גילוף כפתורים מגרעין אבוקדו

מלאכות מסורתיות

מעוניינים לדעת איך ניתן להפוך גרעין אבוקדו לאוצר ייחודי של ממש?
את האבוקדו כולנו אוהבים לאכול, חלקנו אפילו משקיעים מאמצים רבים לגדל ממנו עץ, אך האם שמעתם על גילוף מגרעין אבוקדו?! כן כן, במקום לזרוק את גרעין האבוקדו ניתן לגלף ממנו דברים מדהימים.
במדריך זה אסביר איך ליצור כפתורים מגרעין אבוקדו שהולכים לקבל אלפי מחמאות.

מלאכת הגילוף היא מלאכה עתיקה ומסקרנת ביותר והשילוב שלה יחד עם קריאות של פעילים סביבתיים לעשות שימוש חוזר בפסולת שלנו (בין אם א-אורגנית ובין אם אורגנית) מניב תוצרים מקסימים ביותר.
כשאנחנו עושים שימוש חוזר אנחנו מפעילים את היצירתיות שלנו ומפיחים חיים בפסולת שעתידה להגיע למטמנות ובכך אנו מצמצמים את נפח הפסולת שרבה כל כך בחברה מערבית כמו שלנו. כמו כן, כך אנו גם נמנעים מקנייה של מוצר חדש בחנות.
לאחרונה למדתי מחברה יקרה- טליה אבידני, כיצד ניתן לעשות שימוש חוזר בגרעין אבוקדו וליצור ממנו המון דברים יפיפיים כמו אבזמים, פסלונים, קופסא קטנה, תליון וכן כפתורים- עליהם אסביר במדריך זה!
אז אם אם חובבי אבוקדו כמוני ויוצא לכם לזרוק לא מעט גרעינים, כעת תוכלו להכין מהם תוצר שימושי שייחודי רק לכם ותוך כדי לעזור לסביבה.

 

 

ייבוש

לאחר שאכלנו ונהנינו מהאבוקדו נותר הגרעין. על גרעין האבוקדו יש מעין קליפה חומה. נשים את גרעין האבוקדו בצד בערך כ3 ימים עד שהוא יתייבש והקליפה החומה תתחיל להתקלף.
לאחר שהמתנו נקלף את הקליפה החומה עד שנקבל גרעין חלק בגוון שמנת ומוכן לעיבוד.

 

הכנת הבסיס לכפתור

חלק א’
נפתח את האבוקדו לשני חלקים. נעשה זאת בעזרת הידיים מהנקודה האמצעית בחלק הרחב של הגרעין. הגרעין אמור להיפתח בקלות אך במידה ולא- ניתן להיעזר בשיפוד.

חלק ב’
בעזרת סכין גילוף נחתוך מאחד החצאים של הגרעין חתיכות שכל אחת בעובי 2-3 מ”מ בערך- או בעובי שאתם מעוניינים שיהיה הכפתור שלכם.

חלק א'

חלק ב'

יצירת הכפתור

בעזרת קשית רב פעמית מחוררים ארבעה חורים במבנה מעוין- כל חור נמצא מול חור אחר.

עיצוב הכפתור- אופציונלי

ניתן לגלף את הכפתורים במגוון צורות כמו עיגול ומשולש וכל העולה על רוחכם.
בהצלחה!

לסיכום

את הכפתורים החדשים שיצרתם תוכלו לתפור על מגוון בגדים ולקבל מחמאות והכי חשוב- תוכלו לספר שהכנתם אותם לגמרי בעצמכם ושעל הדרך אפילו עזרתם לסביבה!

לתוכן זה נכתבו 6 תגובות

עליך להתחבר כדי לבצע פעולה זו...

הצטרפות

דילוג לתוכן