ריפוי עצמי

נפש בריאה

אנחנו יצורים הוליסטיים… אין באמת הפרדה בין הגוף לנפש, בין הנפש לתודעה… אנחנו שלם אחד. תפקידה של ההפרדה שאנו עושים בין החלקים השונים המרכיבים, היא לעזור לנו להבין טוב יותר, לתפוס את השלם הבלתי נתפס שאנו חלק ממנו. במאמרים הבאים אתמקד בתחומי הריפוי השונים על פי ההפרדות שאליהן אנו רגילים להתייחס: ריפוי פיזי, ריפוי רגשי, ריפוי אנרגטי וריפוי תודעתי.

מחלה היא ביטוי פיזי למצב תודעתי, רגשי ואנרגטי.

אנחנו יצורים הוליסטיים… אין באמת הפרדה בין הגוף לנפש, בין הנפש לתודעה… אנחנו שלם אחד. תפקידה של ההפרדה שאנו עושים בין החלקים השונים המרכיבים, היא לעזור לנו להבין טוב יותר, לתפוס את השלם הבלתי נתפס שאנו חלק ממנו.

במאמרים הבאים אתמקד בתחומי הריפוי השונים ע”פ ההפרדות שאליהן אנו רגילים להתייחס: ריפוי פיזי, ריפוי רגשי, ריפוי אנרגטי וריפוי תודעתי.

אך לפני כן, סקירה כללית יותר לגבי מהות של מחלה. כאשר נפנה להתבונן בקיומן של מחלות בגוף הפיזי ניתן לזהות 3 סוגי מחלה ע”פ המקור שממנו נובעת המחלה:

  • הסוג הראשון הינו מחלה כביטוי לשיעור שבחרנו לנו לפני הגיענו לכאן, לעולם החומר. כלומר – מחלה שבחרנו כדי להתפתח ממנה. בתחום זה נמצאות כל המחלות הכרוניות, מחלות סופניות, מחלות שמאלצות אותנו להתפתחות ולמידה.
  • הסוג השני – מחלה שהיא ביטוי זמני לחוסר איזון זמני – כאבים למיניהם (כאב גב, כאבי ראש וכד’), גירוי בעור, גרדות, פטריות וכן הלאה. במקרה הזה אין צורך בלמידה תהליכית מתמשכת. ככל שנזהה מהר יותר את חוסר האיזון שיצר את התגובה הפיזית בגוף, נוכל לקחת אחריות ולשנות את הדורש שינוי. לאחר שהחזרנו את עצמנו לאיזון (בנושא הספציפי) ניתן לבקש ריפוי ספונטני. אין צורך להאחז בסימפטום או להאחז באמונה שיש צורך לעשות משהו כדי שהוא יעלם מחיינו. כמובן שבמידה ולא הבנו את מה שנדרש להבין או שלא עשינו שום שינוי בהתנהלות, המחלה יכולה להתדרדר למצבים כרוניים: כאב גב יכול להפוך לפריצת דיסק וכאבי ראש יכולים להפוך למיגרנות המתפרצות בזמנים קבועים במהלך זמן של שנים.
  • הסוג השלישי – מחלות שמטרתן חיסון הגוף הפיזי או ניקוי הגוף – וירוסים למיניהם, שפעות, מחלות ילדות, מחלות חום וכד’. במצב זה אין מה להתנגד למחלה כי התנגדות רק תחריף את הסימפטומים ומשך המחלה. אין מה ללמוד מלבד אולי להרפות ולאפשר לעצמנו לנוח, לאפשר לעצמנו להיות חולים ואולי אף מטופלים ע”י אחרים. אין גם צורך בהרגעת הסימפטומים או שיכוך החום כי עצם המחלה במהותה הוא חיסון הגוף. שימוש באמצעים שונים להורדת חום או הפגת כאב רק יחליש את יכולת החיסון הטבעית של הגוף וימנע מהאדם החולה את ההתמודדות הבריאה עם המחלה. מחלות מסוג זה מתהוות בד”כ במצבים של קושי רגשי ובאות הרבה פעמים לעזור לנו לבצע שינוי בחיים. המחלה מאפשרת לגוף התמרה של מצבים. גם כאן – הבנה של הרובד הנסתר – עוזרת הרבה פעמים לריפוי הנגלה.

אז מה כן עוזר?

ראשית עצם ההבנה של מטרת המחלה, ומתוך כך – אמונה בכוח הריפוי שטמון בתוכנו, אמונה ביכולתו של הגוף לרפא את עצמו מכל חולי בהינתן התנאים המתאימים. מתוך כך – יצירת התנאים הטובים ביותר להבראה .

שימוש בתרופות ומשככי כאבים – כל תרופה, טבעית, אלטרנטיבית או קונבנציונאלית, היא התערבות בתהליך המחלה. גם טיפולים פיזיים ואנרגטים הם סוג של התערבות.

הבחירה אם להתערב, מתי להתערב ואיך להתערב נובעת קודם כל ממהות: מה המהות של רצוננו להתערב. לאחר שאנו במודעות לתפקיד המחלה בחיינו ומתוך אמונה בכוח הבריאה ובכוח הריפוי של הגוף נוכל לבחור האם להתערב ואיך להתערב.

המ-ון תרופות קונבצניונאליותכאשר נבחר תרופה או טיפול עבור עצמנו נוכל לבוא נקיים מכל רגש של פחד או התנגדות ועם התכוונות מדוייקת ליצירת ריפוי – נביא את התרופה (פיזית או סימבולית) למרכז הלב שלנו ונבדוק האם יש כיווץ או היפתחות והתרחבות. כאשר מדובר באדם אחר (כמו ילדינו) נוכל לאפשר לו בחירה חופשית מבלי לכפות עליו את דעתנו או רצוננו.

כאשר נבחר תרופה או טיפול – רצוי לבחור מתוך ידע על פעולת התרופה ולא מתוך רגש (פחד, התנגדות למחלה) או מתוך הדעה הרווחת בסביבה שבה חיים. רצוי לבחור תרופה שאינה משבשת את מהלכו ותפקודו התקין של הגוף ואינה פוגעת במערכות הגוף הטבעיות. רצוי להבין על מה ואיך התרופה פועלת. פרחי באך למשל מטפלים בגורמים רגשיים. תרופות אנטיהיסטמניות פועלות ע”י דיכוי המערכת החיסונית ועוד…

מעבר לכל האמור לעיל רצוי להבין כי הגוף שלנו הכלי המאפשר לנו קיום בעולם זה. כלומר – ללא הגוף אין אפשרות לנשמה לחוות את עצמה בעולם החומרי.

כאשר הבנה זו מתקבעת מתחיל תהליך מבורך של שחרור ההאחזות בגוף הפיזי. שחרור זה אין משמעותו זלזול בצרכי הגוף או התעלמות מהם אלא להפך – יש יותר ויותר הקשבה ודיוק בנושאי תזונה, שינה, פעילות גופנית ועוד…

במקביל לכך, מתחילה להתהוות מערכת יחסים של אמון בגוף והבנה כי כל התהליכים הפיזיים שאנו חווים בגוף הינם מדויקים ביותר ובעלי מטרה ברורה ומהות. מתוך הבנה זו מתקיים יחס של כבוד לגוף, ללא האחזות בו. ללא האחזות משתחררת הדאגה באשר לכל סימפטום שצץ בגוף ומתחזקת האמונה וההבנה ביחס לתפקידו של כל תהליך.

שינוי תודעתי מתודעת חולי לתודעת בריאות מאפשר לוותר על הרבה מאוד מחלות או לעבור אותן בקלות רבה, מבלי להרגיש כמעט. המחלה או הסימפטום ללא ההאחזות הרגשית וללא הדרמה הרגשית המתלווה אליה בד”כ, מאפשרים לנו התפתחות תקינה והתמרת תהליכים ברמה הפיזית.

שינוי תודעתי מתודעת חולי לתודעת בריאות מאפשר לוותר על הרבה מאוד מחלות או לעבור אותן בקלות רבה, מבלי להרגיש כמעט.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן