המיניות הנשית כמקור לעוצמה נשית

נפש בריאה

עד לא מזמן, העיסוק במיניות אף פעם לא היה גבוה ברשימת הטו-דו שלי. ליתר דיוק, הנושא בכלל לא הופיע ברשימה. כל זה השתנה כשגיליתי שכשאני מחוברת לאנרגיות המיניות שלי ולאיברים המיניים שלי, אני מחוברת לאינטואיציה שלי, לייעוד שלי ולכוח ועוצמות שהן הרבה מעבר למה שהכרתי עד כה – הכוח להוביל את חיי קדימה לאן שאני רוצה.

עד לא מזמן, העיסוק במיניות אף פעם לא היה גבוה ברשימת הטו-דו שלי. ליתר דיוק, הנושא בכלל לא הופיע ברשימה :-)

לחיבור למיניות הנשית הגעתי (כמו לרוב הדברים הכי חשובים בחיי) די במקרה. חיפשתי תרגול שיעזור לי לחזק את שרירי רצפת האגן שלי, שלאחר הלידה השנייה נחלשו כל כך שאם הייתי קופצת חזק על טרמפולינה היה בורח לי פיפי… דרך חברה שמעתי על ביצת הג’ייד  ( Jade Egg, בעברית: אבן ירקן) שהתרגול איתה עוזר לחזק את רצפת האגן, ומצאתי מורה מקומית (באוסטרליה) שמלמדת את התרגול.

מהר מאוד גיליתי את הכוח הגלום בחיבור לחלק הזה של גופנו שבדרך כלל אנחנו לא ממש מתייחסות אליו – האיברים המיניים שלנו: השדיים, השחלות, הרחם והווגינה, שבמסורת הטאואיסטית נקראת “יוני” (Yoni), שמשמעותה בסנסקריט “מרחב קדוש”.

גיליתי שכשאני מחוברת לאנרגיות המיניות שלי ולאיברים המיניים שלי, אני מחוברת לאינטואיציה שלי, לייעוד שלי ולכוח ועוצמות שהן הרבה מעבר למה שהכרתי עד כה – הכוח להוביל את חיי קדימה לאן שאני רוצה.

במאמר זה אפרט את החשיבות והיתרונות שבחיבור למיניות הנשית וגם כמה דרכים פשוטות שבהן את יכולה להתחיל כבר עכשיו להתחבר לעוצמה הנשית שבך.

המאמר בהחלט לא לנשים בלבד! לגברים שקוראים את השורות האלה כרגע, חשוב לי להעביר את המסר שהתמיכה שלכם בביטוי המיני של נשים מסביבכם היא ממש ממש חשובה! אקדיש פרק לתמיכה הגברית בתהליך בהמשך המאמר.

להתגבר על הבושה והאשמה

בתרבות שלנו, באופן כללי (וכמובן שיש משפחות יוצאות דופן), מיניות נחשבת למשהו ש”לא מדברים/ות עליו” – במיוחד עבור נשים. אישה שמתעסקת בסקס או במיניות עלולה להחשב “שרמוטה”, “זולה”, אפילו “טמאה”. קיימות תחושות נפשיות ופיזיות של אשמה ובושה עבור אישה שמתעניינת במיניות, שמחפשת הנאה וביטוי מיני עם עצמה או עם פרטנר/ית.

נשים מסויימות אפילו מרגישות תחושות שליליות אם הן נהנות מסקס טוב – כאילו שהן עשו משהו “לא בסדר” (אשמה) או כאילו משהו בהן עצמן דפוק או “לא בסדר” (בושה). המוני נשים מדווחות על חוסר יכולת להגיע לאורגזמה – אך האם ידעת שהאורגזמה בכלל מתחילה בשכל ולא בגוף? לכן, ניקוי המחשבות שיש לנו על מין ומיניות יכולה לשנות לחלוטין את החוויה האורגזמית שלנו – לא רק את היכולת להגיע לאורגזמה, אלא לשנות את כל ההגדרה שלנו לגבי מה זה בכלל אורגזמה (על כך אולי במאמר נפרד…).

מתי בפעם האחרונה דיברת עם חבר/ה על סקס באופן פתוח, גלוי, פגיע? אני לא מתכוונת לשיחות “רכילות”, אלא ממש שיחה גלוייה ועמוקה – על מה את אוהבת ומה את לא אוהבת, האם את מענגת את עצמך (מה שנקרא “אוננות” שזו מילה שאני לא מתחברת אליה כל כך) וכמה? האם את מצליחה לחוות אורגזמה ואיך זה מרגיש? כשאנחנו מתגברות על האשמה והבושה, אנחנו יכולות להתחיל לדבר על מיניות עם הא/נשים שקרובות/ים אלינו, וכן להעביר מסר חיובי לגבי מיניות לילדים ובעיקר לילדות שלנו.ככל שאנחנו מרגישות בנוח עם הנושא, כך זה עובר באופן טבעי לילדינו (וזה נכון לגבי כל נושא).

האשמה והבושה יכולות ללבוש צורות רבות, ולהופיע לא רק כקושי לדבר על סקס באופן פגיע, אלא גם בתור מחשבות ואמונות מגבילות בשכלנו. אצלי למשל, אחת האמונות המגבילות בנושא מיניות הייתה: “יש כל כך הרבה סבל בעולם: עוני, גזענות, אלימות. במקום להתעסק במיניות שלי אני יכולה לעשות משהו שמועיל לעולם! התעסקות במיניות זה “מותרות”, זה אקט אגואיסטי ומרוכז-בעצמי”.

אך למעשה גיליתי שההפך הוא הנכון – כשאנחנו עוצמתיות ונהנות מהחיים, אנחנו מאירות את האור שלנו על כל מי שסביבנו וכולן/ם נהנות/ים מהשפע הזה! כשאני מחוברת לעצמי ולהנאה שלי, יש לי יותר אנרגיות לתת לאחרים/ות שסביבי.

“לא באנו לפה להנות” – נשמע מוכר? זה בולשיט! באנו לפה להנות מהחיים ובגדול, אז ככל שתשילי מעל עצמך את האמונות הללו מהר יותר כך תגלי את העוצמה שלך להביא אור לעצמך ולעולם.

החשיבות של ההתגברות על הבושה והאשמה היא עצומה. היא סוללת את הדרך לחברה שבה נשים יהיו חופשיות לבטא את עצמן במלואן – את השאיפות, החלומות והמתנות שיש להן לתת לעולם – במלוא עוצמתן.

יתרונות החיבור למיניות שלנו

אנרגיית חיים – האנרגיה המינית שלנו היא למעשה אנרגיית החיים היצירתית והיוצרת שלנו. כשאנחנו לומדות לתעל את האנרגיה המינית שלנו, אנחנו מקבלות גישה הולכת וגדלה למקור של שפע, יצירתיות, חיוניות, השראה ושמחת חיים שנמצא בתוכנו כל הזמן! אנחנו מרגישות יותר חיות; למעשה, אנחנו פשוט מרגישות יותר. המשמעות של הנקודה הזו היא שלפעמים גם נרגיש יותר את התחושות ה”שליליות” כביכול שלנו, כי נרשה לעצמנו להרגיש את הכל. כל הרגשות, כל התחושות מוזמנות פנימה, אנחנו לא מפחדות להרגיש אותן. וכשאנחנו לא מפחדות להרגיש רגש מסויים, הוא יכול לרפא את את מה שמבקש להרפא באמצעותו בתוכנו.

אינטואיציה – כשאנחנו מתחילות לטפח מערכת יחסים עם היוני שלנו (ראי למטה טיפים על איך לעשות את זה), אנחנו מתחילות לשמוע שהיא מדברת אלינו. אנחנו פתאום מבינות שהיא דיברה אלינו כל הזמן, רק לא ידענו להקשיב. כמה פעמים הסכמנו להכנס למיטה עם מישהו לא בגלל שממש רצינו אלא כדי לרצות מישהי/ו אחר/ת? (גם אם זה היה בן/בת הזוג הקבוע/ה שלנו)? כמה פעמים פעלנו בניגוד לאינטואיציה שלנו ולאמת הפנימית שלנו? הקשבה ליוני שלנו היא בעצם הקשבה ללב שלנו, לאינטואיציה העמוקה שטבועה בנו ומובילה אותנו תמיד למקום הכי נכון עבורנו.

 

יתרונות בריאותיים – טיפוח האיברים האינטימיים שלנו תורמת לבריאות המערכות המיניות שלנו, מפחיתה את הסיכון למחלות, עוזרת לנו לפקח ולאבחן בעיות שעולות בזמן, וגם מאזנת את ההורמונים שלנו. התרגול עם ביצת הג’ייד יכול לעזור גם להפחית או להעלים לגמרי תופעות של “כאבי מחזור” וחוסר-איזון נפשי ופיזי שחלק מהנשים חוות סביב הדימום החודשי (אם כי גם ריקון דם הווסת יכול להעלים את התופעות הללו – מניסיון).

טיפוח חמלה – היכולת לסלוח לעצמי ולאחרים/ות על הכל מתוך חמלה אמיתית על האנושיות המשותפת שאנחנו חולקות, היא יכולת שדורשת הרבה תרגול לחלק מאיתנו (לי למשל!). אני מוצאת שהקדשת זמן לחיבור למיניות שלי, בייחוד החיבור בין הלב ליוני (ראי תרגול למטה), מטפח ומעורר את “שרירי החמלה” שלי.

חשוב לי להדגיש לגבי כל היתרונות שציינתי לעיל שמדובר בתהליך, שלוקח זמן והתמדה וכמובן תלוי בכמות הזמן והתרגול שאת מוכנה להקדיש לו. לכן נדרשת סבלנות וכדאי להניח לציפיות לקבלת “תוצאות מיידיות”, אם כי ייתכנו שינויים מאוד מהירים לנשים מסויימות. כל אחת היא שונה, ויש לאפשר זמן לחיבור החדש הזה להטמע בלב שלנו ובגוף שלנו.

צעדים ראשונים במסע

הנה כמה צעדים ראשונים שאת יכולה לעשות במסע לגילוי המיניות והעוצמות שלך:

1. הכירי את כל חלקי גופך – המורה שלי, ד״ר סעידה ד’זילה, שעבדה עם עשרות אלפי נשים בסדנאות ביצת הג’ייד ברחבי העולם, טוענת שכמות הנשים שלא יודעות איך איבר המין שלהן נראה היא עצומה. למעשה, רוב הנשים שהיא עבדה איתן לא ידעו איך היוני שלהן נראה. החשיבות של היכרות אינטימית וקבלה של כל חלק בגוף שלנו היא עצומה. בעזרת מראה, בחני את היוני שלך במשך כמה זמן שאת רוצה, במרחב בטוח ונעים. רשמי ביומן כל מחשבה או רגש שעלה עבורך בזמן התרגיל הזה. כל מה שעולה הוא “בסדר”, פשוט תהיי שם עם עצמך ועם כל מה שעולה. עשי את התרגיל הזה כמה שאת רוצה לאורך תקופה מסויימת, עד שתרגישי תחושה של אהבה וקבלה כלפי כל מה שאת רואה.

2. חיבור הלב ליוני – 10-15 דקות ביום (או יותר אם את יכולה), שכבי עם עיניים עצומות ושימי יד אחת על הלב ויד אחת על היוני שלך. קחי את הזמן לדבר עם היוני שלך ולהרגיש את החיבור בינה לבין הלב שלך. בני איתה מערכת יחסים עמוקה ואינטימית ואת תראי שהיא תדבר אלייך בחזרה. אני יודעת שזה נשמע הזוי, אבל זה עובד! הלב שלנו והיוני שלנו מחוברים – המיניות שלנו איננה נפרדת מהעצמי הנפשי-רגשי שלנו. אנחנו יכולות ללמוד לעורר את החיבור הזה, ולהקשיב לחכמת היוני שלנו.

3. עיסוי שדיים – הקדישי 5 דקות ביום לעיסוי של השדיים (את יכולה להשתמש בשמן כמו שמן קוקוס או שמן שקדים אם את רוצה) –ה”מתכון” הטאואיסטי הקלאסי הוא לעסות בתנועה מעגלית 36 פעמים ואז להפוך את הכיוון ולעסות 36 פעמים לצד השני. התחילי מהכיוון: “למעלה בחלק הפנימי של השדיים ולמטה בחלק החיצוני של השדיים”, ואז הפכי את הכיוון – “למעלה בחלק החיצוני של השדיים, למטה בחלק הפנימי של השדיים”. בזמן העיסוי חייכי ודמייני את כל הכוונות והאנרגיות הטובות שלך זורמות דרך הידיים שלך אל רקמות השד שלך. עיסוי שדיים עוזר למנוע הצטברות של רעלנים ברקמות השד שלנו, ולכן עוזר למנוע גושים בשד. העיסוי תורם למצב רוח טוב, אנרגיות גבוהות ולתקשורת עם החלק הזה של גופנו. אפשר לבצע את העיסוי לבד או עם פרטנר/ית.

4. העדיפי מוצרי הגיינה טבעיים – המנעי ממוצרי הגיינה שמכילים רעלים ופטרוכימיקלים כגון: סבונים אינטימיים, תחתוניות, פדים וטמפונים חד-פעמיים. עדיף לקנות או להכין פדים רב-פעמיים או לרוקן את דם הווסת. כמו כן העדיפי תמיד ללבוש תחתונים “נושמים” ולא כאלה מבדים סינטטיים.

5. לרקוד! – ריקוד מהלב מחבר אותנו לחושניות שבנו, מזרים את הדם, פותח את הלב, מעורר את כל הגוף וכמובן – זה ממש כיף! את יכולה להצטרף לחוג שבועי ו/או לשים מוזיקה בבית ולרקוד בכיף עם עצמך, בן/בת הזוג, הילדים… אם את מצטרפת לחוג, אני ממליצה על סגנון ריקוד שמפתח את המודעות לחיבור בין הגוף לנפש, למשל: ביודנסה, ניאה, חמשת המקצבים וכדומה.

6. להעמיק את הלמידה עם מורה מנוסה – באתר שלי וגם בדף הפייס תוכלי למצוא המון מאמרים, הדרכות וסרטונים על חיבור למיניות ולנשיות שלך. כמו כן, אם את זורמת עם אנגלית, ממליצה על האתר של המורה שלי סעידה – אישה מדהימה ומעוררת השראה.

7. תזונה הקפידי על תזונה מאוזנת, כמה פחות ג’אנק פוד, כמה שיותר ירקות ופירות טריים, עונתיים, אורגניים, וגם שתייה מספקת של מים תורמת לאיזון ההורמונלי-מיני-רגשי לנו

8. הכי חשוב לשים את המיניות שלך “על הרשימה”! הקדישי זמן מסויים כל יום לחיבור לעצמך ולגופך. אם את (כמוני) אמא עסוקה, אפילו 15 דקות ביום עושות הבדל גדול, ולאט לאט תראי שאת תרצי להאריך את הזמן ליותר מזה.

אם את רוצה לקחת את המסע לשלב הבא, את יכולה להתחיל לתרגל עם ביצת ג’ייד – כאן בלינק אפשר להזמין את הביצה + סדנת וידאו שמדגימה את כל התרגילים ואיך להשתמש בה נכון.

התמיכה של הגברים בתהליך

גבר יקר,
אני כותבת לך כי חשוב לי שתדע ש”העצמה נשית“, בניגוד למה שלפעמים משתמע, אין משמעותה “החלשה גברית“. להפך! כשאנחנו כנשים מרגישות חופשיות להקרין את כל היופי והאור שבתוכנו החוצה, הגברים שסביבנו (בבית, בעבודה, ברחוב) מרוויחים ובגדול. הם מרוויחים נשים שלא משחקות איתם משחקי כוח, שלא מפחדות להשמיע את דעתן ולבקש את מה שהן צריכות בפשטות ובלי התנצלות, שלא מפעילות עליהם מניפולציות רגשיות כדי לקבל משהו. הם מרוויחים נשים שלא “צריכות” מהם שום דבר (כי ההנאה שלהן באה מהן), אלא מזמינות אותם לחלוק את השפע המשותף של שמחה והנאה.

לך כגבר יש תפקיד חשוב במתן תמיכה לתהליך של הנשים שלצדך. אני לא מדברת כאן רק על מערכות יחסים רומנטיות אלא על מערכת היחסים שלך עם כל אישה – בבית, בעבודה, במרחב הציבורי.

כבד את הנשים שסביבך, אפשר להן את המרחב והזמן להתבטא בחופשיות. אל תמהר למלא את החלל בשיחה במילותיך, אלא תן להן לדבר או להיות בשקט ביחד בנעימות. אם אתה שומע גבר אחר מדבר בזלזול על נשים, מעיר הערה סקסיסטית שמתייחסת לאישה כאל חפץ או מטריד אישה ברחוב, הער לו בגלוי. אל תשתוק לנוכח התנהגויות שמשפיטות נשים לשליטה הגברית. היה בטוח שאתה מעביר את המסר שהתנהגויות מסוג זה אינן מקובלות עליך.

התייחס אל נשים ואל המיניות שלהן (וגם שלך עצמך!) כאל דבר קדוש, שיש להוקיר ולתמוך בו. לעולם אל תלחץ על אישה להכנס איתך למיטה אם היא לא רוצה את זה ב100%, גם אם היא בת הזוג שלך כבר 20 שנה. שאל את האישה שאיתך מה היא הייתה רוצה ממך כתמיכה לתהליך שלה להתחבר לטבע הארוטי הטבעי שלה – “מה הכי יתמוך בך? מה את מבקשת ממני?”
ולסיום הנה שיר מעורר השראה – “אם אתה רוצה לשנות את העולם, אהוב אישה”  מאת ליסה סיטורה (באנגלית).

לסיכום….

המצב הטבעי שלנו כנשים הוא מצב אורגזמי – חיוניות, שמחת חיים, יצירתיות, השראה והנאה הן תכונות שטבועות עמוק בתוכנו. התובנה הזו היא מאוד מעצימה, כי המשמעות שלה היא שאנחנו לא תלויות באף גורם חיצוני שיספק לנו שמחה והנאה. אני מזמינה אותך לבנות מערכת יחסים אינטימית עם עצמך ועם החלקים האינטימיים שלך, אפילו אם זה מרגיש מוזר ולא-מוכר בהתחלה – זוהי ההתחלה של מסע מרתק לגילוי העוצמה הטבעית שבך.

מוזמנות לשתף כאן למטה בתגובות: מה מחבר אתכן למיניות שלכן? האם אתן מרגישות אשמה או בושה או פחד לדבר על הנושא? האם מישהי מכירה מקור מהימן להשגת ביצת ג’ייד בישראל? או כל שיתוף אחר שעולה בדעתכן – ממש אשמח לשמוע מכן!

מאחלת לכולנו, נשים וגברים, לבנות יחד עולם שבו נשים מחוברות לעוצמה המלאה שלהן!
אין ספק שעולם כזה יהיה הרבה יותר בר-קיימא (ראו המאמר הקודם שלי על הקשר בין פמיניזם לקיימות…).

לתוכן זה נכתבו 20 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן