איך לבנות מלכודת הומאנית לעכברים ב-5 שלבים – עשה זאת בעצמך

גינון וחקלאות

אם אתם מעוניינים לסלק עכברים מביתכם, אתם לא חייבים להרוג אותם – אפשר בקלות להרכיב מלכודת הומאנית שתסייע לכם ללכוד ולשחרר אותם במקום אחר.

אף אחד לא אוהב לחשוב על כך שמתרוצץ לו עכבר ברחבי הבית. על אף שיש אנשים שחושבים שהם חמודים – ואני ביניהם – האמת המרה היא שהם מעבירים מחלות ומסוגלים ליצור נזקים חמורים ברחבי הבית והגינה. למרבה המזל יש לא מעט דרכים להיפטר מהם גם מבלי להזיק להם, וכל מה שצריך לעשות זה לבנות מלכודת ביתית והומאנית שעובדת. זוהי תהיה למעשה מלכודת פשוטה מאוד שמכינים מדלי, וכפיתיון מורחים חמאת בוטנים על גבי פחית שתלויה מעל הפתח שלו. העכבר עולה על הפחית כדי להגיע לפיתיון, מאבד שיווי משקל כשהפחית מסתובבת ונופל לתוך הדלי. אל דאגה – הוא לא יפצע מהנפילה, ועד שתגיעו לפנות אותו הוא יאכל להנאתו מחמאת הבוטנים שתשאירו שם בשבילו.

שלב ראשון – הכנת הפחית

קחו את הפחית וצרו חור בתחתיתה. אם בחרתם בפחית שימורים, הסירו את המכסה במידה והוא עדיין מחובר, וקדחו בעזרת מקדחה את החור בתחתית. אם בחרתם בפחית שתייה, תוכלו ליצור חור בעזרת מברג פיליפס.

פחית שימורים להכנת מלכודת

שלב שני – הכנת הדלי

כדי שהמלכודת תהיה מוצלחת, הדלי חייב להיות גדול מספיק על מנת לא לאפשר לעכבר לברוח. לכן בחרו מינימום בדלי בנפח 5 גלון (בסביבות 18 ליטר). באידיאל, החלק הפנימי של הדלי צריך להיות חלק ונקי משריטות, מכיוון שהן יכולות לעזור למכרסם למצוא את דרכו החוצה. כדי לוודא שהתוצאה תהיה מובטחת, תוכלו לצפות את קירות הדלי בשכבה של שמן. כ-2 ס”מ מתחת לטבעת הפיה של הדלי קדחו 2 חורים אחד מול השני, שדרכם תשחילו את חוט המתכת.

הכנת דלי

שלב שלישי – הכנת חוט המתכת

העבירו את חוט המתכת דרך אחד החורים שיצרתם בדלי, השחילו דרכו את הפחית, העבירו אותו דרך החור שבצד השני וצרו בקצותיו צורת קרס כדי שייתפס היטב בדלי מחלקו החיצוני ולא יחליק פנימה. בשלב זה ודאו שהפחית יכולה להסתובב בקלות על גבי החוט, כי אם לא אתם בסך הכל תיצרו חבל דק שעליו יוכל ללכת העכבר ללא שום בעיה, ובמרכזו סעודה שלמה.

הכנת חוט המתכת

שלב רביעי – הכנת גישה קלה לפיתיון

במקום לתת לעכבר לנסות להבין איך להגיע למעלה לדלי ולחמאת הבוטנים, צרו עבורו גישה קלה בעזרת קרש עץ שתניחו בזווית בין הדלי לאדמה. עדיף להשעין את הקרש על קיר או אדנית כדי שלא ייפול.

קרש עץ

שלב חמישי – הכנת הפיתיון

כעת מרחו כמות נדיבה מאוד של חמאת בוטנים על הפחית, ואם אתם רוצים תוכלו למרוח ממנה גם בתחתית הדלי כדי שהעכבר ימשיך ליהנות מהסעודה גם אחרי שייתפס במלכודת.

פיתיון עם חמאת בוטנים

למה מלכודות אחרות לא נחשבות הומאניות?

יש סוגים רבים ושונים של מלכודות עכברים, ואמנם חלקן נחשבות הומאניות, אך כשמסתכלים עליהן לעומק מגלים שהן כלל לא כאלה. פרט למלכודות כלוב שבסך הכל סוגרות בתוכן את העכבר עד שאפשר יהיה לשחרר אותו במקום אחר, מלכודות אחרות הורגות את המכרסם, ולעיתים אף בסבל וייסורים. מלכודת הקפיץ נסגרת על ראשו של העכבר ברגע שהוא מנסה לקחת את הפיתיון שנמצא בה, והחיסול לרוב לא נעשה בין רגע – העכבר פשוט תקוע במלכודת שריסקה לו את הראש, עד אשר הוא ימות באופן מוחלט.

גם מלכודות דבק, שאולי נראות הומאניות במבט ראשון, הן כלל לא כאלה. אין אפשרות להוציא את העכבר מהדבק של המלכודת, משמע הוא יישאר בה וימות דבוק אליה – ככל הנראה מצמא או רעב. עכברושים מצליחים לעיתים לחמוק ממלכודות שכאלה, אולם רק אחרי שכרסמו את רגליהם, ולאחר מכן הם מתים מפציעותיהם.

המלכודת שאני מציג במדריך הזה היא הכי בטוחה והומאנית שיש, במיוחד לאור העובדה שאתם מאפשרים לעכבר ליהנות מארוחה טעימה עד שתגיעו לשחרר אותו במקום אחר. היתרון שלה על פני מלכודת הכלוב זה שהיא מאפשרת לכם ללכוד מספר עכברים בבת אחת, בעוד שמלכודת הכלוב מאפשר ללכוד רק מכרסם אחד בכל פעם.

 

איך לוודא שהעכברים לא יחזרו?

יש הרבה שיטות שעוזרות להרחיק עכברים, חלקן מצריכות הרבה עבודה, אך בסופו של דבר הן שוות את ההשקעה. אני באופן אישי עושה את כל הדברים האלה באופן קבוע, וכך אני מוודא שהעכברים לא ימשכו לבית או לגינה שלי.

1. איטום חריצים בקירות: עכברים יכולים לחדור לתוך הבית שלכם גם דרך חריצים בגודל מטבע קטן, לכן דאגו לאטום כל חור או חריץ שמהווה נקודת קישור בין פנים הבית לחלק החיצוני.

2. גיזום שיחים ועשבייה בגינה: אם העכברים ימצאו מקומות מסתור בגינה שלכם, בהם יוכלו להסתתר מפני טורפים פוטנציאלים, יש סיכוי גבוה יותר שהם יעדיפו להתמקם בה.

3. ייבוש ותיקון נזילות: העכברים נמשכים למקורות לחות, לכן הם יגיעו לכל מקום שבו יחושו שיש הרבה מים. מסיבה זו, נזילות נסתרות מושכות אותם לסביבת ביתכם, לכן יש לטפל בהן כדי למנוע את הלחות שהן יוצרות.

4. פיזור דפי מרכך למייבש: לדפים האלה יש ריח שנעים לנו, אך הוא דוחה מכרסמים. תוכלו להציב דפי מרכך באזורים שדרכם זיהיתם שחודרים העכברים, וכך הם יתעניינו פחות בבית שלכם.

5. אימוץ חתול: זה אמנם נשמע כמו פתרון מסרט מצויר, אך חתול באמת יכול להרחיק עכברים ואף לתפוס כאלה שמצויים בביתכם. העכברים חשים בריח של החתול ולא מתקרבים לסביבה שבה הוא נמצא, אולם חשוב לציין שיש מכרסמים שלא נרתעים מחתולים. באותה מידה, יש חתולים שלא מנסים לתפוס עכברים, אז אי אפשר להסתמך על הפתרון הזה באופן מוחלט.

אם שום דבר לא עובד, מומלץ שתזמינו לוכד עכברים שיסקור את סביבת ביתכם ויבין למה עכברים מגיעים דווקא אליכם ואיך להפסיק את התופעה הזו.

 

למה לבנות את המלכודת הזו?

המלכודת הזו עובדת – בוודאות! אני ניסיתי אותה ותפסתי ככה לא מעט עכברים – גם בתוך הבית וגם מחוץ לבית. אם אתם משאירים את המלכודת הזו בתוך הבית, למשל במטבח, סביר להניח שהעכבר ייתפס במהלך הלילה ותמצאו אותו שם בבוקר. אם אתם משאירים את המלכודת בחוץ או במקום חשוך שאתם בדרך כלל לא מגיעים אליו, כמו למשל המרתף, בדקו אותה אחרי מספר שעות. יכול להיות שתמצאו אפילו כמה עכברים בתוך המלכודת. אחרי שתפסתם את העכברים תוכלו לקחת אותם עם הדלי למקום אחר ולשחרר אותם, אך מומלץ לעשות זאת כמה שיותר רחוק מביתכם, כי אם לא – הם יחזרו.

 

מקורות מידע:

הלוכד – לכידת עכברים מקצועית

https://www.bobvila.com/articles/homemade-mouse-trap/#:~:text=You%20spread%20peanut%20butter%20on,from%20which%20it%20cannot%20escape

https://www.corbettexterminating.com/about/our-blog/how-keep-mice-out-house-rodent-proofing-myths-facts

תמונות מאתר: https://pixabay.com

https://unsplash.com/ 

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן