אלקטרוניקה וטקסטיל: מדריך כריות זבל לטיהור רוחני

23הצבעות
נפש בריאה

כולנו רוצים להיות מאושרים, אבל לפעמים חסרה לנו שיטה מסודרת לבצע את הטיהור הרוחני שיוציא מאיתנו רגשות שליליים ויכניס חיוביים במקומם! אחת הדרכים העתיקות והמוכחות מדעית לאפקט חיובי על מצב הרוח ובכלל על המיינד/התודעה שלנו היא תרגול המדיטציה. אביזר מועיל ביותר לקידום הנושא הוא כרית מדיטציה! במדריך זה נלמד כיצד להכין כריות מדיטציה מפסולת ונקבל כלים ראשונים לטיהור רוחני.

מי לא רוצה להיות מאושר/ת?
יש שיטענו שכל מה שאנחנו עושים בחיים נועד לספק את המטרה הזו. אבל יש בעיה. כל כך הרבה פעמים בחיים יש דברים שאנחנו מאוד רוצים שיקרו, והם לא קורים; ויש דברים שאנחנו מאוד רוצים שלא יקרו והם נופלים עלינו בכל זאת. זה מאוד מתסכל – לאהוב מישהי שלא אוהבת אותנו, לאבד מישהו שמאוד אהבנו. זה כאב בלתי נסבל לפעמים. לפחות בחוויה שלי. ויש רצון עז לגרום לכאב הזה להתפוגג כמה שיותר מהר, או רצון להתענג על מה שביקשנו וקיבלנו, מבלי שהוא יסתיים.
זה לא נוגע רק למערכות יחסים כמובן. זה נוגע לכל דבר בחיים שלנו. כל רגש שלילי שעולה בנו מכל סיבה חיצונית (לפעמים גם מסיבה פנימית)- כעס ושנאה, קנאה, חמדנות, יהירות ועוד.
כולנו חולקים את הרגשות הללו ברגעים כאלו ואחרים. כולנו דומים בעניין הזה.
כשהייתי בת 23 נתקלתי בספר שנקרא “בזכות האושר”, קראתי אותו, חשבתי שאני מבינה אותו ושסה”כ אני פועלת לפיו = אני משתדלת להיות אדם טוב וזה עושה לי טוב. היה שם גם דיבור על מדיטציה. אבל לקח לי עוד שנים רבות להתנסות במדיטציה באופן מסודר ולהבין שבעזרת המדיטציה אוכל להיות מאושרת הרבה יותר ממה שאני כיום.
השנים חלפו ועשיתי קורס ויפאסנה ראשון. אחרי הקורס חזרתי הביתה ורציתי לתרגל גם בבית. ולא היתה לי כרית. אז ישבתי על כרית השינה שלי, וניסיתי גם כריות אחרות. אבל זה לא היה הכי נוח. וחוצמזה כרית שינה היא לשינה. לפחות לדעתי (:
עבר עוד זמן! ואז זכיתי לעבוד בפרויקט שקשור לפסולת – סימביוזה תעשייתית. בהמשך מקווה לכתוב על זה מאמר נפרד.
וכך התגלה לי עולם שלם של פסולת תעשייתית מגוונת מאוד. שבמקרים רבים מגיעה להטמנה. באחד הסיורים שלי באתר תעשייה, התבקשתי על ידי העמותה בה עבדתי בזמנו – יוזמת האנרגיה הטובה, לראות האם יש אולי פסולת שתתאים להכנת כיסאות למטבח שדה שהעמותה הקימה. ואכן! יוריקה, הייתי באיזור של רפדיות ומצאתי ספוגים רבים וטקסטיל שיכול להיות הכיסוי הדקורטיבי לספוגים. ואז נגמרה השנה הראשונה של הפרויקט. ואז הגיעה הקורונה, אז הפרויקט נעצר, ואחרי כמה חודשים בהם עשיתי כל מיני דברים התגלגלתי לקורס תפירה, שם החלטתי לחזור לעמותה, שכבר ממש רצתה להעיף את הספוגים שנותרו ולהכין לי כרית מדיטציה כמו שצריך. במדריך הזה אציג שני רעיונות להכנת כרית מדיטציה. וכמובן שאתן כמה מילים גם על איך ניגשים למדיטציה עצמה (;
תכל’ס אני בטוחה שיש הרבה מאוד מדריכים לכריות מדיטציה ברשת אבל לא מזבל (: בקיצור מקווה שתהנו מהמדריך לפחות כמו שאני נהנתי לכתוב אותו 😊
וכמובן שלא כל אחת/אחד יכול/ה לשבת בנוח על כרית. ייתכן שעבורך בכלל עדיף לשבת על כיסא. שזה לא יהיה מה שימנע ממך לנסות ולעשות מדיטציה (:
אפשר גם להכין כרית למישהו/י אחרת. זו מתנה נהדרת (:

תכנון: בחירת המודל לכרית

אז כאמור יש כל מיני סוגים של כריות. תמיד אפשר לנסות כריות של אחרים או כריות שיש בבית, כדי לחשוב מהו הסגנון שמדבר אליכם. ויש ביוטיוב או בפינטרסט כל מיני מדריכים לעצם התפירה.

כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון:

  1. מימדי הכרית – שתהיה לא נמוכה מידי ולא גבוהה מידי, שיהיה מספיק מקום לכל האחוריים שלנו, ואולי אפילו ספייר (:
  2. חומר המילוי הזמין – אם בזבל עסקינן אז ייתכן ונבחר במודל הכרית לפי החומרים שיש לנו, או לחילופין נחפש חומר בזבל לפי מודל הכרית שנבחר. כדאי לקחת בחשבון שהחומר הממלא יהיה מצד אחד רך ומצד שני לא רך מידי שתשקעו בפנים
  3. אסתטיות הכרית/ריפוד – שהיא תהיה מזמינה וכיפית. שתהיה לה פינה קבועה אולי בבית, כך שהיא תקרוץ לכם ושתרצו לשבת עליה, לספר עליה ולהזמין אפילו חברות וחברים להתנסות בה בעת ישיבת מדיטציה משותפת
  4. טקסטורה – שהחומרים בעיקר הריפוד יהיה נעים למגע. למשל כרית מחומר דמוי עור מרגיש לי שתהיה פחות נעימה למגע ולישיבה.
  5. אופן הניקוי של הכרית או החלפת אחד האלמנטים – אולי פה ושם תרצו לנקות אותה, את הריפוד, להחליף את המילוי. נסו לתכנן את הכרית כך שתאפשר את הגמישות הזו.
  6. סיום השימוש – אם יום אחד יגיע (: האם החומרים בהם תשתמשו יוכלו להיות מועילים לשימוש נוסף? כמובן כבר הצלתם אותם פעם אחת. אז זה גם בסדר אם בסוף חייהם הם יילכו לפח.

תכנון המודל לכרית וגזירה

זבל אמרנו? איתור החומרים

איפה נוכל למצוא חומרים מתאימים לכריות מדיטציה?

קודם כל חשוב לפקוח עיניים. ייתכן והשכן/ה זרקו רהיט קרוע. את חומר המילוי של הכרית העגולה הוצאתי מספה קרועה.

אפשר גם לחפש רפדיות קרובות ולראות האם אפשר לקחת מהשאריות שלהן. רפדיה טובה תשאף למינימום של בזבוז חומר. אני יכולה לתת כמה כיוונים לרפדיות: בעטרות-ירושלים, בית גירון-ראשון לציון, אזו”ת עמנואל. אבל באמת שיש כמעט בכל אזור תעשייה. אפשר גם ללכת לעסקים בתחום הרכב שעושים ריפוד מחדש. את חומר המילוי של הכרית המרובעת מצאתי בסיור באזוה”ת עמנואל.

מבחינת בדים אפשר גם למצוא מתפרות או חייטים ולבקש חומר, אפשר גם בהחלט למצוא ברחוב לפעמים מציאות ואפשר גם למצוא במיחזוריות של בגדים ואפילו חנויות יד שנייה זולות כמו ויצו, בדים מתאימים.

הביצוע: הכנת הכרית

הכרית המרובעת הוכנה בליווי אדוק של מורה לתפירה. הכנתי מידות והתחלתי לגזור ולחתוך את החומרים.

הכרית העגולה הוכנה לבד, לקחתי נייר ישן ותיכננתי עליו את הגזרה. חיברתי אותה לבד הריפוד עם סיכות, וגזרתי.

בשני המקרים התפירה היתה הפוכה (פנימית).

בכרית המרובעת שמתי ריצ’ר’צ כך שהיה מאוד קל להפוך.

בכרית העגולה תפרתי כמעט הכל ואז הפכתי, הכנסתי את חומר המילוי וסגרתי

זהו! הכרית מוכנה (: עכשיו המדיטציה (:

אוקיי, יש כרית. איך משתמשים בה?

  • שווה לקרוא קצת מאמרים, ספרים או להאזין להרצאות או פודקאסטים בנושא. יש הרצאה עיונית מאוד טובה בעיניי מגוגל, של מתיה ריקארד, נזיר בודהיסטי. זו הרצאה שמאוד השפיעה עליי, כי המרצה גם מסביר את התועלות הניורופסיכולוגיות כפי שניצפו בניסויים עם מודטים. יש לי גם פלייליסט עם עוד הרצאות, אבל באמת שאין סוף לתוכן בנושא. לכו לפי מה שמדבר אליכם. יש גם פודקאסט שנקרא “קשיבות” של כאן 11. שמעתי איזה פרק אחד והיה מאוד נחמד. בסוף כל פרק של הסברים תיאורטיים גם עושים מדיטציה יחד.
  • אם מעולם לא ניסיתם מדיטציה אפשר לחפש אפליקציה נחמדה. יש למשל את headspace. או לחילופין אפשר לנסות יוטיוב עם הנחיות.
  • ישנן קבוצות או קורסים קצרים שאפשר לחפש בקבוצות המקומיות במדיה החברתית, או לשאול חברים.
  • ויש ויפאסנה. ויפאסנה אפשר ללמוד בקורס בן כמה ימים בעמותת תובנה – בדר”כ של 3-6 ימים. או בקורס המסורתי של ס.נ.גוואנקה, במרכז למדיטצית ויפאסנה דהאמה פמודה. זהו קורס של 10 ימים ואני מאוד ממליצה עליו. שווה לקרוא קצת לפני שנרשמים.
  • היום גם יש קורסים או קבוצות בזום. שווה לחפש.
  • טיפ קטן: כדאי לנסות ולהכניס את התרגול למשהו שעושים כל יום. לפחות 20 דקות. תנו לזה שבועיים ברצף ואני מאמינה שכבר תרגישו בעצמיכם את פירות התרגול וההטבה בחייכם/ן.

זהו בגדול, ישיבה מהנה! (:

אפשר גם מדיטציה בלי כרית (:

ועוד מילה או שתיים -

לסיכום, אני מאוד ממליצה להשתמש בכלי העוצמתי הזה שנקרא מדיטציה.
ואם אפשר לעשות זאת על כרית ממוחזרת, אז בכלל מגניב!
חשוב לי לומר במסגרת המדריך שמדיטציה היא לא כמו אימון ספורט ולא כמו גלישת גלים. גם להם יש את מקומם, אבל הם נותנים משהו אחר. מדיטציה היא כלי עוצמתי מאין כמותו לשיפור חיינו ולטיהור רוחני. אגב, יובל נוח הררי מתרגל ויפאסנה שנים. הוא גם מורה במרכז אליו אני נוהגת ללכת.
מאחלת לכולנו שנה טובה, של היכרות עם עצמנו ושיפור מידותינו כך שיהיה לנו טוב יותר עם עצמנו, עם בני אדם אחרים ועם כל שאר הבריאה.
אגב אחרון, יש עוד מאמר בנושא “אקטיביזם ועבודה פנימית” שכתבתי ממש כאן באתר ואני ממליצה לקרוא, במאמר הזה אני פורטת את התועלות שהפקתי בחיי מתרגול המדיטציה.
אהבה לכל,
הילה ליאו

לתוכן זה נכתבו 0 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן