הכנת מדף תבלינים מגיטרה ישנה

יצירה ושימוש חוזר

מה עושים עם גיטרה כשכבר אי אפשר לנגן עליה? מי ממחזר בכלל כלי נגינה? במשך שנתיים הגיטרה ישבה בלי שימוש בגלל נזק בלתי הפיך אך מאוד מינורי מבחינה אסטתית, אז הפכתי אותה לרהיט שימושי. יותר אסטתי משימושי, אבל שימושי.

הסולו האחרון של גיטרת התבלינים

לפני כשנתיים נתנה לי אחותי גיטרה ואמרה שאחד הפרפרים נשבר, ובחנות אמרו שהגיטרה כל-כך זולה, ולתקן זה כל-כך יקר, שהתיקון יעלה משהו כמו 70% מהמחיר של קניית גיטרה חדשה. כן, כן – גם בתעשיית המוזיקה מעודדים צמיחה, ומעדיפים לזרוק לפח מאשר לתקן.

בהתחלה החלטתי לנסות להחזיר אותה לחיים. החלפתי את הפרפר בבורג 8 מ”מ, ובו קדחתי חור כדי להעביר את המיתר. תיאורטית הצלחתי והגיטרה אף ניגנה מספר ימים. אך מעשית, הבורג לא התאים לכיוון גיטרה (טוב, נו, לפחות ניסיתי…). המיתר התרופף בקצב גבוה בהרבה מבד”כ, וכל פעם שרציתי למתוח הייתי צריך להשתמש בפלייר או מפתח ברגים מה שלא היה תענוג גדול. בנוסף, בגלל החיבור הפורביזורי, נקרעו לי שלושה מיתרים בחודש, מה שסתם את הגולל על הרצון לגרום לה לנגן.

גילגולה של גיטרה

וכך במשך כמעט שנה, הגיטרה ישבה וצברה אבק. עדיין רציתי לעשות איתה משהו, לתת לזה עוד צ’אנס לפני שאני מחפש איך ממחזרים אותה. והנה הגיע יום שבו חיפשתי מעמד אסטתי לתבלינים. והשאר היסטוריה… מצולמת, אותה תיעדתי ועליה אספר במדריך הבא. שימו לב לרשימת החומרים (צד שמאל). הכל עשוי מהגיטרה עצמה. בלי תוספות.

הגיטרה מקדימה - היא עוד לא יודעת מה מצפה לה...הגיטרה מאחורהזאת הסיבה שהגיטרה כבר לא מנגנת - נשבר לה פרפר, וניסיתי להחליף בבורג 8 ממ' ללא הצלחה. למתוח מיתרים עם מפתח ברגים זה לא פשוט...

 

 

 

 

 

חיתוך גב הגיטרה

החלטתי שאני רוצה להשאיר את הצוואר של הגיטרה, כאלמנט אסטתי. כך שהצד שייתלה על הקיר נבחר להיות הפרונט של הגיטרה, והיה עלי לחתוך את הגב של הגיטרה. לכן, עשיתי חור עם מקדחה, ונכנסתי לחיתוך כל ההיקף עם משור אנכי (ג’יגסו).

קודחים חור בגב הגיטרה כדי להכניס את המשורית של הג'יגסו (המשור האנכי)והנה החורעכשיו המשורית נכנסת בקלות. הגיע הזמן לחתוך!

 

 

 

 

כך נראים גב הגיטרה (מבפנים), ופנים הגיטרה שיהפוך להיות המתקן שלנו, לאחר החיתוך

החיתוך הסתיים. כך נראה גב הגיטרה, אבל מהצד הפנימיוכך נראית גיטרה מאחור, בלי הגב.

 

 

 

 

מדידה

הדבר הכי טוב לעשות במקרה של צורה כך-כך לא ישרה כמו גיטרה (ועוד תלוייה באלכסון) הוא למצוא כלים ייעודיים לתבלינים (לא לקנות, למחזר). אני הבנתי שכרגע לא אשקיע בזה זמן, ועל כן פשוט מדדתי גובה לפי כלי התבלינים הסטנדרטיים שיש לי, וסימנתי היכן ימצאו המדפים.

שימו לב שהמדפים באלכסון, והסיבה לכך היא העדפה אסטתית.

כורכום כמדד לגובה המדפים. לצרכי אסטתיקה החלטתי שהגיטרה תעמוד באלכסון

 

 

 

מחזיקי מדפים

לכל מדף יהיו שני מחזיקי מדפים רחבים לכל עומק הגיטרה. את המחזיקים הדבקתי עם דבק נגרים. אם אתם מחליטים לתלות את הגיטרה באלכסון, על מחזיקי המדף לאפשר זאת, ז”א עליהם להיות מודבקים באלכסון מסויים, ואת זה לוקח מעט זמן להשיג – צריך לחתוך אותם כך, ולשייף אותם עד שהם יושבים בזווית הרצויה, פחות או יותר

הדבקה של מחזיקי מדף בשני הצדדים. עשויים מהחיזוקים של גב הגיטרה

 

 

 

 

מדפים

את המדפים הכנתי מהחומר שנשאר מגב הגיטרה, וחתכתי אותם לרוחב המתאים כדי שייכנסו קצת בלחץ. כדאי לשייף כי יש קצת דבק יבש בפנים הגיטרה בדרך כלל.

המדף הראשון נכנס ונראה יופי. עכשיו מודדים את השאר וממשיכים אותו הדבר. החומר למדף גם הוא מגב הגיטרההמדך הראשון בזום אאוט

 

 

 

 

מדף תחתון

המדף התחתון דרש ממני להדביק אותו לנקודת ההשקה עם מסגרת הגיטרה מצד שמאל, ועל מחזיק מדף נוסף שהדבקתי לקיר הגיטרה

המדף השלישי היה קצת טריקי, הוא הודבק בדבק נגרים לנקודת ההשקה עם הגיטרה בצד שמאל, ולמחזיק מדף קטן מאחור

 

 

 

 

מחזיקים נוספים

במחשבה שנייה, החלטתי להדביק עוד כמה חיזוקים למדפים הארוכים לאורך גב הגיטרה. גם ככה לא ממש רואים את זה, כי התבלינים יסתירו.

במחשבה שנייה הוספתי חיזוקים גם לאורך המדף, בהדבקה על הקיר

 

 

 

 

סיכום

זהו, מוכן. עכשיו רק נשאר להמתין שהדבק יתייבש, ולתלות את הגיטרה. אני תליתי אותה על דיבל אחד, בנקודת שיווי משקל, פחות או יותר. כמו שאמרתי, היה יותר מתאים למצוא כלים ייעודיים שמתאימים מבחינת הגודל והצורה למתקן, אבל גם ככה זה עובד.

מוכןהגיטרה תלוייה על דיבל אחד עם בורג אחד, איפה שהוא בנקודת שיווי המשקל, פחות או יותרהגיטרה תלויה ומלאה בתבלינים

 

לתוכן זה נכתבו 9 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן