חורף, העובש מנקד את העורף – חלק א’

תיקונים ושיפוצים

ממש רציתי שיגיע החורף שיתחיל לרדת גשם ואפילו כתבתי על זה ולשמחתי לא חלפו יומיים והתחיל לרדת גשם והיה מאוד כיף, עד ש… הקיר הדרומי של ביתי שחוטף גשם מבחוץ התחיל לפתח סימנים של עובש. בהתחלה זאת הייתה מושבה אחת ולאט לאט הקיר קיבל עיצוב דלמטי – מאוד מבאס. יצאתי לחפש תחליף ידידותי למשתמש ולסביבה. מצאתי מספר אפשרויות והחלטתי לחקור מי תהיה המוצלחת ביותר.

הקיר הדלמטי

ממש רציתי שיגיע החורף שיתחיל לרדת גשם ואפילו כתבתי על זה ולשמחתי לא חלפו יומיים והתחיל לרדת גשם והיה מאוד כיף, עד ש… הקיר הדרומי של ביתי שחוטף גשם מבחוץ התחיל לפתח סימנים של עובש.

בהתחלה זאת הייתה מושבה אחת ולאט לאט הקיר קיבל עיצוב דלמטי – מאוד מבאס.

חשוב לי לציין, שהעובש שמופיע על הקירות הוא רק סימפטום לבעיה החמורה יותר – רטיבות או חוסר באוורור שגורם להצטברות של לחות. הסתכלות על הקיר מבחוץ גילתה שעשו עבודה ממש גרועה בכל הקשור לטיוח שלו  (כי הוא עורפי ולא רואים אותו) ומים חדרו לתוכו.

הקיר הדלמטי שלי

הקיר הדלמטי שלי

איך נפטרים מהעובש?

חוץ מזה שצריך לטפל בקיר מבחינה חיצונית על ידי טיוח ואטימה, צריך לעצור את מושבות העובש מלמלא את כל הקיר.

התשובה המקובלת היא לאוורר את החדר וניקוי של הקיר באקונומיקה, אבל אני כבר זמן רב לא מחזיקה את החומר הזה בבית, לכן יצאתי לחפש תחליף יותר ידידותי למשתמש ולסביבה. מצאתי מספר אפשרויות והחלטתי לחקור מי תהיה המוצלחת ביותר.

חלקות המחקר והטיפולים

כמו במחקר מדעי, בחרתי חלקות בקיר בגודל 15*15 ס”מ וסימנתי אותן בעיפרון – 2 חלקות לכל טיפול משני צידיו של התנור.

הטיפולים שמצאתי ברחבי הרשת הם:

  • שמן עץ התה – מערבבים כפית שמן עץ התה בשתי כוסות מים, משפריצים על הקיר או מורחים במברשת ונותנים לזה להתייבש. שימו לב – הריח חזק.
  • סודה לשתייה וחומץ– יוצרים תמיסת חומץ ומים ומערבבים אותה עם סודה לשתיה בכפות כפולה מן התמיסה.  (יחס 1:2 בין התערובת הנוזלית לסודה לשתיה). נוצרת משחה שאותה צריך למרוח על הקיר ולתת לה להתייבש. אחרי כמה ימים מגרדים מן הקיר.
  • חומץ לבדו – פשוט להשפריץ חומץ על הקיר.
  • חומץ מדולל במים – לדלל חומץ עם מים ביחס של 3:2 חומץ למים.
  •  תמצית זרעי אשכוליות – (את זה לא ניסיתי) מערבבים 20 טיפות של תמצית זרעי אשכוליות בשתי כוסות מים ומשפריצים על הקיר.

צד שמאל

צד ימין

מי יהיה הקוטל המושלם?

בשבוע הבא אספר לכם מה קרה – תמונות מובטחות!

לתוכן זה נכתבו 8 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן