לעבור את הקיץ בקלות: דאודורנט טבעי פשוט להכנה

גוף בריא

בעקבות הקיץ שכבר התחיל (מה לעשות שהאביב הקדים השנה) השימוש בדאודוראנט הופך לנחוץ יותר ויותר ככל שהטמפרטורות עולות. לאחרונה נפל לי האסימון שלאלומיניום אין באמת מקום בגוף האדם, ולא משנה הוויכוח לגבי השפעותיו הבריאותיות – זהו יסוד שפשוט לא נחוץ לנו בגוף, אז אם כך מדוע אנו מרססים/ משפריצים/ מורחים אותו על אחד (או ליתר דיוק שניים) מהאזורים הרגישים בגופנו כל יום?

בעקבות הקיץ שכבר התחיל (מה לעשות שהאביב הקדים השנה) השימוש בדאודוראנט הופך לנחוץ יותר ויותר ככל שהטמפרטורות עולות. לאחרונה נפל לי האסימון שלאלומיניום אין באמת מקום בגוף האדם, ולא משנה הוויכוח לגבי השפעותיו הבריאותיות – זהו יסוד שפשוט לא נחוץ לנו בגוף, אז אם כך מדוע אנו מרססים/ משפריצים/ מורחים אותו על אחד (או ליתר דיוק שניים) מהאזורים הרגישים בגופנו כל יום?

דאודורנט vs סודה לשתייה

בעבר שמעתי על הטריק הזה של סודה לשתייה במקום דאודורנט. ההיגיון מאחורי הגישה הזאת נכון – במקום למנוע את פעולת ההזעה (שיש לה תפקיד חשוב) כמו בדאודורנט רגיל, אנו פשוט לא נותנים לחיידקים שניזונים ממנה (וגורמים לריח) להתקיים, וזאת על ידי העלאת ה-pH באזור הבית שחי על ידי בסיס חלש (אותם החיידקים צריכים אזור חומצי כדי להתקיים). הבעיה העיקרית בכך היא שהסודה לשתייה זהו מלח, וגרגירי המלח קשים יותר מגרגירי חול ומגרדים! מאוד!

סודה לשתייה ישירות על העור עם מעט מים- פתרון טבעי במקום דאודורנט מסחרי אך מרקם לא נעים מלכלכך את הבגדים ומגרד

מרקם לא נעים, מלכלכך את הבגדים ומגרד

פתרונות ששמעתי עליהם וניסיתי ליישמם הם המסה של מעט מהסודה לשתייה בכוס עם כמה טיפות מים, ולמרוח את הנוזל הזה על בית השחי. הבעיה שזה גורם לבית שחי רטוב עם תמיסה בוצית או חולצה ומכנסיים רטובים כי היחס בין המים לסודה לשתיה לא נכון… במחקר שעשיתי ברחבי האינטרנט קיבלתי חיזוק חיובי מMIT.
אז כיצד מכינים דאודוראנט טבעי מסודה לשתיה שלא יגרד ויגרה את האזור? שני מתכונים שאני ממליץ עליהם.

מתכון ראשון

המרכיבים

  • שמן קוקוס

    שמן קוקוס

    3 כפות שמן קוקוס

  • 3 כפות סודה לשתייה, טחון דק – על מנת להימנע מהמצב הלא נעים של תחושה של גרגירי חול בבית השחי, טחנתי את הסודה לשתייה במטחנת קפה.
    מטחנה הכי פשוטה תעלה 50 שקלים במבצע לחג, אך מצד שני כמה תשתמשו בכלי הזה? אז ניתן למצוא שכן שיש לו אחת ולטחון כמות לתקופה הקרובה.
  • 2 כפות חמאת שיאה.
  • כמה טיפות משמן אתרי – מטרת השמן בעקרון לריח נעים, אך יש הטוענים כי שמנים שונים עוזרים לגוף האדם בדרכים שונות, אני לא יודע אם זה נכון אז אתם מוזמנים לחפש באתרים שונים מה כל שמן עושה. באופן אישי אני אוהב להשתמש בשמן עץ התה לכל בעיה גופנית של זיהום, גם במקרה זה ניסיתי את שמן עץ התה, דבר אשר התגלה כטעות חמורה – שמן עץ התה גרם לי לכוויות ממש לא נעימות באזור הרגיש בגוף (בית השחי) ראו הוזהרתם.
  • עמילן Arrowroot או קורנפלור להכנת דאודורנט טבעי

    עמילן Arrowroot או קורנפלור להכנת דאודורנט טבעי

    קורנפלור או קמח Arrowroot (עמילן)- המטרה של חומר זה היא בסך הכל הוספת נפח לדאודורנט ומרקם נעים, לכן אני לא רושם כמות.
    פשוט תוסיפו בהדרגה עד שאתם חשים שהמרקם ממלא את שביעות רצונכם. כמו שכתבתי ניתן להחליף את הקורנפלור בקמח Arrowroot (לפי מורפיקס – צמח רב-שנתי הגדל ביערות גשם, ומפקעות קני השורש שלו מפיקים עמילן). גם את האבקה הזו מומלץ לטחון דק במטחנת קפה עד לרמה של טלק.

  • צנצנת זכוכית בגודל מתאים לדאודורנט – עם מכסה שנסגר טוב ואטום.

אופן ההכנה

  • המסת חמאת השיאה והוספת המרכבים להכנת דאודורנט טבעי

    המסת חמאת השיאה והוספת המרכבים להכנת דאודורנט טבעי

    ראשית נמקם את צנצנת הזכוכית בתוך סיר כאשר הצנצנת לא נוגעת בקרקעית (למשל ניתן לזרוק 2 כפיות על הקרקעית ולהניח את הצנצנת עליהם, ליצור סוג של “סיר צף” כמו להכנת ממרח שוקולד, עם צנצנת הזכוכית וסיר הבישול, את הסיר יש למלא במים (לשמור על הצנצנת יבשה מבפנים).

  • לתוך הצנצנת נכניס את חמאת השיאה ושמן הקוקוס.
  • נתחיל לחמם את הסיר עם המים בחום בינוני (על הגז) עד שחמאת השיאה תמס, לצערי לא מדדי איזה טמפרטורה אך בערך 37 מעלות צלזיוס, הצנצנת הצפה תשמור על חמאת השיאה שלא להישרף.
  • להוסיף את הסודה לשתייה והקורנפלור (או עמילן), יש לוודא כי נטחנו טוב לפני, גם אם לא הדאודורנט יעבוד פשוט יהיה פחות נעים למגע.
  • לערבב היטב.

    המרקם של הדאודורנט הטבעי לאחר שהתקרר- הרבה קרונפלור

    המרקם של הדאודורנט הטבעי לאחר שהתקרר- הרבה קרונפלור

  • להוסיף את השמנים האתרים- זה המקום ליצירתיות ואומנות אמיתית, לבנדר, פירות הדר, או כל שמן שמריח לכם נכון ובכמות שתאהבו (טיפות בודדות). שמן עץ התה לא הרבה! הוא חזק מדי לאזור רגיש זה!
  • לשים על המדף ולתת לדאודורנט להתקרר, ניתן לשים במקרר אך אין באמת סיבה, גם בחדר זה עובד יופי.
המרקם לאחר שהתקרר - יותר חמאת שיאה ופחות קורנפלור

המרקם לאחר שהתקרר – יותר חמאת שיאה ופחות קורנפלור

טמפרטורת ההמסה של חמאת השיאה היא קצת פחות מטמפרטורת הגוף (37 מעלות צלזיוס), מה שאומר שביום חם הדאודורנט יהפוך לנוזל ויתקשה חזרה בערב, יש לזכור זאת עם אתם סוחבים אותו אתכם בתיק, ולכן חשוב לבחור צנצנת שנסגרת טוב!

הכמות הזאת מספיקה בערך לשבועיים עד חודש, חלק מסוד השימוש בדאודורנט טבעי הוא להתקלח כל יום לשמור על רמת הגינה גבוהה ובגדים נקיים. אני מורח מעט עם אצבע מיד לאחר המקלחת בבוקר וזה מספיק לי ליום שלם.

מתכון שני

מרכיבים

  • שמן קוקוס

    שמן קוקוס

    6 כפות שמן קוקוס

  • רבע כוס (4 כפות) סודה לשתייה
  • רבע כוס (4 כפות) קורנפלור או קמח Arrowroot (עמילן)
  • צנצנת עם מכסה שנסגר היטב
  • שמנים אתרים

אופן ההכנה:

  • ערבוב הדאודורנט הטבעי עם מזלג

    ערבוב הדאודורנט הטבעי עם מזלג

    לטחון טוב טוב את כל האבקות עד לרמה של מרקם של טלק (כל אבקה לחוד).

  • לערבב את האבקות עם השמן קוקוס בתוך הצנצנת בעזרת מזלג.
  • להוסיף כמה טיפות של שמנים אתרים לריח נעים.
  • לשמור באחסון בצנצנת או לעצב בעזרת היד לתוך מיכל ישן של דאודורנט לשימוש נוח יותר.
הוספת שמן אתרי לתוצר הסופי של הדאודורנט הטבעי

הוספת שמן אתרי לתוצר הסופי של הדאודורנט הטבעי

 

היתרון של מתכון זה שהוא איננו נמס בקיץ ולכן ניתן לסחוב יותר בקלות בתיק. החיסרון זהו המגע הקצת פחות נעים וששמן קוקוס יקר יותר מחמאת שיאה. כמובן שניתן לשחק עם הכמויות בשני המתכונים, אם אתם רואים שאתם זקוקים ליותר או פחות סודה לשתייה.

 

הערות אחרונות

מכיוון שאופן הפעולה בדאודורנט הטבעי הוא לדכא את החיידקים ולא לתת להם בית גידול טוב, תהליך המעבר לדאודורנט הטבעי  לוקח בערך שבוע (ואף פחות), לכן בימים הראשונים ניתן להשתמש פעמיים ביום ואולי אפילו להחזיק מגבונים לחים בתיק למקרה חירום של ריח מבית השחי (פשוט ללכת לשירותים ולנקות את הבית שחי), לאחר שבוע ריכוז החיידקים באזור ירד בכמה סדרי גודל ואתו הריח הרע.
חלק גדול מהריח של הזיעה נובע מתזונה, אוכל מתובל גורם לגוף לפלוט את התיבול בזיעת הגוף (ונוזלי גוף נוספים) לכן כחלק מהמעבר לחיים בריאים יותר מומלץ להתחיל להתפנק מטעמם הטבעי של הירקות והקטניות תוך כדי הקטנת והפסקת השימוש בתבלינים.

בהצלחה וקיץ חמים ונעים לכולם.

דאודורנט טבעי

דאודורנט טבעי

לתוכן זה נכתבו 80 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן