איך מכינים כף מחתיכת עץ?

מלאכות מסורתיות

את הכף הראשונה שלי הכנתי בהכנות שלי לפרוייקט הביטט. הראשונה לקחה לי כמעט שעתיים. השלישית כחצי מזה. מאז קשה להפסיק עם העניין הזה. ומעבר לכך – אני כבר לא רוצה לאכול בכפות שלא אני הכנתי!

את הכף הראשונה שלי הכנתי בהכנות שלי לפרוייקט הביטט. הראשונה לקחה לי כמעט שעתיים. השלישית כחצי מזה. מאז קשה להפסיק עם העניין הזה. ומעבר לכך – אני כבר לא רוצה לאכול בכפות שלא אני הכנתי!

CYMERA_20151211_084534מתחילים בלבחור חתיכת עץ מתאימה שממנה נכין שתי כפיות. אני ממליץ על עץ אבוקדו למתחילים – הוא רך יותר ונוח לגילוף. כדאי לעבוד עם עץ יבש. לאחר שחתכנו את הענך לאורך של כף+עשר ס”מ –  אנחנו נחצה לשתיים בעזרת הגרזן שלנו. כל גרזן יתאים. על ביקוע עץ תסתכלו בקישור הזה ביוטוב.  אין לי תמונה כל כך טובה של השלב הזה. מצטער! אז התמונה תמחיש את השלב הזה וגם את הבא. תוכלו לראות בתמונות הבאות שאני משתמש בגרזן של חברת “הולטאפורס” – חברה שוודית שנחשבת לא רעה וגם לא יקרה מדי. זה גרזן שטוב לגילוף ולכל מיני צרכים אחרים לאנשים שאוהבים דברים כמו גרזנים.

CYMERA_20151202_151617השלב הבא הוא שלב הגחל. הסכנה בשלב הזה היא כוויה מהגחל ושאיפת עשן – אז תשימו לב! בעצם, מה שאנחנו עושים זה גילוף בעזרת שריפה. מניחים את הגחל במקום שבו אנחנו נרצה את השקע של הכפית. כדאי לשמור על מרחק של שלושה ס”מ לפחות מקצה העץ ולהחזיק את הגחל במקומו בעזרת מקל נוסף. עכשיו ננשוף בעדינות וממושכות עד שבעצם נשרוף את החור של הכפית. אתם תראו את הגחל מתפשט אל תוך העץ.

כל כמה זמן, תגרדו בעזרת המקל את הפחם שנוצר לכם – כדי לראות לאיזה עומק הגעתם. במקביל כדאי להניח אצבע בחלק התחתון של המקל, כדי להרגיש שזה לא מתחמם יותר מדי. אם זה ממש מתחמם – סימן שאתם מתקרבים לדופן התחתונה ושצריך להפסיק.
CYMERA_20151202_153521כשהרגשנו שהשקע בצורה הנכונה – אנחנו נעבור לשלב הבא – שלב גילוף ראש הכפית. הוראות הבטיחות לגילוף תלויות בסוג הסכין שתעבדו איתו. אבל בגדול, אל תגלפו לכיוון הגוף. תרגישו את העבודה עם הסכין. תזכרו להיות חדים – חוסר ריכוז = חוסר אצבעות. כדאי לסיים לעשות את כל צורת ראש הכפית לפני שעוברים לגלף את הידית. זה השלב הכי ארוך בהכנת הכפית. אני ממליץ אישית על סכין אופינל – היא זולה ומאוד איכותית. נוחה לעבודה וקלה יחסית לתחזוקה.

 

 

CYMERA_20151202_162922

 

כשסיימנו לגלף את ראש הכפית, נעבור להכין את הידית! השלב הזה רץ דיי מהר ובקלות ולכן כדאי להיות זהירים שאנחנו לא מקצרים בטעות את הידית. בואו נגלף עד שיהיה לנו באמת נוח להחזיק ובאמת נוח להכניס את זה לפה.
שלב הפיניש הוא מאוד נחמד – אנחנו נצלה בעדינות את הכפית על המדורה. עד שהיא תשחים. זה מקשה את העץ ואוטם אותו. וזה גם מחליק כל מיני שבבים וקוצים. מאוד נחמד.

זהו. יש לנו כפית!

 

CYMERA_20151223_111430

עכשיו כשסיימתי לכתוב את המדריך המאוד פשוט הזה – גיליתי את האיש החמוד הזה שהכין מדריך מצחיק. יצאו לו כפיות פחות יפות – אבל הוא פשוט כזה חמוד!

 

 

 

 

לתוכן זה נכתבו 7 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן