מראה למקלחת

תיקונים ושיפוצים

הכנת מסגרת ומדף קטן למראה למקלחת / חדר שירותים מעץ במקום הפלסטיק הלא כל-כך אסטטי שבדרך כלל עוטף את המראות הזולות הללו. בנוסף, היה לי כלי עבודה חדש שעוד לא עבדתי איתו והייתי חייב למצוא משהו פרודוקטיבי לעשות איתו.

בשירותים+מקלחת בבית החדש רציתי להחליף את הפלסטיק הלא נעים של המראה במסגרת עץ, וגם הייתה נחיצות למדף להניח עליו מברשת שיניים ושאר כלי עבודה. בנוסף, בדיוק עשיתי רכישה מצויינת של רוטור יד שנייה מנגר שסגר את הנגריה שלו, ועקצץ לי בקצות הידיים לנסות אותו כך שהחלטתי לתכנן את המסגרת כך שיהיה שימוש לרוטור.

עבודה עם הרוטור

כמו שהבנתם, מומחה בעבודה איתו אני לא. מה שחשוב לדעת הוא שהוא כלי מסוכן לא פחות מכל מסור חשמלי אחר, והביטים שלו מסתובבים מאוד מהר. חשוב להזהר מזה. שנית, כמו לכל כלי סיבובי, שמסתובב לכיוון אחד, למדתי שיש חשיבות לכיוון שבה מכרסמים עם הרוטור – ז”א, כמו במשחזת זווית, יש כיוון אחד שמאפשר לכם שליטה טובה יותר על הרוטור בזמן הכרסום, חשוב לעשות ניסויים ולצבור ניסיון ורק אחר כך להתחיל לעבוד על הפרוייקט עצמו.

כעת אני לומד על הדרך ורוכש שעות טיסה. אין דרך אחרת ללמוד.

הכנת המסגרת

את המסגרת הכנתי מלייסט ארוך שמצאתי פעם (כבר לא זוכר איפה) בעובי 2 ס”מ, וברוחב 5 ס”מ. הרעיון היה ליצור שקע לאורך כל הלייסט בעזרת הרוטור (מדליק, לא?) ומאוחר יותר לחתוך את הלייסט לאורך הרלוונטי כדי ליצור ממנו את המעטפת לכל המראה. בתמונה שמשמאל רואים הדמייה של הרוטור בתוך השקע. זאת הדמייה כיוון שיד אחת החזיקה את המצלמה ויד שניה ייצבה את הרוטור כבוי. רק כדי שתבינו מה היה כאן.

הלייסט לפני הכרסום עם הרוטורהדמייה של הרוטור מכרסם את הלייסט

 

 

 

 

חיבור המסגרת

את הלייסט הארוך, שעכשיו יש בו שקע, חתכתי לפי אורך המראה כך שהמראה תשב בתוך השקע שבעץ, מכל הכיוונים, והעץ ממש יסגור על המראה. את החיבורים בין חתיכות הלייסט עשיתי עם שני ברגים קטנים דקים (3-4 מ”מ) באורך מספק (4 ס”מ) בכל אחת מהפינות. יש להזהר שלא לפצח את העץ עם הברגים, כי הוא יותר חלש עכשיו אחרי שכרסמנו את החריץ במרכז. אם יש לכם ספק, פשוט קדחו מבעוד מועד את חורי הברגים עם מקדחה ד”ק של 2 מ”מ, שיוביל את הבורג בבטחה עד נעילה סופית.

המראה בתוך המסגרת לפני סגירה של הלייסט מלמעלההמראה בתוך המסגרת לפני סגירה של הלייסט מלמעלההמסגרת מוכנה

 

 

 

הכנת המדף

המדך הוכן משאריות של דיקט מצופה, שממנו גם יצרתי את המשטח העליון של שירותי הקומפוסט, כך שאפילו נוצר ביניהם קשר עיצובי מינורי. כאלמנט פרקטי שילבתי כוס פלסטיק עם מגרעת באמצע הגובה שלה במדף עצמו, על ידי כך שחתכתי חור במדף שמספיק בדיוק בשביל להכניס בו את הכוס כך שתשען על המגרעת שלה. בתוך הכוס אפשר לשים מברשות שיניים ושאר תופינים לפי בחירה.

את המדף חיברתי עם שלושה ברגי עץ ללייסט התחתון של המראה.

המדף, עם חור מוכן בשביל הכוס שבצד שמאלהכוס יושבת על המגרעת שלה בתוך החור שבמדף

 

 

 

המראה מוכנה

המראה תלויה, שני ברגים עם שני דיבלים דרך המסגרתשני דיבלים עם שני ברגים ארוכים דרך מסגרת העץ מחזיקים את המראה לקיר. כל הסיפור לא מאוד כבר ואין עליו כמעט משקל כך שלא צריך להשתגע יותר מדי עם החיבור הזה. מה גם שלקדוח בחרסינות יכול גם להגמר לא טוב עבור החרסינות אז צריך לעשות זאת בעדינות. זהו, תתחדשו.

לתוכן זה נכתבו 3 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן