“בידיים” מכה שנית

אחרי תכנון ארוך והרבה עבודה, אתר בידיים בתלבושת מחודשת. הקו העיצובי נשמר, אך האתר כעת יותר קריא, יותר מפורט, מותאם טוב יותר למגוון דפדפנים, ובנוי טוב יותר לצורך פיתוח עתידי. רוצים לשמוע מה חדש? סקירה קצרה על מה קיים ומה נעדר מ”ביידים – הדור הבא”.

אז מה נשתנה?

עיצוב קריא יותר וגמיש יותר

בעיה: לא מעט גולשים טענו כי רקע האתר היה דומה מדי לצבע הכתב, ובכלל שהיו לא מעט בעיות בקריאה. בנוסף, תמונת הרקע של האתר לא איפשרה ליצור תוכן ארוך יותר מהתמונה (כיוון שהחלק של הדף בתמונה הוא קבוע).

קושי לקרוא את הטקסט על מרקם הדף המצולםאורך הדף מגביל כיוון שתמונת הרקע באורך קבוע, ולכן לא הייתה ברירה אלא ליצור דיפדוף

 

 

 

 

פתרון: רקע העיצוב החדש הוא פשוט יותר ודינמי, משתכפל לפי הצורך. על כן, אין יותר הכרח לחתוך את התוכן למספר דפים נפרדים, אם כי ניתן לעשות את זה כשיש רצון. בנוסף הרקע סולידי יותר, ויותר קל לקרוא תוכן מעליו.

בידיים, העיצוב החדש - טקסט קריא על רקע משתכפל ודינמי

דף ראשי דינמי יותר

הדף הראשי היום מכיל יותר תוכן מקופל בפחות מקום, ביחס לאתר הישן. הקוביה העליוני מציגה 5 תכנים מסויימים כתכנים מקודמים (החדש ביותר, תוכן רנדומלי, עורר דיון – לפי כמות התגובות, מהבוידם – בדיוק שנה אחורה, ובחירת המערכת).

תצוגת תכנים מתחלפת. דינמיות זה טוב!

מתחת לקוביה זו, כל עשרת התכנים האחרונים (מלבד החמישה שהופיעו בקוביה שמעל) מופיעים, כלשכל אחד יש נייר דבק קטן שמזהה את סוג התוכן (עוזר לדעת למה לצפות כשנקליק על הקישור), תמונה קטנה, כמה מילות תקציר, תגיות חשובות לתוכן, וקישור להרחבת הקריאה. בצורה שכזאת הרבה יותר קל למצוא משהו שרוצים לקרוא, לפני שממש מגיעים לדף התוכן עצמו.

לכל תוכן יש תג זיהוי כנייר דבק ותקציר - עוזר להבין אם זה מעניין אתכם

תאימות דפדפנים

בעיה: בעיצוב הישן, היו לא מעט בעיות תאימות דפדפנים, דבר שהוא טריוואלי כשמדובר באתר שהמבנה העיצובי שלו יחסית מורכב.

פתרון: גם בעיצוב החדש נשארנו עם מבנה מורכב, אך הפעם עשינו הרבה על מנת להתאים למירב הדפדפנים, וליותר רזולוציות.

  • האתר תואם בתאימות מלאה לפיירפוקס (3.6+), לכרום + כרומיום (הגירסאות האחרונות), ואינטרנט אקספלורר (9+8). לאינטרנט אקספלורר 7 יש לעיתים בעיות חמורות. אם אתם מתעקשים על להשתמש באינטרנט אקספלורר 7 (למה?!) נסו לרפרש (Refresh) את הדפדפן מספר פעמים, כשבסוף הוא יחליט לטעון את כל העיצוב כמו שצריך. אבל בחייאת, תורידו Firefox, או Chrome, או אפילו תשדרגו לIE8!! רק לא 7… על IE6 אני לא מדבר בכלל. העולם זנח אותו, וגם “בידיים”.  לידיעתכם, IE7+6 הם 11% מהאוכלוסיה (ויורד). יש לזה סיבה!
  • בנוסף, ומתוך מחשבה בעתיד להתאים את האתר לעוד רזולוציות (נניח למובייל), בידיים היום יודע להבדיל אם המסך שאתם צופים בו הוא יותר או פחות מ-1024 פיקסלים, ולהציג בפניכם עיצוב בהתאם לרוחב, כולל גודל הגופנים, ורוחב התצוגה.

מגוון יותר בסוגי התכנים

בעיה: מגוון התכנים הוגבל בשני סוגי תוכן (מאמרים או מדריכים) וב8 קטגוריות קבועות. לא תמיד התוכן המפורסם התאים להגבלות אלו.

קטגוריות מגבילות

 

 

 

 

פתרון: על סמך הניסיון הלא מוצלח עם הגבלות אלו, תוכננה מחדש מערכת קטלוג התוכן.

  • סוגי התכנים מתחלקים לשלושה סוגים, וניתן להבין מכל סוג תוכן למה לצפות: מאמרים – תוכן עיוני, הגות; מדריכים – תוכן מעשי, מדריכים מצולמים, עשה זאת בעצמך; סיקורים – תוכן חדשותי באופיו, סיקורים של אירועים, מוצרים.
  • השימוש בתגיות התבסס (למשל, כל המדריכים המתוייגים תחת “מערכת סולארית“, ולפחות עבור סוג התוכן “מדריכים” נוספו עוד חיתוכים שונים כמו חיפוש מדריך לפי עלות כוללת (לדוגמא, מעל 250 ש”ח), לפי כלי עבודה הנדרשים בפרוייקט (לדוגמא, מקדחה), לפי חומרים (לדוגמא, רשת לולים), ואפילו לפי רמת הידע הנדרש (לדוגמא, חשמל ברמת מתחיל).

יותר מידע על כל תוכן, ויותר קל לנווט בין התכנים

לכל סוג תוכן יש את המידע החשוב שלו. למדריך, כמו שכבר ראינו בסעיף הקודם, יש את מספר הפריטים הגדול ביותר של מידע תומך שכזה, כמו רמת קושי (של המדריך), ידע נדרש, כלי עבודה, עלות ועוד. בלחיצה על “תראה לי עוד מידע בבקשה” יתווסף למידע על התוכן גם כל המידע הנוסף. המילים המודגשות הן קישורים, הניתנים ללחיצה על מנת לאפשר לכם לבצע “חיתוך” בין התכנים (כמו למשל, לקבל עוד מדריכים שעלותם זניחה).

ניווט פשוט יותר, עם יותר מידע

בתוכן עצמו, את המידע הזה ניתן למצוא בקוביות התוכן מצד שמאל בטור המרכזי. נכון להיום, בתוך התוכן עצמו, הקישורים לא לחיצים עדיין.

תצוגת המידע החשוב, בתוך המדריכים עצמם

 

חברתי

הוספנו קישורים לפרופילים החברתיים של “בידיים” (כמובן שעוד נצטרך להתחיל להפעיל אותם כמו שצריך (: ), והוספנו “Likebox” של פייסבוק, שעוזרת לכם לעקוב מי מהחברים שלכם גם מחובר לפעילות של “בידיים”. נכון להיום, אנחנו עומדים על 103 אוהדים בדף האוהדים שלנו.

לייקבוקס של פייסבוק. כן, גם אנחנו...לחצו על אחד הקישורים...

 

 

 

קל יותר להזין תוכן

טוב, פשוט תצטרכו להאמין לי בעניין זה, אבל הנוחות והסדר של התוכן עובדים גם מאחורי הקלעים ולא רק באתר עצמו.

מוכן לכותבים מרובים

תוספת שמאוד מקדמת את חזון המעבדה הוירטואלית לקיימות של “בידיים”, היא היכולת לפרסם תכנים במשותף, שני חוקרים או יותר. כך מעבר לדף החוקר של כל אחד מהחוקרים במעבדה (לדוגמא, זה שלי כאן), שבו ניתן לראות קצת מידע על החוקר, ואת הפרסומים שלו בסדר כרונולוגי, ניתן לראות גם בתחילת ובסוף כל תוכן מפורסם, את הפרטים של כל החוקרים שפרסמו את התוכן. השאיפה בעתיד היא להביא את זה רמה אחת למעלה, ליצירת דפי מחקר משותפים (שמראים את כל היסטוריית המחקר המשותפת של שני חוקרים).

חוקרים במשותףמידע על החוקרים המפרסמים בתחתית כל תוכן

 ומה הלאה?

כמובן שיש עוד כל מני דברים ששכחתי לספר לכם, אבל אתם עוד תגלו אותם (כמו הניווט המהיר בתוך המדריכים עצמם, והאפשרות להרשם לקבלת הודעות במייל על שרשור תגובות לתוכן מסויים, ועוד…).

יש גם כן סיכוי טוב שעוד תתקלו בבאגים (והייתי שמח אם תודיעו לנו עליהם, כאן), ואני מקווה שלאט לאט נפתור גם אותן. ברמת התכנות אנחנו נכנסים לפגרה של שלושה חודשים, אבל לכשהפגרה תסתיים, נתחיל ליישם לאט לאט, קמצוץ אחר קמצוץ ונמשיך לשפר את הפונקציונאליות של האתר כדי שתתמוך בתוכן שיהיה יותר ויותר איכותי. למי שרוצה קצת להזכר לאן כל זה הולך (בשאיפה, לפחות) יכול להציץ כאן, בסוף המאמר.

לסיום אני רוצה לומר תודה גדולה מאוד לשני אנשים יקרים. תומר מרקוביץ, שבאהבה רבה הצליח לעצב משהו שישלב את הבלאגן היפה של העיצוב הישן, עם הסדר המקסים שנתהווה לי בראש לתוך מבנה אתר חדש. ובלעדי אורי שמולובסקי, שנתן כתף איתנה בכל הצד הטכני, כנראה שהייתי עדיין מדדה באמצע הדרך של לוח הזמנים שלי. והפלא ופלא, איכשהו אני עומד בו (: – אז תודה.

אז במילים אופטימיות אלו, ועד הפעם הבאה,

קחו את הקיימות בידיים,

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן