודה שלהם… כיון שראיתי אותם אוחזים בכלים והסתקרנתי עברתי בכתה ז’ ללמוד עם הבנים ב”מלאכה בנים”, ולמדתי איתם עבודה בעץ ויסודות השרטוט (כן, זה בזמן שהבנות למדו כלכלת בית). אבל בכל זאת, כאנשי “עשה זאת בעצמך” נחמד לעשות עם הילדים פעילויות שיכוונו אותם לדרך הנכונה.

לקטתי מרחבי הרשת רעיונות, שגם אם לא יהפכו את הילדים לאנשי “עשו זאת בעצמכם”, הן/ם בטוח יהנו מעשייתם.

משקפי מגן

משקפי מגן

ראשית, בכל מקרה, תנו לילדים כלי עבודה אמיתיים: יש פטישים קטנים וקלים, מברגה ישנה שאיבדה מעוצמתה יכולה לשמש לקידוח, דבק וכליבה, מטר יכול לשמש למדידת כל חפץ שנקרה בדרכם, זוית ועפרון, מסור גרונג ידני ועוד. לעולם לא מזיק להשתמש במשקפי מגן, שתוך רגע יכניסו את הילדים לאווירת עבודה.

לנעוץ מסמרים בלוח עץ עשוי להיות מתסכל. אפשר להתחיל לרכוש את המיומנות הזו בעזרת לוח פוליאתילן מוקצף (בהרבה אריזות מוצרים הוא מחליף את הקלקר), או אפילו ספוג אמבט, פטיש קטן ומסמרים גדולים.

עם קצת הכנה שלנו, ובעזרת הילדים, ניתן לצור לוח אימון לשימוש בכלי עבודה ידניים. בצילום לוח לשימוש במפתח ברגים פתוח סגור. ניתן להוסיף כיד הדמיון הטובה: ברגי הלן, פליפס, שימוש ברצ’ט, מפתח פלגים ועוד.

לוח אקטיבי

לוח אקטיבי

את הלוח האקטיבי ניתן להחליף בזוג אופניים ישנות, עם קצת WD40 ניתן לפרק את האופניים לגורמים ולרכוש מיומנות בשימוש בכלים רבים.

פרוק אופניים

פרוק אופניים

רכישת מיומנות שלשלעצמה היא מעניינת אבל כשמסיימים עם מוצר בסוף זה יכול להיות מרתק כפליים. למשל, נעיצת מסמרים:

נעיצת מסמרים

שימוש בדבק וקליבה:

דבק וקליבה

ואפילו תיכנון מוצר:

תכנון מוצר

אחד הדברים החשובים שצריך לזכור בזמן עבודה עם ילדים הוא למנוע תסכול. דבר פשוט כמו קליבת האובייקט עליו עובדים, עשוי למנוע הרבה תסכול. שימוש בשופין ללא קליבה יהיה מאוד מתסכל. רצוי לבחור עץ ממש רך ואז ניתן להגיע לתוצאות מרשימות.

שימוש בשופין

שימוש בסכיני גילוף על גבי משטח לינולאום יכול להיות שיעור נפלא בבטיחות, בדיוק, וגם לתוצר מקסים.

9 - גילוף לינולאום
(סטיה קלה מהעיקר: קחו בספריה את הספר “עליקמא הקטן“, ספר מקסים מעוטר כולו בהדפסים).
הוראות מדוייקות ליצרית הדפס לינולאום ניתן למצוא ברשת, כדי, שוב, להקדיש מחשבה לסביבת העבודה. בצילום ניתן לראות מעצור המאפשר עבודה קלה יותר תוך כדי גילוף.

 סביבת עבודה

שימוש בזוית כשלעצמו מרתק, ובטח כשהוא מקדים עבודת ניסור (רצוי בתוך גרונג ידני).

11 - שימוש בזוית
לסיום סרטון הדרכה ליצירת פמוט מעץ עם ילדים

 

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן