גראונדינג- קירקוע. יחפנות, בריאות בחינם וחיבור לעולם

גוף בריא

הפעולה הבריאותית מהפשוטות ומהמשמעותיות ביותר.
מה זה קירקוע, איך זה עובד ולמה זה חיוני.

כל היצורים החיים על הכדור היקר שלנו נמצאים בקשר עם הקרקע ובממשק תמידי איתה, חוץ מהאדם.
לנו יש מתווך סינטתי שמפריד בינינו לבין האדמה! חוץ מהאספלט והמרצפות והבטון והלבנים שיוצרים הפרדה יש לנו סוליות סינטתיות מחומר לא מוליך שמחוברות לנו לכף הרגל.. אז מה הבעיה? אני רוצה לשתף על קצה המזלג: איך הממשק עם האדמה מועיל לבריאותינו!

 אנטיאוקסידנטים = אלקטרונים

בגדול המטען של הגוף שלנו הוא חיובי (חוסר באלקטרונים- חוסר באנטי אוקסידנטים) והמטען באדמה הוא שלילי.. בצורה טבעית עודף האלקטרונים באדמה יזרום לאיפה שיש חוסר באלקטרונים (כמובן שגם המטען החיובי החשמלי יתפרק לאדמה כי כל הכוחות בסוף שואפים לאיזון). בפשטות האלקטרונים הללו זורמים לגוף שלנו ומשלימים איפה שחסר אלקטרונים. כשלאטום חסר אלקטרון הוא הופך להיות לא יציב והורס את האטומים שלידו = רדיקלים חופשיים (סליחה על הקללות אני ממש מנסה לפשט פה) שאותם אנו “מטפחים בהתמדה” בגלל אורח חיינו והזמנים שאנו חיים בהם (זיהום, תזונה, סטרס וכו’).
{קצת יותר כימיה, מומלץ לא לקרוא אם אין קצת רקע: כל אטום “רוצה” להשלים את האורביטלים שלו באלקטרונים. כשבאורביטל חסר אלקטרון אחד יהיה לו משיכה חזקה “לגנוב” אלקטרון  ממקום אחר כשנלקח אלקטרון מהאטום האחר גם “הוא רוצה” להיות שלם וקח מתבצעת עוד “גניבה” שגוררת עוד גניבה ויש באלאגן גדול. מה שאנטי אוקסידנטים עושים הם “תורמים” אלקטרון יציב יותר וכך עושים “שלום ואין גניבות כי כולם “מסופקים”}.
כשאלקטרון מגיע לרדיקל חופשי הוא מנטרל אותו והופך אותו ליציב -ככה גם פועלת המערכת החיסונית שלנו בהריגת פתוגנים…
ויטמינים מוכרים הם למעשה אנטי אוקסידנטים שכאלה. יש הרבה דיבור בקרב שוחרי בריאות על לאכול הרבה מגוון של פירות וירקות כמה שיותר (שזה נפלא ומדהים), יחד עם זאת המלצה בריאותית חשובה כמו זאת היא- ללכת יחפים. אפשר גם להיטבל במקור מים חיים, עושה את העבודה של “קירקוע” ולא סתם אחרי טבילה שכזו הגוף מרגיש רענן וחי וכו’.
המחקר על Grounding או Earthing= קירקוע בעברית (הארקה אם תרצו) עוד בתחילתו וכבר יש לא מעט מחקרים איכותיים על החשיבות של מגע ישיר עם האדמה.
הוכח כבר שקירקוע: מפחית דלקת, מפחית כאב, מדלל דם, מפחית סטרס\ מפחית קורטיזול, מתעל קרינה אלקטרומגנטית, עוזר ריכוז, מזרז ריפוי פצעים, שינה יותר איכותית, נוגד דיכאון ועוד.
המלצה חמה תיהיה- כמה שיותר ללכת יחפים על משטחים טבעים, לגעת בצמחים ובאדמה בידיים ובגוף חשוף, לטבול במים חיים כמה שיותר (במיוחד בחורף-למים יש הארקה מאד טובה וזה חלק מהסיבות שאנו מרגישים חיוניים ונינוחים אחרי טבילה), בעיקר הייתי רוצה ש”ננרמל” את הסובבים אותנו לראות את הרגליים היפות והיחפות שלנו.
שורה תחתונה- קירקוע הוא סוג של “נוגד חמצון”.

טכנולוגיות קרקוע שמתפתחות בעולם:

בטון, אספלט, עץ ונעליים מודרניות לא מוליכים חשמל ולא מקרקעים. לכן הומצאו מספר טכנולוגיות שמחברות ביננו לבין הקרקע באופן שאפשר להנות מיתרונות הקרקוע גם בתוך הבית או מקום העבודה. במחקרים השתמשו בטכנולוגיות אלו בעיקר לקרקוע תוך כדי שנת הלילה(חוט מוליך שמתחבר להארקה ישירות). מזרונים, שזורים בחוטי כסף מוליכים ומתחברים עם כבל ישירות לאדמה או דרך הארקה טובה משקע החשמל. יש גם נעליים מוליכות שמאפשרות קרקוע והליכה בטוחה ומוגנת.   לדעתי כל הטכנולוגיות הללו נחותות לעומת ללכת ישירות יחף על הארץ ויש הרבה יתרונות ביחפנות מעבר לקירקוע עצמו.

  • הליכה ברגליים יחפות מפחיתה קרישה בתאי דם אדומים וצמיגיות של תאי דם אדומים, שהם הגורמים העיקריים למחלות לב וכלי דם.
  • יש גם מחקרים שמראים שההליכה היחפה ועיסוי הבוהן והשפשוף עם הקרקע משפרת את הראייה.
  • קשישים שהלכו בקביעות על מחצלת מרוצפת לחץ הדם שלהם ירד, שיווי המשקל שלהם גדל והכושר הכללי שלהם היה יותר טוב לעומת קשישים שעשו הליכה רגילה.
  • הליכה יחפה על דשא עוזרת במניעת חרדה ודיכאון ב-62 אחוזים, וכמו כן מגבירה את רמת האנדרופין בגוף המשוייכת למצב רוח מרומם.
  • טיול נחמד על החוף ברגליים יחפות עוזר להירגע ולהפחית את הלחץ. ה”עיסוי” שהרגליים מקבלות עוזר להוריד את לחץ הדם על ידי עיסוי  נקודות האקופרסורה בחלק התחתון של הרגליים.
  • בהליכה יחפה , אתם משתמשים בשרירים נוספים  בכפות הרגליים והרגליים וזאת בכדי לעזור לאזן את הגוף ולשלוח הודעות למוח . ובאמצעות שימוש בשרירים האלו, אנו גורמים להמרצת מחזור הדם בכפות הרגליים והרגליים.
  • הליכה יחפה מחזקת ומותחת את השרירים, הגידים, הרצועות, הקרסוליים והתאומים. חיזוק שכזה, מונע מאיתנו פציעות בברכיים ובעיות גב. הליכה יחפה אף מחזקת שרירים שאם נעליים אנחנו לא מפעילים אותם בכלל.
  • על פי הרפלקסולוגיה, כל חלק בכפות הרגליים שלנו משפיע על בריאות אזורים מסוימים בגופנו. לכן, כל אבן או בליטה באדמה, משפיעה ולוחצת על האזורים השונים בכף הרגל ובכך משפיעה על בריאות של כלל הגוף. אם זה קצת כואב בהתחלה, זה בסדר גמור, זה רק אומר לנו שכפות הרגליים שלנו זקוקות לגירוי שהן מקבלות. לאחר זמן מסוים הכאב יתחלף בשיקום, התחדשות והתגברות על הסימפטומים שסבלנו מהם. בסין, למשל, יש הרבה ‘שבילי רפלקסולוגיה’ מלאים באבנים חלקות כדי שאנשים יוכלו ללכת עליהן יחפים.
  • הליכה ברגליים יחפות מכריחה את השרירים הקטנים בכפות הרגליים לעבוד, ועל ידי כך לחזק אותם. המוח לומד לשים לב לאותות שנשלחים מהרגליים, ותוך כדי כך  היציבה והאיזון משתפרים, במחקר שנערך לאחרונה נמצא כי הליכה על מחצלות מרוצפות עזרה למבוגרים לשפר את שיווי המשקל והכח..
  • נעליים עם תמיכה לקשת בכף הרגל מאפשרות לשרירים הקטנים בכף הרגל, המכונים “מייצבים מקומיים” להתנוון. ובעקבות כך יכולות להגרם פציעות ברגל.
  • רוב האנשים יודעים כי השמש היא מקור טבעי חשוב לויטמין D  על ידי הליכה ברגליים יחפות בשמש אתם מאפשרים לגוף לספוג ויטמין Dביותר איכות.
  • ללכת יחפים על קרקע טבעית בטח שבחול מכפיל את המאמץ של הליכה על משטח קשה, כך שאתם שורפים יותר קלוריות במהלך האימון.*האדמה מתחככת בכפות הרגליים ומסירה תאי עור מתים- פילינג בחינם
  • כשאנו נעים בקצב טבעי כמו כל בע”ח יש לנו קצב משלנו וכשאנו בקצב הזה הרבה אנשים מעידים שהם מרגישים כחלק מקהילת החיים יש יותר מפגשים עם מינים שונים של חיות ואנו נתפסים בעיניהם פחות מאיימים (אפשר לדבר על זה בהרצאה נפרדת וזה קשור לשפת הציפורים). זה משפיע על המתח המיקרוביום מערכת החיסון וכל חסינות הגוף. יש יותר ויותר טפולים כאלה ויותר מחקרים יוצאים ומעידים כמה טוב זה עושה לנו לחוות זאת תבררו על WILDERNESS THERAPY. בסין ויפן זה ממש מפותח ומצטבר שם הרבה מידע על כך.
  • מנקה את הראש נסו לחשוב על בעיות היום יום שלכם כשאתם יחפים, זה מאד מאתגר. עצם הנסיונות להימנעות מאבנים או מקוצים הנמצאים על הקרקע, מסיחים את דעתנו. וכך בצורה פשוטה ומתוחכמת אנו מתמקדים בהווה, במה שקורה עכשיו. שיטות דומות, משמשות נזירים במזרח הרחוק לצורך מדיטציה וניקוי הראש ממחשבות.

לסיכום- בואו נלך יחפים : )

לעוד הרחבה בנושא, קישורים לידע, מחקרים, ספרים ועוד בקרו באתר המומלץ: https://www.earthinginstitute.net/

לתוכן זה נכתבה תגובה אחת

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן