מה היה לנו החודש – מאי 2021

שנת 2021… ככל שאת מתפתחת מתגלה שאת תהיי לא פשוטה כמו חברתך שנת 2020…

אם אין מגפה עולמית אז יש מלחמה ופרעות. תגידו רגע, מה, אנחנו לא אוהבים שגרה? כאילו… קצת שקט ונחת זה גם סבבה לפעמים. בואו ננסה כולנו לאמץ.

אמנם לא אתר פוליטי אבל חייבים לגעת בנושא כי, מה לעשות, מלחמה זה לא אקולוגי. אז בבקשה, בואו נפסיק להילחם. נחשוב ביחד איך לשפר את מצבנו הנוכחי. we’re in this boat together. ואיך ננסח את זה בצורה נחמדה? the boat is sinking.

בידיים ממשיכה לצמוח ולגדול עם מדריכים חדשים, שותפים חדשים לדרך וקורסים חדשים! למשל הקורס של שותפינו לדרך מזו תקופה – סטודיו9. שהעלו את הקורס הראשון שלהם לבידיים, קורס נגריה בגן הילדים – נגרות וחינוך לעשיינות. קורס שמיועד והוכן במיוחד למחנכים/ות, גננים וגננות, אנשי ונשות חינוך של הגיל הרך וגם יותר גדולים, גילאי יסודי וכו’. מדובר באמצעי להנחלת ערכי מייקינג ועשו זאת בעצמכם לילדים מגיל צעיר, ועכשיו אפשר ללמוד מהבית בקורס המקוון של סטודיו9 אצלנו בבידיים בעלות שווה לכל כיס של 165 ש”ח. כנסו לקישור הבא: https://bit.ly/2R7OqaF.

מחר, חמישי, (3.6.21) יצא הניוזלטר החודשי שלנו עם סקירה של אירועי החודש הקרוב, מדריכים נבחרים ועוד כמה הפתעות. חפשו אותו באינבוקס שלכם.

זאת הזדמנות נהדרת לספר לכם על פרויקט הדסטארט של שותף קרוב לעשייה ואדם יקר – לבלוב מלניקוב. הוא מקים את גן החיים – בית לאקולוגיה מעשית, מרכז בריאות קהילתי ויער מאכל. בתקווה שביחד נהווה השראה למציאת גן העדן של כל אחד בתוכונו. בפרויקט יש שלל תשורות נהדרות, בין היתר 5 חברויות במעגל העסקים של בידיים לשנה שתרמנו למטרה, והמטרה היא טובה. אפשר לבקר בקישור הבא: https://bit.ly/3g5gKmz

 

בינתיים, קצת עידכונים מעולם האקולוגיה והסביבה:

הורים למען האקלים (תנועת מחאה וקבוצת פייסבוק) מפרסמים מידי פעם פינה שנקראית “פינת החדשות הטובות” שקשורים לתחום האקולוגיה והאקלים. אנחנו לפעמים לוקחים מהם השראה. מומלץ בחום לעקוב אחריהם.

May be an image of ‎3 people and ‎text that says "‎.ווה CS הטובות החדשות פינת ExonMobil Billings Refinery శస האקלים, משבר למען העולמי במאבק היסטורי יום הממממות! הפוסיליים הדלקים לחברות מאד רע יום‎"‎‎

מאבק שהצליח וכיף לדבר עליו – המאבק של אפולוניה בהרצליה במהלכו הצילו את אחת מהפיסות הירוקות האחרונות שנשארו במרכז הארץ הקטנה (ועם שפם) שלנו.

חופי ישראל שוב נקיים ומורשים לרחצה! באמצע חודש מאי ערך המשרד להגנת הסביבה דגימה של חופי ישראל והממצא הוא שכמעט 80% מהחופים נקיים למדי ולמרבה ההפתעה, הם אף יותר נקיים משנה קודמת. ועוד בנושא: סוף סוף נזכרו להורות על הכנת תכנית חירום למקרה של אסון זיהום חמור בים. תודה רבה באמת.

אנחנו אוהבים שטחים טבעיים עירוניים והחודש נודע לנו שהמשרד להגנת הסביבה יעביר 9 מיליון שקלים ל-75 רשויות מקומיות כדי שישקיעו בדיוק במטרה הזו. אנחנו מקווים שאכן כך יהיה.

הום ביוגז הנהדרים ומעוררי ההשראה מגיעים ממש לכל מקום, ועכשיו גם לביתו של חבר מועצת עיר במועצה המקומית טבעון שהוא במקרה גם יו”ר ועדת איכות הסביבה בטבעון וחבר מועצת איגוד ערים להגנת הסביבה מפרץ חיפה. הוא ועמיתיו, כמונו, התרשמו מאוד מהטכנולוגיה המהפכנית הזאת שיוצרת אדוות ועוד תשנה את כללי המשחק. שיטה נוספת לחיזוק הקהילתיות והקשר עם השכנים, מעבר לקומפוסט או גז בישול משותפים? תתחילו לייצר חשמל ביחד. לנו זה נשמע כמו רעיון נחמד ומועיל.

מיזמים:

ישנו מיזם נהדר שרצינו לספר לכם עליו – מיזם המלאכים – מיחזור לטובה. מדובר במיזם הפועל בהתנדבות מלאה במהלכו אוספים בקבוקי פיקדון (בקרוב גם בקבוקים גדולים) ואת הכסף תורמים לעמותה לבחירת המתנדבים (זה יכול להיות אתם). בנוסף, הם אוספים תרומות של מוצרי אלקטרוניקה שניתן להשמישם וגם אותם תורמים. בסך הכל כיף ועבודת קודש.

NeighborBook הינו מיזם סביבתי חברתי נוסף שכדאי שתדעו עליו שהוא בעצם הספריה החברתית האלקטרונית הראשונה מסוגה. אל תקנו ספרים חדשים, אל תאגרו דברים שאתם לא צריכים, תחלקו – על ידי אפליקציה פשוטה. שווה הצצה.

מאבקים:

עצומה חדשה הקוראת לרשתות השיווק לצמצם בזבוז מזון ובכך להוזיל את עלויות המוצרים עבור הצרכן יצאה לדרך וקוראת לכם לחתום עליה! עוד מאבק סביבתי והפעם לשימור בריכות חורף עם מגוון ביולוגי נדיר. מדובר בבית גידול עשיר למיני בעלי חיים שמאוים על ידי תכנית לבניית אלפי דירות ברמת השרון. המאבק הסביבתי יצא לדרך ואתם יכולים לקחת חלק אם תרצו.

לאחרונה המשרד להגנת הסביבה פרסם את היקף התמיכה הכלכלית שהוא מספק לאירגונים סביבתיים. הסכום הוא 4.55 מיליון שקלים המחולקים בין 22 אירגונים ועמותות. בעינינו זה ממש אבל ממש לא מספיק וחבל שרק 22 אירגונים מקבלים סיוע ממשלתי בנושא הכי בוער שצריך להיות בראש סדר העדיפויות. על המשרד לתמוך ביותר מאבקים ציבוריים לשמירה על הסביבה ואף להוביל כאלו.

מדע:

האם הנדסה גנטית תציל אותנו? מדענים בודקים אפשרות של שימור זני חיטה מקומיים בשביל ליצור זן שיהיה עמיד לאיומים שעלולים להתרחש בעתיד (האולי לא כזה רחוק). מה דעתכם? נשמח לקרוא בתגובות. עוד משהו מדעי מעניין: כמה הגיוני בעצם שגילו שחומוס זה צמח שיכול להשתמש באבק המדברי ולנצל את המינרלים שבאבק. כאילו, מי ידע בכלל שבאבק מדברי יש מינרלים? מי ידע, אתם שואלים? החומוס ידע! וגם – החיטה. מחקר ישראלי חדש מצא וגילה.

החדשות הרעות:

נחלי הצפון שוב מזוהמים, הפעם בחיידקי אי-קולי שמקורם בצואה, כך מדווח המשרד להגנת הסביבה. מזעזע. כידוע, המשרד עורך דגימות של נחלי הארץ אחת לשבועיים בערך ומפרסם אותם באתר. לכל מי שרוצה להישאר מעודכן, אנחנו ממליצים להתעדכן שם.

פלישת זני דגים לים התיכון שקורת, כמו שכולכם מנחשים, בגלל ההתחממות הגלובלית. מאות דגים חדשים פלשו לים התיכון ולאורך חופי ישראל, ביניהם גם כאלה ארסיים ורעילים.

הלוואי שלא היינו צריכים להוסיף את זה לבלוג החודש ואולי אין לזה הרבה חשיבות אם תדעו שקרחון בגודל פי 3 מגוש דן התנתק מאנטרקטיקה.

לסיום:

אתרי חדשות גדולים כמו YNET מפרסמים יותר ויותר כתבות על אקולוגיה וסביבה.YNET התחילו לכתוב על טבעונות כאקט לשמירה על הסביבה. אנחנו רק שיתפנו, אלו המילים שלהם. ואנחנו שמחים כי אמ;לק הכתבה בינונית מינוס. וגם על חינוך לסביבתנות. לא פחות ולא יותר! אנחנו קראנו את הכתבה וראינו את התמונות וקצת נפגענו מ-YNET שלא הזכירו ולא במילה את בידיים ולא שיתפו אפילו תמונה אחת שלנו, את כל הרעיונות הם לקחו מחו”ל וזה קצת חבל. איפה קצת גאווה כחול-לבן?! סתם, זה ממש לא העניין. בידיים כבר מעל לעשור מתעסקת בדברים ש-YNET רק התחילה לדשדש בהם, יש לנו שפע של רעיונות איך להתחיל סביבתנות, קיימות ועשיינות לילדים עוד מהגיל הרך והכל מפורסם פה בבידיים. כל מה שכתוב ב-YNET, אנחנו כתבנו קודם. לא בקטע של להשוויץ, אבל אפילו לא מילה אחת על בידיים? לפחות הם פיצו בכתבה עם 35 טיפים לאקולוגיסט המתחיל. דווקא חמודה.

 

זה היה הבלוג שלנו על חודש מאי ואנחנו היינו בידיים.

מקווים שאהבתם, התעדכנתם ושנראה אתכם בשבוע הבא.

ואל תשכחו לבדוק את הניוזלטר באינבוקס שלכם ;)

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן