מראה מראה שעל הקיר. או: מה עושים עם מראה שבורה?

יצירה ושימוש חוזר

מה עושים עם מראה שבורה? בקצרה: שוברים אותה עוד קצת ומדביקים על הקיר.

אני לא הולכת ללמד אתכם משהו חדש שאתם לא יודעים במדריך הזה. באם ואצליח לעורר מעט השראה בכם, להצית מעט את דמיונכם, להתסיס את היצירתיות ולו בקמצוץ, אז עשיתי את שלי עם המדריך הזה.

הכול התחיל ביום בהיר אחד כשהלכתי לטיול עם הכלבה המושלמת שלי ביישוב בו גרים הוריי ונחתו עיניי על שלוש מראות בגדלים שונים, שתיים בצורת אליפסה ואחת עגולה, שחיכו להן עזובות על המדרכה ליד פח האשפה. חיש מהר אספתי אותן איתי. מזל שהדרך הייתה קצרה כי המראות היו כבדות מאוד. בעודי הולכת, התקבלה בליבי החלטה מה אעשה עם המראות – אעשה להן מסגרת מקפסולות של קפה! אך אבוי, עוד לפני שיכולתי לתכנן את המסגרת, אחי הקטן שבר שתיים מהמראות. אז קודם כל, בתור אחות גדולה, החרמתי לו את המראה שלו ולקחתי אותה לביתי. וכמובן, כי זה מתבקש, שברתי אותה. כך קרה שמצאתי את עצמי עם שברי מראות בכל מיני גדלים ומכל מיני סוגים. עברה שנה, אולי אפילו שנתיים, וסוף סוף מצאתי את ההשראה, הזמן והיכולת ליצור עם שברי המראות.

סליחה מראש על האיכות הירודה של התמונות.

לאסוף את השברים

המראה נשברה וזה מבאס, אבל אפשר להוציא מתוק מהעז.

קודם כל צריך לאסוף את השברים.

מקום על הקיר

תמצאו מקום על הקיר / קירות / תקרה. מה שבא לכם.

לנקות את האבק

הכי חשוב לנקות את הצד שמדביקים כדי שהדבק ידבק טוב, אבל גם את הצד של המראה, שיהיה נקי. אפשר לנקות גם את הקיר מאבק.

המראה שאתם רואים בתמונה הייתה כבדה מידי בשביל להדביק אותה ככה על הקיר, על אף שכבר הייתה שבורה, ולכן נאלצתי לשבור אותה יותר.

טיפ לשבירת מראה: שימו את המראה בתוך מגבת ותנו מכות קלות עם פטיש. קצת קשה עד בלתי אפשרי לשלוט בגדלים של השברים, אבל אולי יהיה לך מזל כמו שלי היה. הסיבה העיקרית לשבירת המראה בתוך מגבת היא שמירה על הבטיחות שלכם, וגם על הניקיון של הבית על הדרך.

למצוא את הדבק המתאים

בין השברים שהיו לי היו כמה דיי גדולים וכבדים שחששתי שהדבק לא יהיה מספיק חזק בשבילם. משימת מציאת הדבק הייתה הקושי העיקרי בהדבקת השברים, מכמה סיבות:

  1. הדבק נגמר מהר.
  2. קשה למצוא דבק במחיר סביר.
  3. מחשיש לסמוך על הדבק.

ושאלות שרק הניסיון מספק עליהן תשובות:

  1. כמה זמן צריך להחזיק את המראה עד שהדבק מתייבש מספיק?
  2. איך מדביקים שברי מראות גדולים ואיך מדביקים את השברים הקטנים?
  3. כמה זה כמות מספקת של דבק?
  4. כמה זה יותר מידי דבק?
  5. ומה עושים עם הקיר עקום?

והתשובות:

  1. זה תלוי בסוג הדבק. עם דבק דו צדדי (מומלץ) לא צריך להחזיק את המראה כלל, עם דבק סיליקון (לא מומלץ) צריך להחזיק את המראה לא מעט זמן יחסית והוא לא מתאים למראות כבדות או גדולות, ועם דבק מגע צריך להחזיק את המראה כמה שניות בלבד.
  2. שברים גדולים עם דבק דו צדדי חזק במיוחד בתוספת דבק מגע, שברים קטנים כדאי להדביק עם דבק מגע שקוף או דבק שקוף חזק אחר שהוא לא דבק סיליקון. לא מומלץ להשתמש בדבק דו”צ לשברים קטנים כי קשה לחתוך אותו קטן ואפילו יותר קשה להוריד את הדבק מחתיכה קטנה, וגם לא מומלץ להשתמש בדבק סיליקון כי לוקח לו הרבה זמן להתייבש. E6000 הוא דבק חזק במיוחד וסמיך שמתייבש יחסית מהר, אבל הוא לא זול.
  3. כל עוד זה לא נופל שמתם מספיק.
  4. כשזה גולש מחוץ למראה בזמן ההדבקה על הקיר אז שמתם יותר מידי דבק.
  5. שמים יותר דבק, ובעיקר דבק דו צדדי כמו שאתם רואים בתמונה הגדולה. שימו לב לכמות המטר שמוכרים ותיקחו כמה דבק דו”צ שמספיק לכמה שיותר מטרים, שלא תצטרכו לחזור לחנות כמה פעמים ולמרוח את הפרוייקט הזה על פני כמה ימים.

E6000, דבק חזק וטוב אבל יקר וקצת קשה לשימוש כי הוא סמיך מאוד, צריך לדעת לא ללחוץ עליו חזק מידי שלא ימשיך לנזול גם לאחר השימוש בו, והשפופרת שלו לא נוחה לשימוש.

דבק E6000

דבק סיליקון קר איננו מומלץ לשימוש כי לוקח לו זמן להתייבש אבל יכול לעבוד עם שברים קטנים וקלי משקל: דבק סיליקון רב תכליתי - גדלים שונים | עיר גנים - ציוד לגני ילדים

דבק שלא עבד טוב בכלל ולא מומלץ בשום צורה:

טורבו טאק דבק חזק בעוצמה הדבק שמדביק הכל RHINO צבע שקוף - מוצרי איטום

לא ניסיתי לעבוד עם דבק חם.

אני השתמשתי גם בדבק מגע שמשאיר סימנים צהובים על הקיר, ולכן, על אף שהוא חזק ומתייבש מהר, איננו מומלץ. ראו דוגמה לסימנים בתמונה הגדולה. חשבתי לנסות לצבוע אותם בצבע לבן כדי שלא אשים לב אליהם. אעדכן בתוצאות אם אעשה זאת.

דבק מגע 50 גרם בשפורפרת -

קומפוזיציה

אחרי ששברנו את המראות, אם בכוונה ואם בטעות, אחרי שניקינו את השברים מאבק, אחרי שמצאנו את הדבק המתאים ויש לנו מקום מושלם על הקיר, הגיע הזמן להדביק. לפני שקופצים ישר למשימה, אני ממליצה לתכנן. אני לא תכננתי. אל תהיו כמוני.

אפשר לסיים את המשימה הזאת בכמה שעות, אבל לי לקח כמה ימים. זה בגלל שלא תכננתי. לא חישבתי את כמות הדבק שאצטרך, ולכן כל פעם נגמר לי. לא חישבתי את המקום, ולכן כל פעם הייתי צריכה לשבור עוד שברים. ולא בדקתי אם הקיר עקום, ולכן בזבזתי דבק.

אז תעשו טובה, תתכננו.

בתמונה למטה, המחשה לתכנון לקוי. רציתי להדביק שבר יחסית גדול ומלבני אבל הדבק שהיה לי לא היה חזק מספיק. לא רציתי להפסיק להדביק, אז שרטטתי בערך את הפינות של השבר על הקיר איפה שאני רוצה שיהיה והמשכתי להדביק מסביב. הערת שוליים: להחזיק מראות כבדות צמוד לקיר ללא כפפות כדי שיידבקו או כדי לשרטט את הגבולות שלהם חותך את האצבעות. בכלל, להדביק שברי מראות עושה חתכים בידיים. שימו לב.

הדבקה

הגיע השלב הכיפי שממנו אני הכי נהנית ובשבילו עשיתי את כל זה – שלב היצירה. ובמקרה שלנו, השלב שבו מדביקים שברי מראות על הקיר.

אחלוק איתכם כמה תמונות מהתהליך.

והרי לכם - מראה על הקיר

היא אולי לא מושלמת, לא מלאה וחסרים בה חלקים, והיא בעצם מורכבת מאיזה שלוש מראות שונות, אבל המראה הזאת מיוחדת במינה, היא מוסיפה אור לחדר וגורמת להרגשה שהוא גדול יותר.

באופן אישי, אני מאוד אוהבת מראות, בכל הגדלים ובכל הצורות. גם את הפרפרים, הפרחים והציפורים של הקיר בתמונה השנייה מצאתי במגרש האוצרות או הצלתי מהפח. ניקיתי אותם, שמתי דבק והדבקתי.

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן