שימוש חוזר במגירה

בבית המלאכה

ארון זה בנוי סיבית פשוטה ומחורבנת, נקנה לפני כעשור באיזו מאורה ברח’ הרצל, כיוון שהיינו זקוקים לארון קטן ”בינתיים”. עם השנים וההעברות נוספו לו עוד ועוד חיזוקים ”בינתיים, שלא יתפרק”. למען השימושיות הוחלט להוסיף לארון מגירות, וחיש מהר נמצאה מגירה ישנה במידות מתאימות. המגירה נסעה במקור על לייסטים מעץ, והוחלט לזרום עם התכנון המקורי.

בשיפוץ האחרון הושאר בחדרה של בתנו מקום לארון גדול שהתכוונתי לבנות לבד (מחומרים ממוחזרים, אלא מה).

חלק נכבד מהשיפוץ נעשה במו ידי ובמו ידי חברים ובקצב שלנו, חופשת הפסח הלכה ונגמרה, התאומים עדיין ישנו על הרצפה בסלון, ואשתי המעשית מכולנו פסקה – לא נמתין עד שתבנה לקטנה ארון – נעביר ממקום אחר בדירה ארון קטן “בינתיים”.

ארון זה בנוי סיבית פשוטה ומחורבנת, נקנה לפני כעשור באיזו מאורה ברח’ הרצל, כיוון שהיינו זקוקים לארון קטן “בינתיים”. עם השנים וההעברות נוספו לו עוד ועוד חיזוקים “בינתיים, שלא יתפרק”.

למען השימושיות הוחלט להוסיף לארון מגירות, וחיש מהר נמצאה מגירה ישנה במידות מתאימות. כיום מקובל להתקין מגירות על מסילות מתכת עם גלגלים, החל מכ-15 ש”ח לזוג מסילות בסיסיות. מגירה זו נסעה במקור על לייסטים מעץ, והוחלט לזרום עם התכנון המקורי.

ראשית נמצא דיקט בעובי מתאים, נמדדו, סומנו ונוסרו ממנו שני לייסטים:

נבדקה ההתאמה למגירה. יש לשים לב כי אחת מצלעות המסילה ישרה כיוון שנחתכה במשור תעשייתי בנגריה, אחותה אינה תאומה לה כיוון שנוסרה בבית ידנית. יש להקפיד לשים את הדופן הישרה יותר למעלה.

אחת המסילות יועדה לחיבור לדופן הארון, לשניה היה צורך בהתאמת ניצב עץ, השתמשתי בשאריות שנותרו מהכנת שולחן הנגרות מאחד הפוסטים הקודמים (הנראה גם בתמונות בהמשך). בתמונה סימון מיקום (גובה) המסילה לפי המגירה. נעשה שימוש במסמרים ולא בברגים, כיוון שהדיקט דק מכדי לשקע בו ראש בורג, וזה היה מפריע לתנועת המסילה.

כעת הפכנו את המדף שפורק מהארון, מיקום הניצב נמדד שנית וסומן:

כיוון שהארון “זמני”, נקדחו חורים לברגים דרך המדף. זה פתרון עמיד יותר מאשר זויות למיניהן, אמה-מה פחות יפה. ראשית נקדחו חורים רדודים במקדח עץ 8 מ”מ לשיקוע ראשי הברגים:

ואחריהם חורים עוברים בקוטר 4 מ”מ:

הניצב חובר למדף באמצעות ברגי סיבית 3.5/50. כעת הורכב המדף, סומן מיקום המסילה השניה וזו מוסמרה לדופן הארון:

והמגירה במקומה:

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן