המדריך השלם להרחקת נמלים בשיטות טבעיות (פחות או יותר)

גוף בריא

בעניין הנמלים /מקקים/יתושים/עכברים הגישה הטבעית שלי עומדת למבחן מאתגר. הנטייה האימהית-היסטרית שלי היא “ספריי וגמרנו” רק כדי לא לראות אותם בתוך הבית שלי, אבל הרוקחת שבי מעדיפה לראות בזה אתגר לגישה הטבעית – הנה הזדמנות להוכיח שלא צריך כימיקלים ורעלים כדי לחיות טוב. לקח לי חודש של ניסויים להביא לכם את כל הפתרונות הטבעיים להרחקת נמלים. נוסה על בע”ח. וגם על בני-אדם.

ב”ה

רגע לפני שהקטנה נכנסת למיטה אני מרימה את השמיכה הורודה ומגלה קן נמלים, עוד לפני שאני מספיקה להוציא צווחת-אימה אחיה הגדול מסביר בקול רגוע – “הם פשוט אכלו אצלי עוגיה במיטה, אז העברתי אותם דירה למטה…”
אני מנסה לברר למה למיטה של אחותו ולא החוצה, לדוגמא?
“אה, זה לא בעיה, אמא זה לא כמו בני-אדם, ממש קל להעביר אותם דירה”.
ברור.

בעניין הנמלים /מקקים/יתושים/עכברים הגישה הטבעית שלי עומדת למבחן מאתגר. הנטייה האימהית-היסטרית שלי היא “ספריי וגמרנו” רק כדי לא לראות אותם בתוך הבית שלי, אבל הרוקחת שבי מעדיפה לראות בזה אתגר לגישה הטבעית – הנה הזדמנות להוכיח שלא צריך כימיקלים ורעלים כדי לחיות טוב.

לקח לי חודש של ניסויים להביא לכם את כל הפתרונות הטבעיים להרחקת נמלים. נוסה על בע”ח. וגם על בני-אדם.

זה באמת עובד?

אם אתם עובדים, זה עובד! הפיתרון הוא תמיד הוליסטי, או ליתר דיוק – צאו מהראש של ספריי קטלני שמרעיל גם את בני הבית. בשיטות הטבעיות אנחנו יוצרים סביבה שלא מאפשרת להם לגור אצלנו בבית, עד סוף הקיץ. מבטיחה.

שלב ראשון – מניעה

אני יודעת, זה סוג של התעללות להמציא אבטיח בעונה של נמלים, אבל נסו לדחוק את הילדים למרפסת – בקיץ אוכלים בחוץ. פרורים/ נוזלים/ סוכר בחוץ = נמלים בחוץ.

שלב שני

שמנים וצמחים שנמלים שונאות:

  • צרורות צמחיםשמן אתרי מנטה חריף ומרחיק נמלים מיידית – טפטפו לתוך הקן, על הרצפה ועל מטלית לחה ונגבו את כל הרצפה/ שביל הנמלים.
  • שטיפת רצפה בחומץ – מהיום פקק חומץ ו-5 טיפות שמן אתרי מנטה/קינמון בכל שטיפת רצפה.
  • הכינו לכם תרסיס של חומץ עם 10 טיפות מנטה + 5 טיפות קינמון + 5 טיפות גרניום, ורססו חופשי, יש לזה ריח נפלא וגם יתושים יברחו מכם.
  • לשתול בכניסה לבית: “אמנון ותמר”- מכירים? צמח דוחה חרקים ויפה ביותר, לשתול בעציץ חרס נחמד או פשוט בכניסה לבית, כנ”ל נענע /מנטה וגרניום. שיחים שמריחים נפלא, טובים ללימונדה קייצית, ומרחיקים נמלים מפתח הבית. נסו בעצמכם!
  • לפזר בבית בסלסלה יפה צמחי מרפא: עלי דפנה, רוזמרין, לבנדר, מקלות קינמון – כולם מרחיקי מקקים ונמלים!

שלב שלישי – חיסול ממוקד

סודה לשתיהאם חיפפתם בשני השלבים הקודמים (או שיש לכם נמלים עקשניות) השלב הזה סותם את קיני הנמלים, מעט אגרסיבי אך עדיף על כימיקלים סינטטיים חזקים.

  • קמח תופח – לפזר יש לתוך הקן או על שביל הנמלים, הנמלים מביאות לקן ויחד עם מים זה תופח וסותם לנצח את הקן.
  • קמח תירס – כנ”ל.
  • ואפילו טלק – אם עדיין לא הקשבת לי ועוד לא הוצאתם מהבית את האסבסט הנקרא “טלק” לפחות השתמשו בו בחכמה כקוטל-נמלים. יעיל להחריד, וגם ישכנע אותכם להפסיק לשים את זה על עצמכם.

נמליםולסיום אנקדוטה מדהימה – הכנתי לילדים גירי מדרכה (המדריך בקרוב, לימי החופש הקשים), הם ציירו שעות בשביל הכניסה לבית ופתאום הפלא ופלא, כל הנמלים שהיו ברדיוס זלגו הלאה הרחק מאיתנו… (סליחה אם מישהו משכניי קורא את זה…). אח”כ קראתי שהבדואים מסמנים בגיר טבעי סביב המאהל שלהם, כי זה מרחיק נחשים/עקרבים/נמלים מקקים.

מרוב התלהבות הרשיתי להם להכנס ולצייר על הרצפה בבית. עדיף על נמלים, לא?

אז קדימה – לכו לשתול, לשטוף, לרסס, לאכול בחוץ – ואל תשכחו לספר לנו איך היה!
(אלא אם כן לא עבד לכם – ואז לא חשוב (; …)

לתוכן זה נכתבו 98 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן