תחרות חדשה עוזרת להזניק עסקים אקולוגיים

טכנולוגיה נאותה

הנה הזדמנות שלא מגיעה כל יום. ארוע גדול, בחסות האיחוד האירופאי, מבקש להגיע לכמה שיותר רעיונות ירוקים-אקולוגיים ולפתח את הטובים שבהם. חברי בידיים – אם יש לכם רעיון עסקי שעוסק בייעול השימוש באנרגיה ובמשאבי כדור הארץ, אני מזמינה אתכם לשלוח את הרעיון לתחרות 2015 ClimateLaunchpad.

הנה הזדמנות שלא מגיעה כל יום. ארוע גדול, בחסות האיחוד האירופאי, מבקש להגיע לכמה שיותר רעיונות ירוקים-אקולוגיים ולפתח את הטובים שבהם. חברי בידיים – אם יש לכם רעיון עסקי שעוסק בייעול השימוש באנרגיה ובמשאבי כדור הארץ, אני מזמינה אתכם לשלוח את הרעיון לתחרות 2015 ClimateLaunchpad.

רגע לפני שאני מספרת לכם את הרקע, מי הארגונים שעומדים מאחורי הארוע, ושאר פרטים טכניים אני רוצה להדגיש למה הארוע הזה כל כך מיוחד.

בניגוד לתחרויות רבות שמיועדות בדר”כ לסטארטאפים עובדים או ליזמים שכבר הראו בדיקות היתכנות, כאן מדובר בארוע שפתוח לכ-ו-ל-ם. גם אם יש לכם רק רעיון ותו לא. צריך רק רעיון כדי להרשם. אנחנו נעזור לכם לפתח אותו ולבחון את הפן העסקי שלו. בדיוק בגלל זה מדובר בהזדמנות מאוד מיוחדת – אם יש לכם רעיון שעוסק בהשפעות סביבתיות של שינויי אקלים והתלבטתם אם הוא בכלל בעל פוטנציאל להיות גדול באמת, אנחנו נעזור לכם לפתח ולהבין אם ואיך אפשר להזניק את הרעיון לעסק.

הצוות הפורטוגלי בימי המרתון

הצוות הפורטוגלי בימי המרתון

בנוסף, אין כאן דרישה לעולם תוכן ספציפי. זאת לא תחרות רק לרעיונות אקולוגים בתחום המים, ולא רק לרעיונות בתחום החקלאות האורגנית. כל רעיון שיש בו כדי לייעל את השימוש במשאבי כדור הארץ מתאים. מדובר בהגדרה מאוד רחבה ולא במקרה. המטרה של ארוע התחרות היא להגיע לכמה שיותר רעיונות, ליתר דיוק למעל אלף רעיונות חדשניים, וכאמור את הטובים שבהם, לפתח.

רקע טכני והנפשות הפועלות

תחרות Climatelaunchpad, בהשתתפות 26 מדינות מרחבי אירופה, היא אחד הארועים הגדולים בתחום ה cleanTech והיא נוסדה ע”י ארגון Climate-KIC.

אילת-אילות היא עמותה הפועלת באזור הערבה הדרומית, לקידום ופיתוח של אנרגיות מתחדשות והיא קיבלה את הכבוד לארגן קבוצה ישראלית עבור תחרות climatelaunchpad.

אילת-אילות מפעילה פרוייקטים רבים כמו תחרות SUSTAINERGY לנוער מצטיין במדעים, הקמת כפר מנותק רשת להצגת טכנולוגיות אופ-גריד, חממת סטארטאפים, כתיבת תוכניות לימוד עבור משרד החינוך להטמעת נושא אנרגיה מתחדשת בלימודי מדעים, כנס בינלאומי גדול, ועוד המון פרוייקטים מעניינים וחשובים.

שלבי התחרות

צוות השופטים שלנו, שבנוי ממומחים בעלי ניסיון, יבחר את ההצעות הטובות ביותר מבין ההגשות. כ 10-15 הצעות יקבלו הזמנה ליומיים מרוכזים, שיערכו בקיבוץ נאות-סמדר בערבה הדרומית. במהלך המרתון המשתתפים יקדמו את רעינותיהם, ילמדו ויקבלו כלים כיצד לפתח רעיון לעסק פעיל, ויעבדו על הצגת הרעיון בארוע הגמר האירופאי.

שלושה מבין משתתפי המרתון יזכו לנסוע לגמר האירופאי, שיערך בספטמבר בהולנד. במהלך הגמר המשתתפים יציגו את רעיונותיהם בפני צוות מומחים מהעולם. שמונה פרוייקטים נבחרים יקבלו כרטיס כניסה מיידי לתוכנית האקסלרטור של climate-KIC, ושלושת הרעיונות הטובים ביותר מכל המדינות המשתתפות יקבלו פרסים כספיים. עבור המקום השלישי 2,500 אירו, המקום השני 5,000 אירו ועבור המקום הראשון 10,000 אירו.

הזוכה של 2014, שרה ווסט והרעיון שלה - Wavetube מייצר חשמל באמצעות גלי האוקיינוס

הזוכה של 2014, שרה ווסט והרעיון שלה – Wavetube מייצר חשמל באמצעות גלי האוקיינוס

למתעניינים

נשמע לך מתאים?

 

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן