מגבת-פות ופד-מגבת לימי הווסת, עשי זאת בעצמך

גוף בריא

הרצון לחסוך בנייר, ולא לצרוך נייר מיותר מביא אותי להסתכל על תעשיית נייר הטואלט וההגיינה הנשית. פתרון כל כך פשוט, קל ומקיים. מרגישה חכם ובריא. צרי לעצמך מגב-פות. התחליף הנעים לנייר טואלט, ואפילו רב פעמי. רק את נושא השמת לא פתרנו. בואו עזרו לתת שמות חדשים (:

הרצון לחסוך בנייר, ולא לצרוך נייר מיותר מביא אותי להסתכל על תעשיית נייר הטואלט וההגיינה הנשית. פתרון כל כך פשוט, קל ומקיים. מרגישה חכם ובריא. צרי לעצמך מגב-פות. התחליף הנעים לנייר טואלט, ואפילו רב פעמי. אז איך עושים?

  • קחי מגבת גוף ישנה, רכה ונעימה. את אלה המצולמות אני קיבלתי מחברה טובה של אמא שלי.
  • גיזרי אותה לחתיכות קטנות. אני העדפתי את הגודל של מגבת ידיים סטנדרטית במטבח. אין פה נכון או כדאי. זה שיקול שכדאי לבדוק מול ההרגלים האישיים.

    אני העדפתי את הגודל של מגבת ידיים סטנדרטית במטבח

    אני העדפתי את הגודל של מגבת ידיים סטנדרטית במטבח

  • תפרי את הקצוות באוברלוק (Overlock) כדי למנוע התפוררות של הבד.
  • השתמשי בהנאה במקום נייר טואלט, לניגוב לאחר ההשתנה.
  • במידה ויש צרכים כבדים, אני ממליצה לאמץ את השיטה של שטיפת התחת במים (כמו בידה) ולאחר מכן לייבש עם מגבת. וזה גם לגברים, לא רק לנשים. התחושה מרעננת והרבה יותר נקייה (זוכרות את הפירסומת: האם אתה מורח או מנגב? אז זה זה).

מפאת צרכי הגיינה, אני רק אגיד שמומלץ להפריד בין מגבות המיועדות לצרכים קלים ובין מגבות לצרכים כבדים. למרות, שאם שוטפים היטב, לא אמורה להיות בעיה. לבחירתכן ונוחיותכן. מומלץ להכין כמות מספקת של מגבות, ולכבס את המגב-פות כל יום. כמובן, תלוי במספר הבנות המשתמשות ובהרגלים הביתיים.

פד-מגבת

אז בטח כבר הבנתן מה זה פד-מגבת בעצמכן. נכון, בזמן האחרון, המדפים מלאים בצורה מבורכת, במוצרי הגיינה נשית אלטרנטיבית (גביעונית, מון קאפ, תחבושות מחומרים מתכלים, תחבושות בד, ועוד ועוד),
אבל בעיני תוצרת עצמית, רב פעמית, אשר עושה שימוש חוזר, היא הרבה יותר משמחת. אז איך עושים?

  • קחי מגבת גוף ישנה, רכה ונעימה
  • גיזרי רצועות ברוחב של כ-8 ס”מ. מומלץ להתאים את הרוחב לגוף שלך בהתאמה אישית ומיוחדת. יש בנות שאוהבות/צריכות תחבושות צרות יותר ויש כאלה שרחבות יותר יוצרות אצלן תחושה בטוחה יותר. הקשיבי לעצמך. לגבי אורך הרצועה – כל מגבת היא באורך וברוחב שונה. נסי לתכנן את הגזירה כך שיכנסו כמה שיותר רצועות באורך וברוחב המתאימים לך. אני בד”כ נוטה להשתמש ברוחב של המגבת הקיימת.

    נסי לתכנן את הגזירה כך שיכנסו כמה שיותר רצועות באורך וברוחב המתאימים לך

    נסי לתכנן את הגזירה כך שיכנסו כמה שיותר רצועות באורך וברוחב המתאימים לך

  • סדרי את הרצועות אחת על השנייה.
  • אם התחבושות הולכות לשמש אותך כפד יומיומי, אז לדעתי אין צורך ביותר משכבה אחת.אם התחבושות ישמשו אותך לימי הווסת – אני גיליתי שפד המורכב מ-4 שכבות מגבת מספיק לי ביכולת הספיגה שלו, וגם לא עבה מדי – אין תחושה של טיטול כשמתהלכת איתו.בד המגבת הוא בד סופג היטב, אבל גם אותו יש צורך להחליף כל כמה שעות, לפי הזרימה.שוב, מה שחשוב – הקשיבי לעצמך, לצרכייך, לגופך ולכי עם זה.
  • השלב הבא הוא לתפור את ההיקף. אני נהנית לתפור אותן ביד. אבל אם יש לכן מכונה, זה ירוץ הרבה יותר מהר. שימו לב בתפירה, שאתן תופרות את כל השכבות כל הזמן, זה חשוב מאוד לכביסות של העתיד.

    שימו לב בתפירה, שאתן תופרות את כל השכבות כל הזמן, זה חשוב מאוד לכביסות של העתיד.

    שימו לב בתפירה, שאתן תופרות את כל השכבות כל הזמן, זה חשוב מאוד לכביסות של העתיד.

  • אם יש לכן אפשרות, הריצו את התחבושות החדשות שלכן במכונת אוברלוק (Overlock) למניעת התפוררות של הבד לאורך זמן.
  • זהו, מוכן :)
  • כביסה: אפשר ביד, אפשר במכונה. אני אוהבת להשרות אותן בדלי עם מים (קרים), או לשטוף תחת זרם המים, ואז לשלוח למכונת הכביסה את כולן ביחד, יחד עם המגב-פות מן החצי הראשון של המדריך הזה.

מחפשות מגבות? לשמחתי זה דבר נפוץ בכל בית, מגבות מיותרות. בקשי מחברות, מאמהות, מסבתות או במעגלי מתנות.מחפשות מגבות?
לשמחתי זה דבר נפוץ בכל בית, מגבות מיותרות. בקשי מחברות, מאמהות, מסבתות או במעגלי מתנות.

ודבר אחרון חביב – השמות. מגב-פות ופד-מגבת הם, איך לומר, שמות זמניים… אשמח לנהל דיון בתגובות על שמות חדשים ומגניבים שמתגלגלים על הלשון ובשאיפה גם קצת פחות מביכים. אולי.

קדימה, אליכם.

מוסיפה שמות שהועלו במשך הזמן, כמה מהם מאוד מוצאים חן בעיני:
* מגברת (מגבת לגברת)
* I`PED   MY~PED
* מגבג’יינה
* ניגובישה

לתוכן זה נכתבו 13 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן