ספרים, רבותיי, ספרים

חינוך, חברה וקהילה

השבוע קיבלתי קישור לאתר מופלא, שגרם לי לרצות לשתף אתכם במספר אתרים שנתקלתי בהם, המעניקים גישה לספרים אלקטרוניים בתחום הקיימות

השבוע קיבלתי קישור לאתר מופלא, שגרם לי לרצות לשתף אתכם במספר אתרים שנתקלתי בהם, המעניקים גישה לספרים אלקטרוניים בתחום הקיימות. אני מודה, ספרים אלקטרוניים אינה המדיה המועדפת עלי, בעיקר מכיוון שהיא גוררת שעות של ישיבה מול המסך, מצב פיזי בו אני מעביר לא מעט משעות היום. כך שכשזה מגיע לספרים שלי, אני מעדיף אותם הארד-קופי, ממשיים, במיטה או על הספה עם כוס קפה.

יחד עם זאת, לספרים אלקטרוניים יש גם יתרונות רבים:
ראשית, הם מאגדים מידע מקיף בנושא עליו נכתבו ומוגשים כיחידה אחת, עובדה שחוסכת שעות רבות של חיפוש מאמרים בנושא המדובר, לרוב בחיפוש עיוור.
שנית, ברוב המקרים ספרים עדיין מעידים על איכות גבוהה יותר של תוכן, גם אם הם אלקטרוניים. שהרי היום בעידן האינטרנט אנו רוויים בתוכן, ועלינו להצליח לברור את הגרעינים מהמוץ. ולא חסר מוץ. ספר, גם אם הוא אלקטרוני, מעיד על השקעה לאורך זמן, והיא מעידה בהרבה מן המקרים על רצינות.
היתרון האחרון הוא ספציפי למקרה זה – לעיתים ספרים אלקטרוניים מופצים בחינם.

כאן חשוב לומר – לחלק מהספרים שתמצאו ברחבי האינטרנט יש זכויות יוצרים והאדם שדאג להפיץ אותם הפר את אותן הזכויות, לעיתים בתום ולעיתים במודע. אני, בגפי, אינני חסיד גדול של זכויות יוצרים, אך בכל זאת אציין שלא בדקתי את זכויות היוצרים של הספרים שאפנה אתכם אליהם. אותם ספרים אינם מאוחסנים בשרתי “בידיים”, אלא בשרתי אחרים.

תודה לירון על הקישור הראשון, ועל הדחיפה לשתף את כולם.

  • עבודה בעץ – למי שאוהב עבודה בעץ, הקישור הזה הוא אוצר – 25(!) ספרי עשה זאת בעצמך כמו שהאמריקאים יודעים לעשות, מארונות מטבח, כיסאות נדנדה, דלתות ועד קישוטי עץ עדינים, והכל עם הדרכה מא’ ועד ת’. כל שצריך הם כלים, ידיים טובות, עץ איכותי וזמן פנוי.
  • פרמקלצ’ר וחיים ברי קיימא בחווה – באתר זה אזור מוגן סיסמא (אותה תקבלו בתמורה להרשמה לרשימת תפוצה), ובו תמצאו עשרות ספרונים בנושאים שונים, כולם תחת מטריית הפרמקלצ’ר. אף על פי שהתוכן קצת יותר הארד-קור “ירוק” מספרי אמנות העץ שלעיל, איכות הספרים אינה אחידה, אך בכל זאת זה הוא אוסף מרשים שכדאי לחפש בו משהו לקרוא לפני השינה.
  • ספרים אלקטרוניים להורדה בחינם – אתר זה מכיל לא מעט ספרים אלקטרוניים להורדה בתחומים רבים, ביניהם מצאתי כמה ספרים בנושאי בנייה ירוקה וקיימות. נסו את מנוע החיפוש הפנימי באתר, ואולי תמצאו ספרים שיעניינו אתכם.
  • Car & Deep Cycle battery FAQ – באתר זה אמנם לא תמצאו ספר אלקטרוני במובן הרגיל של המילה, אך בכל זאת הייתי חייב לתת לו את הכבוד הראוי, ולו מפני שהוא עוסק באחד הנושאים שחקרתי לא מעט לאחרונה. האתר (שאפשר כנראה לעשות ממנו ספר) מקיף את כל מה שצריך לדעת על מצברים והטיפול בהם, ואפילו עודכן לפני כשבועיים. כשאסיים לחקור ולסכם אותו, אני מקווה לפרסם מאמר בעברית בנושא.
    אם אתם מכירים עוד ספרים אלקטרונים בתחום הקיימות, שתפו אותנו בתגובות.

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן