הכנת גירי מדרכה

חינוך, חברה וקהילה

ברכיים בצבעי הקשת, הידיים שלי מקומחות בורוד צהוב וירוק, על האף אבקה לבנה ומתחתי ציור ענק שנדמה לי מחזיק את העולם כולו. גירי מדרכה הם תענוג לילדים וגעגוע לגדולים, וכל כך פשוט להכין ביחד בבית, כמות שתחזיק חודשים… אז עכשיו, שעוד רגע מגיעים הגשמים, אפשר לצייר על המדרכה להנאתנו, ולסמוך על הגשם שישטוף הכל יפה יפה כשנסיים.

ברכיים בצבעי הקשת, הידיים שלי מקומחות בורוד צהוב וירוק, על האף אבקה לבנה ומתחתי ציור ענק שנדמה לי מחזיק את העולם כולו. גירי מדרכה הם תענוג לילדים וגעגוע לגדולים, וכל כך פשוט להכין ביחד בבית, כמות שתחזיק חודשים… אז עכשיו, שעוד רגע מגיעים הגשמים, אפשר לצייר על המדרכה להנאתנו, ולסמוך על הגשם שישטוף הכל יפה יפה כשנסיים.

images (28)

אז איך מכינים

נתחיל עם הכנת התבניות לגירים: אנחנו אוהבים אותם גדולים ונוחים לאחיזה. הניחו 6 גליליי נייר טואלט על מגש כלשהו, אפשר גם בתוך קופסאת קרטון. מה שחשוב הוא שהתחתית אטומה לחלוטין. אפשר להעזר בנייר אפייה ולהדביק לתחתית הגליל.

הכנת הצבעים

images (29)בקערה גדולה נערבב כוס גבס עם כוס מים. המשיכו להוסיף מים ולערבב לאט לאט, עד שיווצר מרקם משחתי, כמו טחינה גולמית :)

כעת נחלק את הגבס הלבן לכוסות נפרדות. זה הזמן לערבב ולהוסיף לכל כוס צבע אחר – גואש, אקריליק או פיגמנט טבעי – שפריץ קטן של אדום/ כחול/ צהוב/ כתום, ולערבב היטב. תוכלו לשחק עם הגוונים ע”י הוספת צבע נוסף.

images (25)עכשיו מוזגים את הגבס לגלילים. וזהו! מחכים.
אם השתמשתם, כמונו, בגלילים, הייבוש המלא אורך יומיים שלמים – לא לחפף! הגירים יוצאים קשים ומושלמים! אם השתמשתם בתבנית סיליקון לגירים קטנים יותר, כמה שע’ יספיקו.
אחרי 48 שע’ מוציאים את הגירים בהתרגשות, יוצאים למדרכה הקרובה, משתטחים עליה ומתחילים לצייר עד אין סוף…

תענוג ממכר…
גיליתם טיפ מעולה בשלבי ההכנה? אהבתם? ספרו לנו כאן בתגובות למטה.

גירי מדרכה

גירי מדרכה

לתוכן זה נכתבו 19 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן